Konisering

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Er det noen her som har erfaring med konisering? Jeg er gravid nå 4 måneder etter at jeg ble konsert. Både jordmor og lege mener jeg ikke trenger noe spesiell oppfølging, men jeg leser mye om at det er viktig med nøye oppfølging og måling av livmorhalsen. Og leser også at man ikke kan ha samleie under svangerskapet hvis man er konisert? Uff blir så forvirret av denne motstridende informasjonen.

Har ikke hatt noen spes oppfølging, men det står i skjema bare så de skulle være klar over det på føden.
Har gjort akkurat det samme som alle andre gravide:)

Jeg hadde også en konisering 4 mnder før jeg er gravid. Tok så en vanlig celleprøve i uke 7-8. Denne var normal og jeg fikk da beskjed om at det ikke kom til å bli gjort annen oppfølging enn at det skal tas en ny celleprøve på 6 ukers kontrollen (etter fødsel) :-)

Vel, jeg ble konisert før jeg ble gravid, hatt to vanlige svangerskap, gått til termin og hadde sex underveis.
Jeg ble målt noen ganger underveis for meg hadde det ingen betydning for svangerskapet at jeg var konisert.

Ville stolt på at det de forteller stemmer og ikke bekymret meg unødvendig. Google is not always your friend;)

Back
Topp