Konstant kvalm! :/

Faith

Glad i forumet
Himmelbarn
Okeii... Nå kjenner jeg frustrasjonen kommer snikende på meg.. Mest lyst å legge meg ned å grine. ( Ja, jeg veet det er verdt det, og at d kommer noe fint utav det til slutt... Men alikevell.. )
Jeg eeeer så kvalm!
Nå har jeg ikke kasta opp siden natt til i går ( våknet hver time og måtte spurte til do! ) men det er trolig mest for at jeg ikke får i meg noe særlig med mat.. Heller ikke drikke..
INGENTING frister!
Prøver å presse i meg tørre knekkebrød/brødskiver, men det bare vokser i munnen!
Fersk ingefær hjelper ikke, ingefærtabletter hjelper ikke, Cola hjelper litt en liten stund, men der skal man være forsiktig med inntaket igjen...
Ingen vet om graviditeten enda, og jeg kjenner jeg er lei allerede av å bortforklare min dårlige form, og det at jeg har så lite energi gjør ikke hverdagen noe bedre :(
I morgen skal vi i bryllup, har allerede bortforklart den " skal ikke drikke alkohol jeg da " til mine nermeste venner, men hvordan bortforklarer jeg under middagen at "jeg er ikke så sulten jeg sjø.." Eller under festen etterpå hvor jeg sikkert sitter utmattet og prøver å se positiv ut at, " orker ikke danse, foretrekker å sitte her jeg..." Eller om jeg må spurte på dass for å kaste opp?! I verstefall ikke rekker fram til doen i tide?

Tanken har faktisk streifet meg at jeg burde holde meg hjemme... Men har gledet meg til denne dagen, det er til en av våre nermeste venner, og jeg liker ikke tanken på å gå glipp av den... :(

Og den berømte morgenkvalmen alle snakker om? HVA er det? Fordi her er det ikke bare på morgenen(hadde det bare vært så vel..)men konstant hele tiden!

Tips til å gjøre hverdagen lettere tas imot med takk!

Hilsen en ellers så positiv sjel, som gleder seg kjempemasse til å bli mamma igjen <3

Aprilbaby❤️

Sorry altså, men ÅÅÅÅ SÅ GODT AT DET IKKE ER BARE MEG!!

Jeg vet akkurat hvordan du har det. INGENTING er godt, men jeg har funnet litt trøst i kapteinkjeks og tyrkisk pepper. Ikke engang chips er godt, og jeg elsker(!) chips til vanlig. Jeg spiste kun ett stykke med pizza ikveld, noe søsteren min som er på besøk, kommenterte.

Jeg tror jeg skal anskaffe seaband. Har du prøvd det?

Likevel, etter å ha spydd og hevet i meg to skiver tidligere ikveld, har formen vært mye bedre. Matlysten er ikke på topp, men jeg kan ihvertfall bevege meg uten å være hemmet av kvalmen. Jeg er konstant sulten, da, men er likevel ikke like kvalm som tidligere.

Jeg håper virkelig at det blir bedre for deg! Jeg føler virkelig med deg, altså :/ <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Sorry altså, men ÅÅÅÅ SÅ GODT AT DET IKKE ER BARE MEG!!

Jeg vet akkurat hvordan du har det. INGENTING er godt, men jeg har funnet litt trøst i kapteinkjeks og tyrkisk pepper. Ikke engang chips er godt, og jeg elsker(!) chips til vanlig. Jeg spiste kun ett stykke med pizza ikveld, noe søsteren min som er på besøk, kommenterte.

Jeg tror jeg skal anskaffe seaband. Har du prøvd det?

Likevel, etter å ha spydd og hevet i meg to skiver tidligere ikveld, har formen vært mye bedre. Matlysten er ikke på topp, men jeg kan ihvertfall bevege meg uten å være hemmet av kvalmen. Jeg er konstant sulten, da, men er likevel ikke like kvalm som tidligere.

Jeg håper virkelig at det blir bedre for deg! Jeg føler virkelig med deg, altså :/ <3

Haha! Jo takk likens, godt det ikke bare er meg! :-P
Tyrkisk Pepper funka faktisk, men det heller har ikke frista de siste dagene.
SeaBand tok jeg på meg nettopp faktisk, leste om at det kunne funke og hadde en pk liggende!) Håper det funker!
Eneste at jeg ikke kan bruke de i bryllupet i morgen da... Ser teit ut med to "militærmønstret-armbånd" på hver sin hånd, sammen med en stroppeløs kjole.. LOL :P

Håper det gir seg fort til deg også, dette er iiiiikke noe gøy :/

Aprilbaby❤️

Si ifra om båndet funker da ;)
Hehe, du kan kanskje prøve å få tak i en militærmønstret kjole? :P

Får håpe vi ikke blir gående så veldig lenge med dette!

Sniker fra desember.. :) Prøv bilsyktabletter, det tok det verste hos meg og jeg klarte å fungere i hvertfall:) Lykke til:)

Har du forsøkt å lage deg smoothie, en som ikke er så sterk? Jeg lagde f eks av vannmelon og isbiter, og med litt frisk lime her om dagen. Kanskje det kunne vært noe?

Samme hær... ligger på sofaen å heller i meg Cola og spiser Mariekjeks nå..
Blir vel hyperemesis og sykehus denne gangen også tenker jeg :-(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Si ifra om båndet funker da ;)
Hehe, du kan kanskje prøve å få tak i en militærmønstret kjole? :P

Får håpe vi ikke blir gående så veldig lenge med dette!

Syns igrunn ikke de båndene funker...
:(

Aprilbaby❤️

Uff, håper du blir bedre snart.

Jeg er kvalm hele dagen jeg og, men heldigvis ikke så ille!

Når det kommer til bryllupet går det vel Ann å si at du nyss har hatt omgangssyken og at formen og appetitten ikke er på topp ;)

TuMmY LoVe

Uff, håper du blir bedre snart.

Jeg er kvalm hele dagen jeg og, men heldigvis ikke så ille!

Når det kommer til bryllupet går det vel Ann å si at du nyss har hatt omgangssyken og at formen og appetitten ikke er på topp ;)

TuMmY LoVe

Var akkurat det jeg gjorde. Så det funka greit!
Kjente jeg ble litt sliten av alt det fokuset på "skål da" eller "kom, bli med å dans.." "Smak på denne drinken da.."
En venninde av med insisterte på å hente en dram til meg fra baren, og for å prøve å få slutt på maset sa jeg nå okei...
Når hun kom tilbake gikk gubben i baren og ordna samme drink, UTEN allohol i.. Åsså bytta vi om på glassene når ingen så det! Hahaha :p
Snakk om samarbeid, snakk om å prøve alt for å ikke bli avslørt :p LOL

Aprilbaby❤️

Kjente jeg ble litt sliten av alt det fokuset på "skål da" eller "kom, bli med å dans.." "Smak på denne drinken da.."
En venninde av med insisterte på å hente en dram til meg fra baren, og for å prøve å få slutt på maset sa jeg nå okei...
Når hun kom tilbake gikk gubben i baren og ordna samme drink, UTEN allohol i.. Åsså bytta vi om på glassene når ingen så det! Hahaha :p

Aprilbaby❤️

Skikkelig bra samarbeid, ja! :D

Aprilbaby❤️

Hehe!!;)

Når venninnen min va gravid så helte hun alkoholfri vin over på en vanlig vin flaske:D

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

I dag må jeg faktisk ordne meg legetime og forhåpentligvis få noe mot denne kvalmen. Jeg fungerer ikke slik som dette henger over meg.

Jeg vil kunne spise normalt, nyte et måltid.
Jeg vil på jobb, få dagene til å gå.
Jeg vil nyte å kjenne på det å være gravid.
Og jeg vil være oppegående for de her hjemme, ikke minst!

Håper det finnes NOE som kan gjøre hverdagen enklere...
Noe sier meg at når kvalmen melder seg så intens, så tidlig - Så vil det vare desto lengre uti svangerskapet..
Håper jeg tar feil!

Aprilbaby❤️

Håper du får noe hos legen slik at det blir litt bedre :)

Her har kvalmen kommet snikende, og jeg orket rett og slett ikke jobb i dag. Var kvalm mesteparten av dagen i går, og jeg er skikkelig dårlig på å være kvalm :(

Håper du får noe hos legen slik at det blir litt bedre :)

Her har kvalmen kommet snikende, og jeg orket rett og slett ikke jobb i dag. Var kvalm mesteparten av dagen i går, og jeg er skikkelig dårlig på å være kvalm :(

Skjønner du er skikkelig dårlig på å være det ja. Det er jo rett og slett slitsomt. Og når en i tillegg ikke får i seg mye mat, så blir man så slapp og orker ingenting.

Håper det går fort over til deg.
God bedring! :)

Aprilbaby❤️

Back
Topp