Konstant brystspreng.

SommerSpire ❤️

Blir kjent med forumet
Hva gjør jeg? Melken har kommet for fullt og det er brystspreng hele tiden. Når frøkna er ferdig med å spise så er ikke sprengen borte. Når regulerer dette seg? Husker jeg hadde masse melk sist også. Men kan ikke huske når ting gikk seg til.

Her gikk det seg til etter 3-4 dager. Hendte jeg håndmelket litt i dusjen for å få bort den værste sprengen. Gikk seg til fortere denne gangen enn med førstemann heldigvis :)

Hos meg også rettet det seg fortere nå med nr 2 enn med første. Har måttet håndmelke litt innimellom de første dagene, men nå har det stabilisert seg.

Er ikke noe godt, nei!
Ta en varm disk for å lindre og håndmelk før amming. Dag 5 var verst her siden sprengen kom på kvelden på dag 4. Det går seg til innen en uke.

Hvis man håndmelker, da tror ikke kroppen at det er babyen som trenger så mye melk, og fortsetter å produsere like mye? Eller?

Får håpe det går seg til snart, men hvis jeg skal se på den positive siden så er det luksus å ha mye melk da:)

Hvis man håndmelker, da tror ikke kroppen at det er babyen som trenger så mye melk, og fortsetter å produsere like mye? Eller?

Det var ikke tilfellet her i hvert fall. ;) Brystene justerer produksjonen ut ifra hvor mye babyen spiser, så litt håndmelking nå og da tror jeg ikke gjør at de produserer mer. Det er nok verre om man pumper, har jeg hørt.

Her er det fortsatt spreng, er på dag 5 nå etter fødsel! Melken kom etter 1 1/2 døgn, og jeg går med konstant harde meloner ;)

Tror ikke det begynte å bli bedre hos meg før dag 7. Sprengen ga seg, men var fortsatt øm. ;)
Husker liksom ikke hvordan den første tiden var med de to andre.... Husker bare at etterhvert så så det veldig rart ut om jeg kun ga mat fra den ene puppen til ett måltid ;) den ene var da stor og hard og den andre liten og myk ;)

Husker liksom ikke hvordan den første tiden var med de to andre.... Husker bare at etterhvert så så det veldig rart ut om jeg kun ga mat fra den ene puppen til ett måltid ;) den ene var da stor og hard og den andre liten og myk ;)

Hehe. ;) Sånn var det ikke her, men merkelig nok forsvant hevelsen og ømheten først fra høyre bryst mens det andre brukte et par dager ekstra. Var litt forskjell på dem, men ikke mye, da. ;)

Det var ikke tilfellet her i hvert fall. ;) Brystene justerer produksjonen ut ifra hvor mye babyen spiser, så litt håndmelking nå og da tror jeg ikke gjør at de produserer mer. Det er nok verre om man pumper, har jeg hørt.

OK! Greit å ha noen tips på lager til det blir min tur ;-)

Jeg har massert litt i dusjen, så lenge ammerefleksen er i gang skal det gå greit. Håndmelket ut litt før. Her virker det som han har drevet og selvregulert. Blitt mett og sovnet på en pupp, og nå har jeg fått for lite. Så da er det økedøgn på gang... :P

Tar noen dager før det blir bedre, etter litt over en uke blir det "bra":)

Uæh.. Har ikke født enda og har kjempe spreng :p må massere i dusjen eller så kan jeg ikke ha på klær! Dette blir gøy :D

Og her sitter jeg og nesten håper på brystspreng denne gangen. Fikk aldri ordentlig melkeproduksjon sist gang, og slet med å øke produksjonen i ni måneder.

Back
Topp