kontantstøtta..

hsj

Glad i forumet
må vi søk om å få den? eller kommer den automatisk nå ongan ikke går i barnehage?

Må søkes[:)]

Ja det er jeg ganske så sikker på.
Det er vel bare hvist barnet er i b.hage, at du ikke mottar kontantstøtte.

kan man få det om man arbei? hakke satt me inn i det der trudd det bærre va aleinemødre som fikk det [8|] Førrklar me?

ORIGINAL: Mariamor85

her skal alt søkes for..[:@]

ORIGINAL: pusi82

kan man få det om man arbei? hakke satt me inn i det der trudd det bærre va aleinemødre som fikk det [8|] Førrklar me?

ALLE får det så lenge du kje har ongen i barnehage......

åh da må vi søk vi å!

E ikke den fra dem e ett år?

Du får kontantstøtte fordi om du har barn i barnehage, hvis du ikke har full plass. Vi hadde Steffen i BHG 60 % og fikk 40% kontantstøtte.

Jeg har vært hvit dagmamma, å alle ungene jeg hadde mottok kontantstøtte.
Det er kun hvis du har barnet i b.hage du mister kontantstøtten.

*

Barnet har tilsyn av dagmamma. Har jeg rett til kontantstøtte?
Svar: Ja, det er bare bruk av barnehage med offentlig driftstilskudd som har betydning for retten til kontantstøtte.
(sitat fra NAV sine sider)

Når skal man egentlig søke om kontantstøtte [8|]

Før eller etter at barnet er fylt 1 år [8|]

ORIGINAL: Fru Oreo

Her dinnes det meste som er å vite om kontantstøtten[;)] http://www.nav.no/page?id=265

har lest det, men finner ikke noe om når man bør/må søke om den...

kun at den kan etterbetales i max 3 mnd...

Sikkert som med fødselspengene. Der fikk jeg beskjed om 2-3 mnd før. Forøvrig kan jeg si at Marie og Johannes har lik pjamas med giraffer på[;)]

Etter slik jeg har forstått det så må en søke,men det skal vist holde med å søke en månde i forveien,har jeg hørt.

Noen som vet om det blir utbetalt den månden de blir 1 år eller om en må vente til måndene etter??

Måneden etter fylte ett år. Altså desember for de fleste av oss...

takk for link til nav!

ORIGINAL: Fru Oreo

Måneden etter fylte ett år. Altså desember for de fleste av oss...

det betyr januar for meg det da [&o] bare fordi Johannes NEKTET å bli et novemberbarn [:(][8D][:D]

Back
Topp