Kontakt med lege

Jeg skal til legen denne uka, men det er fordi jeg skal få tettere oppfølgning pga MA i desember. Så er jeg over 38 og skal ta fosterdiagnostikk og da må jeg henvises.

Ellers så tas blodprøver fra uke 13, tenker du må kjenne på det selv når du må oppsøke lege. Du kan ringe å forhøre deg på legesenteret ditt.
 
De sier vel første kontroll er rundt uke 8-12. så tenkte å ringe rundt uke 8 :p
 
Jeg ringte jordmor i dag, fikk time senere denne uka. De sa de ville ha meg inn så tidlig som mulig ☺️

Edit: kan ha noe å gjøre med at det er første svangerskap, hun spurte om det først.
 
Jeg ringte jordmor i dag, fikk time senere denne uka. De sa de ville ha meg inn så tidlig som mulig ☺️

Edit: kan ha noe å gjøre med at det er første svangerskap, hun spurte om det først.


Har nok noe med det å gjøre ja :)
 
Jeg skal bruke bare jordmor:) Har ikke behov for time før sikkert etter OUL, er jo jordmor selv, så føler meg så trygg❤️
 
Skal også tidlig til gynekolog siden jeg har mistet et par ganger tidligere. Har bestilt legetime om et par uker, bare for å ha i bakhånd, det var litt ventetid.
 
Hørt hva som er best jordmor eller lege? :)
Jeg vil definitivt anbefale å gå til jordmor! Hun er jo ekspert på svangerskap og har som regel nye bedre tid enn en lege. Ikke minst er hun oppdatert på nyeste kunnskapen, mens en lege må kunne litt om alt som har med kroppen å gjøre.
 
Back
Topp