Konsert nær termin

Tror ikke det er skadelig for barnets hørsel, men heller slitsomt for deg. Hør med en lege for å få korrekt medisinsk svar.

Jeg var på konsert vel 8 mnd på vei. Mest redd for folkemengden så jeg holdt meg bakerst:D men jeg koste meg da! Litt usikker på om det faktisk kunne vært skadelig?! Høres litt rart ut det da. Er du usikker så snakk med jordmor.

Var på konsert da jeg var ca 7 mnd. Men var ute og satt langt fra scenen så ikke den aller høyeste lyden.
Men ville ikke stått midt i folkemengden eller nærme høyttalere

Var på konsert når jeg var 7 mnd på vei. Var vell mest slitsomt å stå, og pga folkemengden :-P Ellers var det gøy :-D

Det tviler jeg på, har aldri hørt noe om det i alle fall. Hadde brydd meg mer om jeg hadde sitteplass eller ei. :D

Jeg vet man ikke kan skyte som gravid (til min store fortvilelse :p) men aldri hørt at man ikke kan gå på konsert! Kos deg :D

Jeg var på konsert når jeg var rundt 7 måneder på vei med første, og babyen kjentes utilpass.
Når jeg gikk til et mer rolig område ble han mer rolig igjen..

Ikke noe stress. Kos deg!
Husk å drikk vann, unngå å stå oppi høytalere og ta ting i ditt tempo. Sitt gjerne om du har mulighet.

Var på en god del konserter igjennom svangerskapet med første (slayer, Marilyn Manson, megadeath, type o negative, osv.. Så endel høy musikk :-P)
Skal på en konsert når jeg er ca 37 uker denne gangen.

Kos deg du. Tenker bara att de
Kan bli vanskeligt
Å stå bland alla folk .

Null stress. I første svangerskaps var eg på konsert tre dagar før termin (kan ikkje fatte at eg orka, hadde aldri klart det denne gongen), legen sa det var ingen problem så lenge eg sjølv orka.

Jeg var på konsert når jeg var rundt 7 måneder på vei med første, og babyen kjentes utilpass.
Når jeg gikk til et mer rolig område ble han mer rolig igjen..
Har same opplevelse. Var 6 mnd på vei. Når musikken begynte å spele (stod langt bak ute), vart han heilt propell i magen. Gjekk vekk og han roa seg raskt.

Tror ikke jeg ville tatt den sjansen, det er jo ganske mye lyd + vibrasjon.. Kan da umulig være bra for babyen.

Var på konsert 4 dager over termin

Lot være å gå på konsert da jeg var høygravid sist. Jeg tror ikke det er skadelig (ikke undersøkt nærmere) men samboeren mener det så da måtte jeg nesten bare respektere det:p

Jeg hørte (igår faktisk) at de har forsket på babyer i magen som blir utsatt på intens lyd (f.eks konserter) i slutten av svangerskapet hvor babyene faktisk knytter seg å lager smerteuttrykk i ansiktet! :eek: Siden det var en som sa dette muntlig har jeg dessverre ikke noe kilde, men syns dette var litt skremmende og kommer til å holde meg unna konserter fremover ;)

Har også lest forskning som sier at det ikke er bra.

Der min Mor Jobber får de ansatte svangerskapspenger fom uke 24 pga støy på jobben for det er skadelig for fosteret. Det er fiskeindustri å jeg vil tro konsert har mer støy :s

Back
Topp