Som flere sier, husk at vi er skapt for å lage barn, og at sånne forum som dette er grobunn for massehysteri, da det gjerne er de triste og tøffe historiene som fester seg..
Når det er sagt så ER det vanlig å miste, men det betyr ikke at alle skal miste en gang. For alt du vet kan du ha vært gravid, og så mistet rett rundt mensen, og at du ikke vet at du var gravid. Altså at du allerede har "brukt opp" din "alle mister en gang".. Hvis det hjelper deg å tenke sånn da..
Jeg mistet i februar i år, da begynte jeg å blø ca 3 dager etter IKM. 4+5 var aborten et faktum og blødningen fortonet seg som en vanlig menstruasjon. Hadde jeg ikke prøvd å bli gravid, og ikke holdt oversikt over syklus og testet tidlig - så hadde jeg aldri visst at jeg var gravid da.
Har også mistet i uke 12 - Det var en HELT annen opplevelse. Et smertehelvette og en blødning jeg ikke engang orker å beskrive. Det var så vondt og forferdelig at jeg eier ikke ord. Samtidig må jeg tenke at denne gangen skal det gå fint, og at babyen som kommer til slutt er den det er meningen at jeg skal få.
Kroppen er en smart sak, og i de aller fleste tilfeller hvor man mister er det på grunn av alvorlige feil med fosteret som gjør at det ikke er forenelig med liv. Så, prøv å pust med magen, og tenk heller på at det er MINDRE sjans for SA når du har to fullgåtte svangerskap bak deg, uten at du har mistet (enn f.eks. for meg som har større risiko fordi jeg har bare ett svangerskap og to SA bak meg)..