kongehuset.. hva sier du?

x1xBitzyh

Forumet er livet
Hva mener dere om kongehuset her i norge?

Må starte å si at jeg faktisk er litt skuffet over det norske kongehuset.
Når jeg tenker på kongehus så tenker jeg prinser og prinsesser og adelige som gifter seg og blir konger og dronninger, det er store kjoler og store smykker.. missundelse, makt, landets ansikt.. de er de rike, de som alle vil være eller ha ring med, men kun kan drømme om.

HVOR er noe av dette nå? De er norges ansikt, men i mine øyne ikke noe av det andre.[8|]
De er en del av folket
De går enten i vanlige klær eller i noen underlige kjoler jeg ALDRI ville gått med selv
De har ikke mye penger, MANGE andre har mye mere penger enn dem
Makt har de ikke, det har vi stortinget til
Alle kan gifte seg med en prins eller prinsesse uansett hvilken person du er eller hva du har drevet med

[8|]

ORIGINAL: Tøsa

er det så negativt at de er mer folkelige da?
synes det er en bra ting jeg...

når de er folkelige er de jo ikke spesielle[:D]..

Synes vi heller kunne hatt president, hatt mer nytte av det ![;)]

Syns de sitter på ræva uten å gjøre en dritt jeg!De fortjener ikke de 896754674298millionene de får i "lønn"![:'(]

JA til kongehuset!!
syns de gjør en bra jobb[:)]

ORIGINAL: petrinesnuppa

ORIGINAL: Bitzyh

Hva mener dere om kongehuset her i norge?

Må starte å si at jeg faktisk er litt skuffet over det norske kongehuset.
Når jeg tenker på kongehus så tenker jeg prinser og prinsesser og adelige som gifter seg og blir konger og dronninger, det er store kjoler og store smykker.. missundelse, makt, landets ansikt.. de er de rike, de som alle vil være eller ha ring med, men kun kan drømme om

[8|]

hmm, høres ut som et eventyr

det var jo sånn det var før..[;)]

ORIGINAL: Mamman t Marius

Syns de sitter på ræva uten å gjøre en dritt jeg!De fortjener ikke de 896754674298millionene de får i "lønn"![:'(]

De får ikke så mye i lønn![;)]

Ang det at hvem som helst kan gifte seg inn i kongehuset syns jeg ikke er noe negativt nødvendigvis. Hvis man tar Mette-Marit som et eksempel, så blir jeg rørt til tårer nesten av hennes historie. Med hennes utgangspunkt var hun virkelig ikke et dronningemne...men gjennom sin ærlighet og det at hun modig "bekjente sine synder", har hun vokst utrolig mye i mine øyne hvertfall. Hun er et godt forbilde på den måten at hun viser at det er mulig å ta tak i et rotete liv og likevel komme ut av det med æren i behold. Hvis dere skjønner hva jeg mener...[:)]

Jeg blir mer og mer for president ettersom kongebarna gifter seg. Kan ikke fordra hverken Mette-Marit, den tanketomme, eller Ari, som aldri kom ned fra skyen sin...

Jeg ønsker en president ale Islands-modellen. Jeg øsnker ikke president ala USA. Med tanke på at vel 20% stemmer FrP, så vil jeg mye heller ha en konge uten makt enn en tulling med makt... Men en folkelig president som f.ek sissel Kyrkjebø, johan Olav Koss eller noe sånt, det hadde passet meg. Og så uten formell makt, kun som representant for landet.

ORIGINAL: AbsoluttPINK

JA til kongehuset!!
syns de gjør en bra jobb[:)]

[:)]

Liker kongehuset vårt jeg[:)]
Ari har jeg ikke den helt store sansen for da men, han er jo ikke kongelig heller.
jeg må si jeg beundrer Mette-Marit for motet sitt, og syns hun er et flott forbilde for mange.

Lenge leve kongehuset!

Jeg syns kongehuset gjør en god jobb - og alle de millionene som noen sier de får går jo tross alt til å lønne mange av deres ansatte også. Ari er jeg ikke begeistret for - men selv Märtha Louise må vel få lov å elske den hun vil?

Jeg syns det er flott at de er folkelige og ikke noen hovne snobber.

Back
Topp