Kondensert melk??

1980

Elsker forumet
Jeg har en boks Carnation fra Nestle, condensed milk står det på. Men er den da søtet? Jeg finner ingenting om sukker i innholdsfortegnelsen. Så jeg er litt spent på om jeg koker boksen forgjeves... Eller er det sånn at all condensed milk er søtet? Vikingmelk er jo ikke det. Noen som vet??

Joda, hadde jeg kunnet åpne for å smake så! Men poenget var å koke hele boksen:p og så putte fyllet i en kake. Banoffee pie namnam!
Ååååå, nam! :D jeg har en onkel fra Chile, han pleide å koke søt kondensert melk, og jeg husker jeg syns det smakte HaPå! I en krisesituasjon (som dette absolutt regnes som, dersom den boksen du koker ikke blir karamell!) så kanskje et glass HaPå i tilsvarende mengde kan brukes som erstatning? Følger tråden! :D

Ja, den er søtet.

Jeg har kjøpt søtet kondensert melk, da har det stått på boksen at den var søt. Men har bare kjøpt det en gang.

Vel, da fikk jeg svaret, etter tre timers koking var det ikke mye som minnet om hapå, og det smakte stort sett som kokt fløte. Det var nok ikke rett type. Og jeg som hadde sååå lyst til å smake den kaka:p

Vel, da fikk jeg svaret, etter tre timers koking var det ikke mye som minnet om hapå, og det smakte stort sett som kokt fløte. Det var nok ikke rett type. Og jeg som hadde sååå lyst til å smake den kaka:p
:grumpy: Dritt da... Blir det ikke kake i det hele tatt, uten karamellen?

:grumpy: Dritt da... Blir det ikke kake i det hele tatt, uten karamellen?
Tjæh... Har en oppskrift som sier jeg kan koke usøtet melk og tilsette smør og sukker for å lage toffee. Men nå har jeg jo allerede kokt den. Vet ikke hvor gunstig det er å koke den opp en gang til?!

Tjæh... Har en oppskrift som sier jeg kan koke usøtet melk og tilsette smør og sukker for å lage toffee. Men nå har jeg jo allerede kokt den. Vet ikke hvor gunstig det er å koke den opp en gang til?!
Nei, si det... :/ om du skulle ha fløte, smør og sukker i huset kunne du kanskje prøvd å koke en vanlig karamell?

image.jpeg
Du får jo kjøpt ferdig kokt kondensert melk også :) sånn karamellish.... Jeg synes den er veldig god. Da slipper du jobben med kokingen.. Hvis den finnes i Norge da... Jeg kjøper i Sverige....

Back
Topp