Kontakte ammepol i morgen eller bare behandle?

nuttakanutta

Forumet er livet
Junibarna 2015
Føler meg ganske sikker på jeg har fått sopp på brystvortene.. Den ene er ille angrepet.. Smertene/plagene som beskrives er som å føle på egen kropp..

Skal jeg bare starte smøre med canesten? Er ingenting i munnen på jenta.. Eller bør jeg få det påvist hos lege/sykehus? Har legetime på onsdag så om jenta trenger behandling kan hun jo starte da..?

Jeg ville tatt kontakt med legen for sikkerhets skyld slik at du får riktig behandling.. Jeg var til legen med Jacob på torsdag pga at han har fått trøske, men fikk beskjed om at det ikke var nødvendig med behandling med mindre jeg fikk symptomer. Da måtte jeg ringe med en gang, slik at vi begge kunne få behandling. Nå ammer jeg kun med skjold, så sannsynligheten er vel liten for at jeg blir smittet:p

Jeg trodde jeg hadde sopp, viste seg å være gule stafellykokker på brystene.. Dra til legen å få tatt en bakterieprøve

Her fikk både jeg og gutten behandling for trøske og er blitt mye bedre :) er sår nå, men ikke den stikkende brennende følelsen oppover brystet ved og etter amming. :) deilig!

Det er vel sånn at det ikke er skadelig å smøre med canesten selv om det ikke skulle være sopp mener jeg. Men dobbelsjekk det, hør med legevakt kanskje? Jeg hadde nok startet behandling nå, så blir det fortere bra

Sniker fra juli :-)
Jeg hadde sopp på brystene når jeg amma min sønn for 2år siden. Var sinnsykt vondt. Kjentes ut som jeg hadde knivblader og fikk strøm i brystene. Vondt utenom amming var det også. Og man kan trygt bruke canesten. Men viktig og bytte ammeinnlegg og bytte ammebh ofte,og kokvaske de.
Blir det ikke bedre,ville jeg ha ringt legen for evt prøve.

Det er vel sånn at det ikke er skadelig å smøre med canesten selv om det ikke skulle være sopp mener jeg. Men dobbelsjekk det, hør med legevakt kanskje? Jeg hadde nok startet behandling nå, så blir det fortere bra

Er viktig å vaske godt av puppen før amming.. Har allerede startet. Får se om jeg ringer ammepol i morra eller ei.

Jeg fikk beskjed jeg ikke hadde sopp, men at smerten jeg kjente medt sannsynlig vil forsvinne innen noen uker.. Håper på
Det

Jeg fikk beskjed jeg ikke hadde sopp, men at smerten jeg kjente medt sannsynlig vil forsvinne innen noen uker.. Håper på
Det
Er det utdrivningsrefleksen som er smertefull? Det er den her og! Det er som glødende tråder som blir dratt gjennom puppen ! Og det stråler ut i armen, skulderen og ryggen! Var helt j.... Her en periode, men har blitt bedre nå. Håper det blir enda bedre...

Er det utdrivningsrefleksen som er smertefull? Det er den her og! Det er som glødende tråder som blir dratt gjennom puppen ! Og det stråler ut i armen, skulderen og ryggen! Var helt j.... Her en periode, men har blitt bedre nå. Håper det blir enda bedre...

Kjenner den og, men har annen smerte utenom ammingen og.. Men heldigvis de siste dagene har det blitt litt bedre. Har vært varmere i været pluss at vi har holdt oss inne pga forkjølelse på både meg ig lille..

Men dette kjenner du "bare" når du ammer, sant? Det varer ikke en time etter avsluttet amming?

Back
Topp