Konstant sulten

Kalinnea

Elsker forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Marsboerne 2023
Er det flere her som er sulten stort sett hele tiden? Eller som har hatt det sånn og kan komme med gode råd?

Jeg er 8 uker på vei i dag og har de siste to ukene nærmest konstant gått og følt meg sulten eller småfysen.
Jeg går rundt her hjemme og tenker bare på kjøttkaker, biff, hamburger, pastaretter, spekemat, nudler, asiatisk, absolutt all god mat jeg kan komme på...

Jeg kan jo ikke spise middag 5 ganger i døgnet heller. Så da sitter jeg her med to triste brødskiver med makrell i tomat, og drømmer om å ringe bort til PB og bestille pizza.
Jeg blir helt gaaaal :banghead::excited001

Så heldig du er!! Nyt det! Jeg har bare vært kvalm og dårlig i over en måned, har nesten ikke kunnet spise noen ting :arghh:
Men et tips er å spise sunt og masse grønnsaker for å holde deg mer mett lenger å full i magen:p

Så heldig du er!! Nyt det! Jeg har bare vært kvalm og dårlig i over en måned, har nesten ikke kunnet spise noen ting :arghh:
Men et tips er å spise sunt og masse grønnsaker for å holde deg mer mett lenger å full i magen:p

Ja, jeg skjønner at det er et luksusproblem jeg har her nå :laughing002 men jeg blir også kvalm hvis jeg spiser for mye da, og grønnsaker osv smaker veldig lite for meg for tiden. Føles liksom ikke at det hjelper uansett hva jeg spiser, vil bare ha mer etterpå.

Ja, jeg skjønner at det er et luksusproblem jeg har her nå :laughing002 men jeg blir også kvalm hvis jeg spiser for mye da, og grønnsaker osv smaker veldig lite for meg for tiden. Føles liksom ikke at det hjelper uansett hva jeg spiser, vil bare ha mer etterpå.

jeg er også veldig sulten hele tiden! ikke så fysen, men romle i magen-sulten. Har våknet om natten for jeg er så sulten. Kan komme brått og plutselig eller snikende. Har ikke funnet helt ut av hva som holder meg mett litt lenger og blir uvel om jeg lar sulten være der for lenge. Så ender med at jeg spiser ofte, og da tilsammen mer enn vanlig. Jeg har gått opp tre kg. Jordmoren jeg møtte denne uka sa «jaha, så du har lagt på deg allerede». Er ikke det vanlig med litt vektoppgang, også tidlig? Er 11 uker på vei.

jeg er også veldig sulten hele tiden! ikke så fysen, men romle i magen-sulten. Har våknet om natten for jeg er så sulten. Kan komme brått og plutselig eller snikende. Har ikke funnet helt ut av hva som holder meg mett litt lenger og blir uvel om jeg lar sulten være der for lenge. Så ender med at jeg spiser ofte, og da tilsammen mer enn vanlig. Jeg har gått opp tre kg. Jordmoren jeg møtte denne uka sa «jaha, så du har lagt på deg allerede». Er ikke det vanlig med litt vektoppgang, også tidlig? Er 11 uker på vei.

Det var da en veldig unødvendig kommentar av jordmor å komme med. Det finnes jo mange grunner til at man legger på seg i et svangerskap, man kan ha vann i kroppen, man kan ha økt matlyst, man kan legge på seg pga hormonforandringer osv. Jeg haddde gått opp 4-5kg da jeg var 12 uker på vei i forrige svangerskap, og gikk opp 15kg totalt. Helt innafor.

Er det flere her som er sulten stort sett hele tiden? Eller som har hatt det sånn og kan komme med gode råd?

Jeg er 8 uker på vei i dag og har de siste to ukene nærmest konstant gått og følt meg sulten eller småfysen.
Jeg går rundt her hjemme og tenker bare på kjøttkaker, biff, hamburger, pastaretter, spekemat, nudler, asiatisk, absolutt all god mat jeg kan komme på...

Jeg kan jo ikke spise middag 5 ganger i døgnet heller. Så da sitter jeg her med to triste brødskiver med makrell i tomat, og drømmer om å ringe bort til PB og bestille pizza.
Jeg blir helt gaaaal :banghead::excited001
Jeg var også det. Var helt desperat sulten i uke 8-10. En dag spiste jeg 5-6 ganger iløpet av en arbeidsdag. Til slutt gikk jeg i kiosken å kjøpt meg ei pølse(noe jeg aldri gjør) for det var det eneste som jeg trodde kunne stille sulten en stund. Spiste også flere ganger om natta. Var samtidig ufattelig trøtt. Fant til slutt ut at jeg hadde jernmangel. Om det var det eller hormonene som gjorde meg sulten er ikke godt å si. Men er i hvertfall glad det ga seg:)

Det var da en veldig unødvendig kommentar av jordmor å komme med. Det finnes jo mange grunner til at man legger på seg i et svangerskap, man kan ha vann i kroppen, man kan ha økt matlyst, man kan legge på seg pga hormonforandringer osv. Jeg haddde gått opp 4-5kg da jeg var 12 uker på vei i forrige svangerskap, og gikk opp 15kg totalt. Helt innafor.

Ja kjente at jeg ikke likte hun sa det. Jeg er ikke overvektig fra før heller. Har ikke lagt på meg på to uker nå, men gikk fort i starten. Noe henger nok sammen med at jeg før jeg ble gravid spiste mye mindre karbohydrater enn det jeg gjør nå (pasta, brød, poteter). Så er det et faktum at jeg har spist mer også, men likevel er det jo pga sult, ikke annet. Takk for støtten!

Ja kjente at jeg ikke likte hun sa det. Jeg er ikke overvektig fra før heller. Har ikke lagt på meg på to uker nå, men gikk fort i starten. Noe henger nok sammen med at jeg før jeg ble gravid spiste mye mindre karbohydrater enn det jeg gjør nå (pasta, brød, poteter). Så er det et faktum at jeg har spist mer også, men likevel er det jo pga sult, ikke annet. Takk for støtten!
Hun skulle fått møtt med, jeg har allerede lagt på meg 6 kg, og jeg er veldig overvektig fra før :hilarious: men jeg legger veldig lett på meg da..

Ååh, samme her. Selvom jeg er kvalm, kunne jeg spist middag flere ganger om dagen, spesielt pizza og burger, egentlig all junk jeg kan komme på :grumpy: likte faktisk bedre å ikke ha lyst på mat..

Jeg er også sulten, hele tiden!! Spiser jevnt absolutt hele dagen, og desverre ikke alltid like bra eller sunt.. vet jeg har lagt på meg litt, 2 kg pluss når jeg veide meg i jula, antagelig rundt 4-5 kg nå:wacky: «kun» 11 uker.. men sulten som en ulv! glad jeg ikke har vekt hjemme!

Jeg har det helt likt! Er også i uke 11 og har lagt på meg 3 kg. Må stå opp på natten for å spise fordi jeg blir så skrubbsulten, er helt utrolig hvor sulten jeg er hele tiden

Sulten nesten hele tiden jeg også :confused: Føler magen er helt stappa med mat nå :sour: Er 9+0 i dag.

Får også akutte bølger av sult. Sånn at jeg blir kvalm og skjelver om jeg ikke får i meg mat. Jeg må prøve å finne en måte jeg kan gjøre dette litt sunnere og mer næringsrikt, for nå blir det det første og beste. Lettere sagt enn gjort! Har ikke akkurat flust av energi og jeg synes matlaging er et nødvendig onde, så entusiasmen er ikke akkurat til å ta og føle på! ;) Gikk opp veldig mye forrige svangerskap, og har lyst til å passe på litt nå, slik at vektøkningen er «sunn» vektøkning.

Godt å lese at jeg ikke er alene.. Jeg har ikke turt å veie meg enda selv, for jeg hadde akkurat gått ned fra 92kg i mitt forrige svangerskap, til 77kg før jul. Blir så deppa om vekta er over 80 igjen nå :hilarious:

Etterpå skal datteren min ta MMR, og da skal jeg jaggu unne meg en kjøttkake eller to på Meny :happy090

Back
Topp