Konkurrerer du?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
"Konkurrerer" du mot andre kvinner? I hodet ditt, altså. Om oppdragelse av ungene? Utseende? Personlige egenskaper? Andre ting?

Jeg tror faktisk ikke det :) Kommer ikke på noe jeg gjør det bevisst med ihvertfall :)

Nei, det har jeg ikke sjans til.
Jeg er meg, med mine ulemper og fordeler. :)
Jeg tar meg derimot å skulle ønske jeg var en annen kvinne som klarer full jobb, hus som skinner til enhver tid, sokker som aldri forsvinner og truser som ikke rekker å bli skittende, bollebaking med ungene på søndag, tur i skogen etter jobb tirsdag og tre barn på tre år osv. Jeg lider av fatigue og i blant har jeg ikke engang energi til å lese en bok for mine barn, så å konkurre med andre kvinner ville vært en tapt konkurranse før den hadde begynt :p

Nja nei jo altså.
Prøver å være ærlig og enig med meg selv her.
Sånn utseendemessig gjorde jeg vel det da jeg var yngre, men etter hvert som jeg har blitt eldre så er jeg blitt tryggere på meg selv, og tenker lite over det, men det hender innimellom dersom jeg vet jeg skal et sted en person jeg ikke liger også skal. Da går edet en sånn bare vent og så jeg skal være finest :P
Sånn med barneoppdragelse osv så nei, jeg tror at det eller meste blir gjort for barnas beste, og jeg konkurrerer ikke med å være den mest perfekte mamma eller ha det barnet som kan mest osv. Hun får ta ting i sitt eget tempo.
Det jeg derimot konkurrerer i, for min egen del, er å holde meg oppdatert og lese mest mulig om tema jeg vet at dem jeg skal være med, er opptatte av. Jeg liker å kunne bidra og diskutere, og jeg kan ikke fordra følelsen av å være uvitende. Så der er jeg litt på hugget :)

Jeg har en hobby som involverer konkurranse, så jeg får utløp for konkurranseinstinktet på den arenaen :p Skal ikke påstå at jeg ikke sammenligner meg med andre, men har etterhvert klart å akseptere at jeg utseendemessig aldri kommer til å gå av med noen seier uansett. Intellektet er jeg dog veldig fornøyd med, og jeg liker dårlig å være noen underlegen når det kommer til f.eks. faglige spørsmål på jobb.

Hehe, nei.. det gidder jeg virkelig ikke. :p

Nei, det har jeg ikke ork til. Syns det blir for dumt!

Gjorde det en gang i tiden. Nå orker jeg ikke ;) jeg er den jeg er og godt er det :D

Konkurrer ikke. Men må innrømme at jeg ofte føler meg mislykket i forhold til mange andre som virker roligere ovenfor barna, flinkere, penere og flinkere til det meste i forhold til meg.

Nei. Jeg tar til meg ting jeg synes andre er gode på som jeg burde bli bedre på. Og jeg ser ikke noe poeng med å være bedre enn andre, er jeg flinkere til noe så hjelper jeg heller til. Generelt blir jeg mer fornøyd med å se andre flinkere mødre enn meg, enn omvendt. Jeg er også helt tilpass med at andre er penere og flinkere enn meg. Har ingen innvirkning annet enn muligens motivasjon for å bli like god hvis det er noe jeg også kunne tenke meg å være god i. Feks kan godt bli inspirert til å bli i god form, men om naboen har fetere bil bryr meg ikke:p

Nei. Det orker jeg ikke. Har derimot konkurranse folk i familien. Min søster er opptatt av at hennes barn skal være tidligst ute. Pappa er opptatt av hvem som går mest skritt i uka på fitbit :p Men jeg bryr meg rett og slett ikke. Unga tar det i sitt tempo. Jeg kobler ikke til fitbiten hver dag på appen. For den tar så mye batteri da :p Gidder ikke lade den hver dag liksom.

Konkurrerer nok litt ja.. Men ikke noe sånn "usunt" tror jeg.. Litt mer sånn for egen motivasjon.. Litt sånn "Klarer hun, så klarer jeg og - kjør på litt til så går det " liksom :) Det hjelper meg på motibasjon både ift trening, rydding, matlaging og baking til selskap, osv.. :-P Hehe. . Føler ikke det er noe usunt i det hvertfall :-)

Men ikke ift. Oppdragelse, utseende og slikt, det har jeg nok "vokst fra meg" :-P

Jeg konkurrerer ikke, men hender jeg sammenligner..

"Oj, hun er en mye bedre mor enn meg"

"Se de beina, skulle ønske jeg så sånn ut"

Osv...

Jeg er glad på andres vegne og har ikke behov for å konkurrere om hvem som er best! Det blir for dumt!

Nei, det gjør jeg ikke. Vet at vi alle er forskjellige, og at barn utvikler seg i sitt eget tempo. :)

Ja, i grunn. Særlig med ei. Kjenner at vi ikke bringer det beste frem i hverandre. Så holder meg litt unna nå...

Ja det gjør jeg nok :) tror nok de fleste til en viss grad gjør det, kanskje ikke bevisst :p

Back
Topp