Kontakte JM

Cat90

Flørter med forumet
Marsboerne 20 18
Når kontakter dere JM for samtaler etc? Hadde ikke noe av dette med nr 1, men kjenner for min egen del at det kanskje hadde vært litt betryggende å ha kontakt med JM[emoji4][emoji4]

Kontakt de når du føler for det. Kanskje kan du få samtale fort, kanskje må du vente. Jeg skal til legen 10+6, så tenkte personlig å kontakte jm etter det.

Jeg skal til lege og JM om to uker, er i 10 uke da. Jeg har aldri vært gravid før så tenkte at jeg prøver å gå til begge to :happy:

Jeg gikk annenhver gang til jordmor og lege sist [emoji4] tenker at jeg bestiller en time til jordmor når jeg har vært på neste TUL torsdag neste uke :) hva svaret blir der avhenger helt av hva jeg føler jeg trenger [emoji4]

Kontakter dere JM direkte? Eller må en kontakte kommunen?[emoji28]

Etter kontroll hos legen i uke 12 tenker jeg at jeg tar kontakt ☺ gikk bare til legen sist, men tenkte å prøve jordmor nå

Tenker jeg ringer henne etter Ultralyden i uke 12 [emoji173][emoji4] Er fint å ha en jordmor å snakke med [emoji4]

Jeg har blitt innkalt til tidlig UL hos jordmor på sykehuset i uke 10, og tenkte jeg skulle spørre der om jeg skal ha en "ekstra" jordmor også, eller om jeg bare skal forholde meg til de på sykehuset. Skal på privat UL neste uke, og legetime hver fjerde uke, så føler det blir litt voldsomt om enda flere skal involveres. Visste ikke engang at jeg har risikosvangerskap, men det må vel være det når sykehuset sender innkalling?

Uansett: venter med JM til etter uke 10 :)

Jeg ringte jm allerede i uke 4 og avtalte time i uke 24. Her jeg bor er det altfor få jordmødre, så sist svangerskap var jeg for sent ute og det var fullt. Det ville jeg unngå denne gangen, derfor ringte jeg litt i tidligste laget [emoji4]

Jeg ringte jm allerede i uke 4 og avtalte time i uke 24. Her jeg bor er det altfor få jordmødre, så sist svangerskap var jeg for sent ute og det var fullt. Det ville jeg unngå denne gangen, derfor ringte jeg litt i tidligste laget [emoji4]
Oi, ja, det var lang ventetid!

Jeg tenkte jeg skal vente med å evt bestille time med jordmor frem til jeg får svar med sykehuset om jeg skal ha mye ekstra oppfølging der. For skal jeg det, så er det ikke sikkert jeg føler behovet for å få til jordmor

Jeg har blitt innkalt til tidlig UL hos jordmor på sykehuset i uke 10, og tenkte jeg skulle spørre der om jeg skal ha en "ekstra" jordmor også, eller om jeg bare skal forholde meg til de på sykehuset. Skal på privat UL neste uke, og legetime hver fjerde uke, så føler det blir litt voldsomt om enda flere skal involveres. Visste ikke engang at jeg har risikosvangerskap, men det må vel være det når sykehuset sender innkalling?

Uansett: venter med JM til etter uke 10 :)

Jeg gikk til ekstra oppfølging på sykehus med UL annenhver uke sist gang, men det kom i tillegg til de vanlige svangerskapskontrollene ☺ men ueg var hos fastlegen ganske ofte også så jeg tok de bare der. Denne gangen velger jeg nok jordmor på helsestasjonen . Men de gjør forskjellige ting da, så tipper du skal ta de vanlige kontrollene utenom ☺

Jeg ble anbefalt av min lege i dag, som førstegangsfødende, at jeg også tar en del oppfølginger med jordmor.

Men, nå er jeg henvist til adipol ved Rikshospitalet, og kommer jeg inn der, vil jeg jo få lege, jordmor og alt sammen på ett sted.

Jeg kontaktet helsestasjonen i forrige uke, noe jeg skulle ha gjort for lenge siden. Jeg fikk første time hos jordmor i mai, og det er jo kjempelenge til. Jeg er nå i uke 9. Synes det er utrolig kjedelig at de ikke har bedre tilbud til gravide, og jeg bor i Oslo.

Jeg kontaktet helsestasjonen i forrige uke, noe jeg skulle ha gjort for lenge siden. Jeg fikk første time hos jordmor i mai, og det er jo kjempelenge til. Jeg er nå i uke 9. Synes det er utrolig kjedelig at de ikke har bedre tilbud til gravide, og jeg bor i Oslo.
Det var dårlig... Du kan jo se på muligheter for en privat JM da, i hvertfall når i starten for litt veiledning om du vil ha det?!

Jeg ble anbefalt av min lege i dag, som førstegangsfødende, at jeg også tar en del oppfølginger med jordmor.

Men, nå er jeg henvist til adipol ved Rikshospitalet, og kommer jeg inn der, vil jeg jo få lege, jordmor og alt sammen på ett sted.

Nå er jeg henvist til Riksen av litt andre grunner, men sist svangerskap var jeg også der. Annenhver uke. Fordi jeg har et antistoff i blodet som kan gi hjertefeil til barnet, og på de kontrollene var det KUN det de konsentrerte seg om. Så selv om de hadde folk så kunne ta seg sv alt der så måtte jeg gå på vanlige kontroller i tillegg pg fylle ut helsekortet, blodprøver og magemål etc ☺

Back
Topp