Konfirmasjon- vannkopper

MiaDenPia

Elsker forumet
Til lørdag skal jeg og ungene i konfirmasjon ,
Fikk nå telefon om att en av ungene som er invitert(ungen er 3 år) har fått vannkopper , og jeg måtte da ta stilling til hva jeg mente om hvorvidt de skulle komme eller ikke

Foreldrene til barnet ønsket att dersom det var noen inviterte med barn som ikke har hatt vannkopper enda , så skulle de bli informert,, for dersom noen hadde noe i mot att de kom skulle de holde seg hjemme

Jeg ble litt satt ut,, men svaret att de må bare komme, ungene trenger jo ikke gå oppi verandre

Og bedre att de får det nå enn senere

Hva tenker dere? Hva ville dere svart

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Barn under ett år skal IKKE utsettes for vannkopper, fordi det kan være farlig for dem. Selv om de ammes, er det ikke sikkert at mors antistoffer er gode nok via morsmelken.
Vannkopper kan oppstå på alle hudflater, også i munnen, ned i luftveiene og lungene, og det kan gi alvorlige komplikasjoner for babyer under ett år.
 
Hørte m legevakta etter anbefaling fra mor, nyfødte bør holdes unna ja, men hva de større snngår, så er d bare opptil en selv om mann vil ha de nå eller senere ikke livsfarlig

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Jeg hørte også med helsestasjonen ang. vannkopper. Jenta mi er snart 5 mnd, og helsesøster sa at det er ingen problemer med at hun får det nå. Helsesøster mente at de faktisk ble mindre rammet om de er små. Hun mente også at nyfødte var immune gjennom ammingen. Men helsesøstre er vel like enige om vannkopper som alt annet...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp