kondolanse kort...

Tovvar

Glad i forumet
Har fått i oppgave å scrappe eit kort til sjefen vår- ho mista mannen sin nettopp!! Vil ha noken fine ord/ dikt på ei side, og vår eigne ord og navn på andre sida!!!
Prob. er at eg ikkje finne noken dikt dom passe[:'(] Tilslutt kom eg over dette

Tusen tårer
kan fortelle hva som skulle vært,
men ikke er.
Tusen tårer kan fortelle
hva vi vet men ikke vil vite.
Tusen tårer kan fortelle
hva vi vil men ikke kan
– og hva vi ønsker,
men som ikke går an.

Tusen tanker kan tenke
på det deiligste minne.
Tusen tanker kan trøste
og be mørket forsvinne.
Tusen tanker kan ønske
men samtidig se:
At tanker og tårer
og alt det som sårer
det sies viss at det hører livet med.

Kan eg bruke det?????
 
Njaaaa. Syns på en måte at diktet "bagatelliserte" sorg på slutten.. Ved å si at dey hører med liksom... Ordene skal jo trøste i en vond situasjon. Nei, vet ikke jeg..

Ofte skal det ikke mange ordene til.. Ikke så flink på sånt..
 
Hva med:

“Kan du dele en sorg
blir tyngden den halve,
mens gleden blir dobbel,
en hjelp til oss alle.”

“Livet blir
aldri det samme igjen
når et kjært smil
har sloknet.”

“Stå ikke ved min grav og gråt,
jeg er ikke der, jeg sover ikke.
Jeg er vinden som blåser
Jeg er diamanter som glitrer i snøen
Jeg er solskinnet på det modne korn
Jeg er det milde høstregn
Når du våkner i morgengryet,
er jeg der som fuglenes sirklende flukt
Jeg er de funklende stjerner som skinner om natten
Stå ikke ved min grav og gråt
Jeg er ikke der
Jeg døde ikke”

Ellers kan du finne mye på den siden:http://spesielleanledninger.myiglo.com/?p=78
 
tenkte på det samma sjølv...men kan prøva å forandra litt på den siste linja isåfall!!! [:)]
 
jeg er litt enig med missme... eller altså - det er jo viktig for de sorgende også å se fremover til tross for den de har mistet - men tror det kommer litt an på personen hvordan hun vil tolke diktet. Som jeg forresten syns er kjempe fint[:)]. Men kanskje litt risky?
 
Ingen er med oss for alltid,
tiden forsvinner så fort,
men minnene får vi beholde,
til lindring når savnet er stort.

Dette da? ellers var det litt tekst på denne siden;http://www.rimemoen.com/scrapping/ var litt forskjellige språk så jeg vet ikke hva du frå brukt...[:)]
 
Jeg er litt for det der med å si at man må ta vare på minnene, holde dem nær hjertet og at det vil bli lettere, selv om sorgen alltid er like stor eller noe sånt.. Ikke noe flink på å lete etter dikt..[&:]

Om du forandrer eller kutter ut siste linja så syns jeg det var fint da..[;)]
 
Jeg syns faktisk det var fint! Desverre hører døden livet til, det er det eneste som vi kan være helt sikre på - at vi dør.

Syns du kan bruke det, men at du skriver en egen setning om at "vi tenker på dere i denne tunge stunden" [;)]

Men siden jeg alltid er uenig med damer, så må du kanskje høre på de andre. Jeg hadde iallefall ikke blitt "offended" av det diktet[;)]
 
ORIGINAL: Tjukkaaa

Ingen er med oss for alltid,
tiden forsvinner så fort,
men minnene får vi beholde,
til lindring når savnet er stort.

Dette da? ellers var det litt tekst på denne siden;http://www.rimemoen.com/scrapping/ var litt forskjellige språk så jeg vet ikke hva du frå brukt...[:)]



Det var fint- takk tjukkaaa[:)]
 
ORIGINAL: Vand

Jeg syns faktisk det var fint! Desverre hører døden livet til, det er det eneste som vi kan være helt sikre på - at vi dør.

Syns du kan bruke det, men at du skriver en egen setning om at "vi tenker på dere i denne tunge stunden" [;)]

Men siden jeg alltid er uenig med damer, så må du kanskje høre på de andre. Jeg hadde iallefall ikke blitt "offended" av det diktet[;)]



Litt enig med deg der altså...Også er denne dama, ei skikkelig "sterk" dame, som er så flink til å snakke om det osv!!!! Kan høre med dei andre på jobb- sånn just in case[:D][:D]
Takk jenter[:D][:D]
 
Back
Topp