Konisering

supermom

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Hei noen som har gjort konisering før som kan svare meg på noen spm?:-)

Fødte for 8 mnd siden,fikk påvist grove celleforandringer i graviditetn.
Vi prøver på en til men nå fikk jeg vite att det fremdeles er noen forandringer så jeg må konisere meg.

Det jeg lurer på er hva skjer på en konisering ?:eek:

Er det på en operasjonsstue? Mye folk når de gjør det? Narkose ? lokalbedøvelse? Dra hjem rett etterpå? Har time 07:30 på morgenen jeg ammer enda hva skal jeg gjøre o_O

Gruer meg veldig til dette å er kjemperedd :(

Lokalbedøvelse, og rett hjem etterpå. Tar 15-20 minutter fra du kommer inn til du kan dra igjen.

Selve konisering er fort gjort som nevnt over. I utgangspunktet skal man heller ikke blø så voldsomt etterpå fikk jeg beskjed om, men det gjorde jeg. Blødde så mye at jeg besvimte og jeg var hjemme alene... Så ville i alle fall ikke vært hjemme alene med baby i 1-2 dager for å være på den sikre siden. Ellers skal nok dette gå veldig fint. Lykke til!

Som sagt over, lokal bedøvelse og lite folk. Du merker egt ingenting og er veldig fort gjort. Hadde ingen plager i etterkant eller blødninger jeg da:happy: Ingenting å grue seg over, men som med alle ting er det greit å ha folk hjemme i de to dagene etterpå dersom det skulle oppstå plager etc når man har barn:happy: Eneste smertestillende man tar er vel Paracet før koniseringen og det er det. Ingenting å bekymre seg for, dette går bra! Masse lykke til:happy:

Lokalbedøvelse, du kan bruke paracet og ibux etterpå om du har vondt. Sitt gjerne å vent litt etter koniseringen, og prøv å gå på toalattet, jeg blødde da mye. Så fikk komme inn igjen, og da brente de sårene mere så jeg slutta å blø.
Du kan ikke ha samleie på 6uker etter koniseringen, så prøving på baby må da avvente 6uker fra du blir operert til etterpå.

men ville absolutt tatt dette inngrepet! Har gjort det to ganger. Siste gangen så fikk jeg vite etter inngrepet og analysen, at jeg med 90%sannsynlighet ville ha utvikla kreft innen 5år om jeg ikke hadde fjerna de cellene.

Har gjort det, ingen celleforandringer i ettertid.
Lokalbedøvelse og måtte bruke bind en stund etterpå. Ville kanskje bli bedt om å bli kjørt til og fra. Jeg var ikke helt i toppform rett etterpå, og tok meg fri fra jobben og satt i sofa med pledd og te.
Går fort, og går fort over:) Lykke til!

Det var fort gjort. Lokalbedøvelse, og hjem etterpå :) Du merker ingenting til inngrepet når lokalbedøvelsen er satt. Da jeg gjorde det var det kun gynekolog som utførte inngrepet som var tilstede.
En kan oppleve litt høyere hjerterytme og skjelving i bena som en reaksjon på bedøvelsen, men det er ingen smerter knyttet til det. Jeg blødde minimalt, og celleforandringene var helt borte etterpå.
Jeg kan forstå at du gruer deg. Det gjorde jeg også. Men det kommer til å gå veldig fint :)

Det var fort gjort. Lokalbedøvelse, og hjem etterpå :) Du merker ingenting til inngrepet når lokalbedøvelsen er satt. Da jeg gjorde det var det kun gynekolog som utførte inngrepet som var tilstede.
En kan oppleve litt høyere hjerterytme og skjelving i bena som en reaksjon på bedøvelsen, men det er ingen smerter knyttet til det. Jeg blødde minimalt, og celleforandringene var helt borte etterpå.
Jeg kan forstå at du gruer deg. Det gjorde jeg også. Men det kommer til å gå veldig fint :)

Måtte du faste til dette ?Fikk beskjed om å faste frå 00 dagen før..Skjønner ikke hvorfor om det blir brukt lokalbedøvelse? :wideyed:

Måtte du faste til dette ?Fikk beskjed om å faste frå 00 dagen før..Skjønner ikke hvorfor om det blir brukt lokalbedøvelse? :wideyed:
Man trenger ikke faste nei, med mindre man skal i narkose. Det er ikke vanlig å få narkose til ett slikt inngrep. Man får lokalbedøvelse, og det funker helt greit. Ubehagelig selvfølgelig siden de holder på oppi høna, men gjør ikke vondt:happy:

Man merker denne reaksjonen, da bedøvelsen de bruker også inneholder adrenalin. Den er tilsatt adrenalin for å stoppe blødning:)

Jeg ble lagt i narkose og fastet da 12 timer i forveien. Selve inngrepet var over på ca 15 min, så veldig fort gjort. Våknet opp kort tid etterpå og ble liggende der i 2-3 timer før jeg fikk dra hjem igjen. Fikk beskjed om å ta ting med ro de neste 3 ukene (ingen tunge løft eller for mye belastning på kroppen).
Blødde kanskje i 1-2 uker etterpå og hadde litt ubehag som kjentes ut som kraftige mensensmerter, men dette ga seg før blødningene.
Husk at alle reagerer på forskjellig måte og det beste du gjør om du lurer på noe eller gruer deg litt, er og prate med legen din eller den som evnt skal gjøre inngrepet på forhånd. Selv pratet jeg med kirurgen på sykehuset fordi jeg var litt nervøs og følte jeg trengte mer informasjon, noe som var til stor hjelp for meg hvertfall :)
Har skjønt at veldig mange savner mer info rundt dette her, spesielt når de står midt i det - så ikke nøl med og spørre!

Masse lykke til, det kommer nok til å gå veldig fint :)

Man trenger ikke faste nei, med mindre man skal i narkose. Det er ikke vanlig å få narkose til ett slikt inngrep. Man får lokalbedøvelse, og det funker helt greit. Ubehagelig selvfølgelig siden de holder på oppi høna, men gjør ikke vondt:happy:

Det var merkelig, jeg må faste til dette så jeg rekner med jeg skal få narkose..Dette ønsker jeg ikke ...Vil heller ha lokalbedøvelse :wideyed:

Back
Topp