Kongsberg sykehus

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 32 72 57 14 / 32 72 57 15
Nettside: https://vestreviken.no/avdelinger/fodeavdelingen-kongsberg-sykehus
Adresse: Drammensveien 4, 3612 Kongsberg (vis på kartet)


Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar


Barseltilbud og visittider:
Vi har to fødestuer. På barselavdelingen er det 14 senger fordelt på to enerom, fire to-mannsrom og et fire-mannsrom.
Vi har ikke familierom, men prøver å tilrettelegge slik at far/ledsager får overnatte hvis ønskelig.
Visittider: 13.00-14.30 og 17.00-19.00 Siesta er 14.30-16.30

Gjennomsnittlig liggetid: 3 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boken deles ut direkte til mor etter fødsel.

Parkering: Parkering mot avgift på sykehusets parkeringsplasser.
Antall fødsler i året ca 400.

Nyttige telefonnummer:
Sentralbord: 03525
 
Last edited by a moderator:
Vet ikke om det er verdt å få med, men de tilbyr ikke fødsler i vann her. Gjorde i hvert fall ikke det i 2008 :) Da jeg var der hadde de bare ett badekar, så om det er fler om vannet må nok en ta dusjen :p Små fødestuer. Det er et relativt lite sted. Jeg vet at personalet et byttet ut siden jeg fødte der, så jeg kan ikke si noe på dem heller, men det er en koselig lite sted. Rolig og lettvint. (Lettvint som i at det er ikke dører og ganger over alt, veldig oversiktlig:))
 
Fødte på Kongsberg mai 2011 å var kjempe fornøyd med både fødsel å oppholdet, eneste jeg syntes manglet var lystgass, men var ikke noe stort savn. Kjempe flink personale. Veldig fin og intimt sykehus, stille og rolig :) Skal føde der igjen i mars 2013, når lillebror skal melde sin ankomst.
 
Jeg fødte her for en uke siden, og kan ikke få skrytt nok! Personalet er helt fantastiske; siden sykehuset er lite har de tid til deg, og bryr seg oppriktig om deg.
Anbefaler virkelig å føde i kongsberg om man kan!
 
Fødte der i november 2012. Det betyr alt at de har tid til deg og barnet under oppholdet, og det har de der. Håper nestemann får lov til å komme til verden der også :)
 
Veldig fornøyd med å være her når veslegutt ble født aug 2014. Var en hektisk periode, men vart allikevel rolig og behagelig å være der. Fullroser kongsbergs personalet for fødsel og barsel! Synd nestemann ikke kommet dit- pga keisersnitt, veldig enkelt og praktisk når vi bor i kbg!
 
Skal føde her i Oktober. Er småspent på hvordan det blir, har hørt mye flott om stedet, både fra jordmor og andre steder. Eneste jeg synes er dumt er at det ikke er lystgass der, men er det så nøye?
 
Gruer meg litt pga mangel på lystgass, men må jo bare ta det som kommer :)
 
Føda der i 2012 og d var ein kjempefin opplevelse!! Tenkte også på d med manglende lystgass på forhånd, men tenkte ikke på d under fødselen!!:) Var også litt skeptisk på forhånd siden d ikke er barnelege på huset, men samtidig er d ingen med risikofaktorer som føder der heller:)
 
Jeg håper å føde i Kongsberg i oktober/november, men jeg skal ha planlagt keisersnitt... er det noen som har erfaringer med det her?
 
Jeg skal ha planlagt ks på kongsberg førstkommende tirsdag. Gru/gleder meg!

Er litt delt i hva jeg synes om oppfølging hittil. Personalet har vært hyggelige og forståelsesfulle, men jeg synes det har vært negativt at jeg har gått på rundgang hos alle legene der og alle gir forskjellige tilbakemeldinger og synspunkter. Dette har gjort meg usikker og bekymret.
 
Føden på Kongsberg sykehus
Av alle jeg kjenner som har født der har jeg ikke hørt en eneste negativ tilbakemelding, faktisk, og alle har uttrykt at de har vært veldig fornøyde. Det samme er jeg etter fødsel der i fjor. Flinke, fleksible, greie, hyggelige, har/tar seg god tid, proffe, tilstede osv. Veldig god stemning der:) Dessuten ligger Drammen bare 30 min unna (med sykebil), men de utfører også hastekeisersnitt i Kongsberg. Man kan også føde i vann (som kommentar til at man tydeligvis ikke kunne det før). Det forutsetter at badekaret (tror de bare har ett) er ledig da. Vurderte det selv, men rakk så vidt å komme meg til sykehuset før ungen var ute, så rakk ikke
 
Fødte på kongsberg nå i januar og det var virkelig helt fantastisk! Hadde en lang og hard fødsel som endte i keisersnitt og vi ble så godt tatt vare på hele veien. Hadde ei jordmor som fulgte oss hele veien og som hadde tid til å være tilstede hele veien også.
Mannen fikk bo sammen med oss på barsel og vi fikk bli så lenge vi ville. Bare hyggelige og dyktige folk som ga oss råd og hjelp og støtte og gjorde barseloppholdet veldig hyggelig. Små forhold gjorde at vi følte oss mer "hjemme" og at man ikke følte seg så innlagt som på et større sykehus.
Hvis jeg skulle valgt igjen hadde jeg helt klart valgt kongsberg! :)
 
Fødte på Kongsberg sjukehus i 2015, og sitter igjen med bare gode opplevelser. De hadde god tid til meg og babyen, og fikk være der så lenge jeg ønsket :) Skal føde der igjen i år.
 
Født på Kongsberg sykehus 6 ganger! -03, -05, -06, -07, -10 og -18
Helt fantastiske damer som jobber her ❤
Ville aldri valgt å føde en annen plass. De har tid til deg, de er blide og hyggelige, oppmerksomme og utrolig flinke!
 
Vil ingen andre steder enn Kongsberg. Har ikke noe å sammenligne med men det er så rolig og lite der at det er vanskelig å bli stresset! Gleder meg til neste gang igjen!
 
Back
Topp