Konfirmasjonsgaver og pris

Kengu

Forumet er livet
VIP
La oss si du har tenkt å bruke 1000 kr på gave, men så finner du gaven på tilbud til 500 kr.

Gir du da 500 kr i tillegg eller tenker du at heller har spart penger og gir kun gaven?

Spørs hvor nær familie dette er snakk om :p men hadde nok kjøpt noe i tilegg :p

Det spørs. Vi har ikke allverden med penger, så har jeg funnet ønskegaven til konfirmanten på tilbud så har h*n fått kun det.

Det spørs. Vi har ikke allverden med penger, så har jeg funnet ønskegaven til konfirmanten på tilbud så har h*n fått kun det.

Samme her.

Jeg hadde gitt penger også. Men sier til meg selv gang på gang at det er unødvendig.

Nei, hadde ikke gitt 500kr i tillegg til gaven. Med mindre det var fadderbarnet mitt.

Det er unødvendig. Selv om den var på tilbud er det fortsatt en gave med en verdi på 1000 kroner.
Disse gavegreiene blir så overfladiske, syns jeg. Så lenge det er en passende gave, god tanke bak og god kvalitet er det samme for meg om den kostet 100 eller 1000 kroner.

Hadde ikke gitt ekstra selv om gaven var på tilbud. Gaven har jo uansett verdien sin, og selv om den er på tilbud en plass, betyr ikke det at den er det i alle butikker. Tenker også at andre kan føle man forskjellsbehandler.. Da blir det dumt å skulle gi 2i1-gaver;)

Gir ikke penger i tillegg nei. Ikke er vi rike, og er generelt litt imot at gaver skal ha en prislapp på seg. Har vokst opp med at det er tanken bak som teller, ikke hvor mange timer man må jobbe for å få råd til det. :)
Så er gaven på tilbud så klapper jeg meg selv på skuldra og tenker at dette blir en god dag!

Gir ikke penger i tillegg nei. Ikke er vi rike, og er generelt litt imot at gaver skal ha en prislapp på seg. Har vokst opp med at det er tanken bak som teller, ikke hvor mange timer man må jobbe for å få råd til det. :)
Så er gaven på tilbud så klapper jeg meg selv på skuldra og tenker at dette blir en god dag!
Prislappen for min del kommer av at jeg vil gi likt til de jeg er tante til . Det er viktig for meg.

Til familie gir jeg da de pengene ekstra :)
Litt lenger ut hadde jeg nok hvert takknemlig for at gaven var billig ;)

Signerer. Hadde nok egentlig bare gitt gaven.

Det er unødvendig. Selv om den var på tilbud er det fortsatt en gave med en verdi på 1000 kroner.
Disse gavegreiene blir så overfladiske, syns jeg. Så lenge det er en passende gave, god tanke bak og god kvalitet er det samme for meg om den kostet 100 eller 1000 kroner.
Fullstendig enig.

Som sagt så handler det mest ol at jeg ønsjer å gi for lik pris når jeg er tante å de er søsken. Det gjøres allerede store forskjeller på de fra enkelte andre

Back
Topp