Konisering

Mommylife

Betatt av forumet
Septemberbarna 2019
Er det noen som har erfaring med konisering og graviditet?
Hvor raskt ble du gravid etter konisering?
Var det vanskelig å få spiren til å sitte?
Andre utfordringer i forbindelse med graviditet og konisering?

Takknemlig for svar :-)

Har blitt konsiert selv, og legen sa det ikke skulle være noe problem å bli gravid for meg vs de som ikke har blitt konsiert. Det kan være en liten sjanse for tidlig fødsel, men den er liten..

Jeg ble konisert i oktober i fjor. Begynte å prøve i juni i år, i august satt den. Både lege og gyn mener det er unødvendig med ekstra oppfølging i svangerskapet på grunn av konisering, så jeg følges opp som vanlig.

Hva er konisering? :bag:

Jeg ble konisert i oktober i fjor. Begynte å prøve i juni i år, i august satt den. Både lege og gyn mener det er unødvendig med ekstra oppfølging i svangerskapet på grunn av konisering, så jeg følges opp som vanlig.
Sa legene noe om hvor lenge du burde vente etter konsiering med å bli gravid?

Ja! Hadde vært litt oppløftende det. Vi har akkurat funnet ut at PP 5 ikke ble klaff, og jeg kjenner jeg bruker mye energi på å tenke om noe kan være galt. Så har jeg selvfølgelig googlet en del og lest om cervical stenose etter konisering. Vet det ikke er så vanlig men. Vi har en gutt fra før og da han ble til forsøkte vi ikke i det hele tatt, så jeg var nok veldig innstilt på at dette skulle gå på første forsøk og trodde jeg ble lett gravid... Gøy at du er fra Trondheim, det er jeg også ;-)

Nei, de nevnte ikke noe om det. For oss var det uaktuelt å starte noe før juni i år, rett og slett fordi vi planla bryllup i juni og jeg ikke hadde lyst til å gifte meg gravid, så vi spurte ikke heller.

Ja! Hadde vært litt oppløftende det. Vi har akkurat funnet ut at PP 5 ikke ble klaff, og jeg kjenner jeg bruker mye energi på å tenke om noe kan være galt. Så har jeg selvfølgelig googlet en del og lest om cervical stenose etter konisering. Vet det ikke er så vanlig men. Vi har en gutt fra før og da han ble til forsøkte vi ikke i det hele tatt, så jeg var nok veldig innstilt på at dette skulle gå på første forsøk og trodde jeg ble lett gravid... Gøy at du er fra Trondheim, det er jeg også ;-)
Skjønner tankegangen, ihvertfall hvis det gikk "fort" sist gang! Er kun i pp2 jeg, så litt tidlig å tenke det hos meg, men det ligger jo i bakhodet.
Trondheim er topp [emoji106][emoji173]

Til meg sa forresten gynekologen at vi kunne begynne å prøve så fort vi hadde fått svar på om koniseringen var vellykket eller ikke. Dersom den var vellykket var det bare å hive seg ut i det mente hun :-)

Til meg sa forresten gynekologen at vi kunne begynne å prøve så fort vi hadde fått svar på om koniseringen var vellykket eller ikke. Dersom den var vellykket var det bare å hive seg ut i det mente hun :-)
Det var vel det de sa til meg også [emoji4] Lykke til med prøvingen! [emoji64]

Er det noen som har erfaring med konisering og graviditet?
Hvor raskt ble du gravid etter konisering?
Var det vanskelig å få spiren til å sitte?
Andre utfordringer i forbindelse med graviditet og konisering?

Takknemlig for svar :)

Hei,

Jeg hadde konisering i 2011 og ble gravid i 2016. Ingen leger jeg møtte ved til og med ivf mente at det skulle gjøre det vanskeligere å bli gravid.

Nå til dags tar man mindre vev enn før. Tidligere kunne det bli tatt mer noe som kunne skape problemer ved graviditet og evt miste tidlig.

Hei!
Jeg ble konisert ca 4 år før jeg ble gravid med vårt første barn, nå er jeg gravid med nr 3 og alle satt på 1-2 pp. Fikk et ekstra ultralyd begge graviditetene, rundt uke 30(tror jeg, begynner å blir noen år siden;) for og sjekke livmorhalsen men alt så bra ut og begge mine er født til termin [emoji4]

Back
Topp