Konisering og oppfølging i svangerskap etterpå

Siadle

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Jeg våkna i natt, og begynte å tenke på at jeg ble konisert i fjor høst. Jeg fikk jo beskjed om at det kunne medføre økt sannsynlighet for prematur fødsel, men jeg avfeide infoen litt med at jeg ikke skulle ha flere barn uansett. [emoji23][emoji85]

Er det noen her som er konisert, og kan fortelle meg litt om hvordan svangerskap etterpå forløp? Fikk du noen ekstra oppfølging? Cerclage?

Jeg våkna i natt, og begynte å tenke på at jeg ble konisert i fjor høst. Jeg fikk jo beskjed om at det kunne medføre økt sannsynlighet for prematur fødsel, men jeg avfeide infoen litt med at jeg ikke skulle ha flere barn uansett. [emoji23][emoji85]

Er det noen her som er konisert, og kan fortelle meg litt om hvordan svangerskap etterpå forløp? Fikk du noen ekstra oppfølging? Cerclage?

Hei !

Jeg er konisert to ganger (for 4 og 2 år siden) og fikk en sønn for ett år siden. Jeg sa det til lege og jordmor i starten av mitt svangerskap men de sa at ila de siste 10 årene så blir det tatt så lite ved selve koniserinen at det ble ikke tatt noe hensyn til. Jeg ville sagt det til lege og jordmor visst jeg var deg, men tror virkelig ikke det er noe problem.

Lykke til med svangerskapet !! :)

Back
Topp