Konditorfarge i marengs

MariaR83

Gift med forumet
Siden det er mye kakesnakk her nå så har jeg begynt å planlegge i hodet mitt 1 års kaken til Lucas, men lurte på en ting går det an å ha konditorfarge i marengs?!? Noen som vet? [:)] vet det går fint an å ha det i krem for å få den lyseblå/ rosa osv [;)]

Mamma har allefall gjort det. Det gikk helt fint! [:)]

ORIGINAL: Tyttebæra

Mamma har allefall gjort det. Det gikk helt fint! [:)]

Så bra!! Vet du hvordan fargen ble etter marengsen var stekt? [:)]

Hun brukte rød, altså rosa. Ble brunt på spissene hvis du forstår hva jeg mener, men det er vel normalt uansett? Jeg er dessverre ingen ekspert, vet bare at hun har gjort det med ei kake og at det gikk fint [:D]

ORIGINAL: SookieStackhouse

Jeg har prøvd med blå . Vanlig billigkonditorfarge fra matbutikk, og marengsen fikk en lysere farge utenpå enn inni, og inni så den mer grønn ut . Til meg var det ikke vellykket, men kan tenke det går bedre med skikkelig konditorfarge

Ja, skikkelig konditorfarge er et must for og få en lekker farge! De på Panduro er super, og på Tilbords [:)]
Håper kaken blir veldig vellykka, Maria! [:)]

ORIGINAL: Tonje89

Hvis du bruker gelefarger (wilton f.eks) så tror jeg det skal bli bra[:)]

Ja da skal jeg kjøpe skikkelig konditorfarge [:D] Hvor selger de disse gelefargene? (eller kan det stemme at det er de jeg har sett på jernia/tilbords?)

ORIGINAL: Tyttebæra

ORIGINAL: SookieStackhouse

Jeg har prøvd med blå . Vanlig billigkonditorfarge fra matbutikk, og marengsen fikk en lysere farge utenpå enn inni, og inni så den mer grønn ut . Til meg var det ikke vellykket, men kan tenke det går bedre med skikkelig konditorfarge

Ja, skikkelig konditorfarge er et must for og få en lekker farge! De på Panduro er super, og på Tilbords [:)]
Håper kaken blir veldig vellykka, Maria! [:)]

Takk for det! [:D] Jeg får ta å øve meg litt så det ikke blir katastrofe på dagen til gullelull [:)] (tror ikke min kjære har så mye i mot å prøvesmake litt kake heller [8D])

Back
Topp