Konstant sulten i første trimester

Jmd

Glad i forumet
Det begynte i uke 6 med intens kvalme og oppkast.
Etter en uke fant jeg ut at jeg måtte spise konstant for å ikke bli så kvalm at jeg kasta opp.
Jeg spiser så ofte som en gang i timen(!)
Blir lett kvalm om det blir for tung mat eller for sterke lukter så det går mye i fint/halvgrovt brød/knekkebrød med smør og ost.
Kan lett spise et brød om dagen alene =S
Er naturlig slank og har alltid vert undervektig.
Nå i løpet av 4 uker har jeg lagt på meg 4  1/2 kg (!) og er oppe i optimal vekt. (som er flott!!) 
Men hvis det skal forstette som det gjør nå ender jeg vel med å bli et berg!
Syns det er vanskelig å kontrollere spisingen. Spiser jo kun når jeg er sulten!
Kan ikke forstå at det er normalt å blir så fort sulten.
Fosteret tar jo ikke noe særlig av nærlingen jeg får i meg enda. (?)

Er det andre som har det sånn?

Kansje har det noe med at jeg i mangen år har røykt, og pleide ta en røyk når jeg var sulten og ikke hadde tid til å spise. Nå har jeg jo slutta. Men skal jo ikke være så intenst som en gang i timen? =S
 
Føler jeg spiser som en hest! kjenner også på kroppen at jeg har lagt på meg. Gjør meg ikke noe nå da, men håper det dabber av litt utover, ellers får jeg enten en monster-svær baby eller så er det jeg som blir monster svær =S
Samboeren min sier jeg må roe meg ned me spisingen, men jeg spiser jo bare når jeg er sulten! men det er jeg jo alltid =S
 
Jeg spiste mellom åtte og ti måltid dagen frem til uke 12. Da hadde jeg et aggressivt magevirus som sørget for at jeg ikke klarte å holde på hverken vått eller tørt, og etter det kom egentlig aldri matlysten skikkelig tilbake. Jeg er 30 uker på mandag, lagt på meg seks kg (3 de første 24 ukene, 3 de seks siste ;p)

I stedetfor å fylle magen med brød kan du jo heller prøve frukt. (ikke overdriv med bananer, det er både fetende OG farlig i for store mengder). Man legger raskt på seg av brødmat i forhold til annen sunn mat. Du kan jo også prøve å spise til faste tider på dagen, men siden jeg ikke har vært kvalm, så vet jeg ikke hvordan det er :/
 
Jeg har spist myyye mat, mye grovbrød og sunne mettene matvarer.
Blitt et måltid i timen lenge, men nå har det roet seg LITT :)
Har ikke lagt på meg extremt mye...
 
WOOHOO!
Begynt å roe seg litt nå! gikk nesten 4 timer mellom to av måltidene mine i dag =) Regner med det blir bedre nå =)
 
jeg kjenner meg VELDIG igjen.. Holdte på å gå på veggen jeg.. Var konstant sulten! Magen brøla, men hodet hadde ikke lyst..
Jeg gikk å gleda meg til uke 12, da alle sa at det kom til å gå over..
Jeg er fortsatt sulten, men ikke så ekstremt hele tiden.. men jeg har dager der jeg har den hulte følelsen i magen... skikkelig slitsomt!
 
jeg kjenner meg VELDIG igjen.. Holdte på å gå på veggen jeg.. Var konstant sulten! Magen brøla, men hodet hadde ikke lyst..
Jeg gikk å gleda meg til uke 12, da alle sa at det kom til å gå over..
Jeg er fortsatt sulten, men ikke så ekstremt hele tiden.. men jeg har dager der jeg har den hulte følelsen i magen... skikkelig slitsomt!
 
Jeg har/hadde det akkurat sånn som deg. Pga kvalme fra uke 6 til ca uke 11 måtte jeg spise hele tiden, og la på meg 5 kilo :S (har ikke turt å veie meg etter uke 11...) Er litt fortvila nå, har jo ikke lyst til å bli kjempetjukk i tillegg til de andre plagene jeg har i forbindelse med graviditeten. Tror jeg må snakke med jordmor og spørre om råd/kostholdsplan e.l hvis det fortsetter slik... Lykke til til oss begge! :)
 
Back
Topp