Kondemnert bil pga brann

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Noen som har fått ødelagt bilen sin i bilbrann her inne?

Vår bil stod vedsiden av en bil som ble totalt vraket, mens vår bil har skader på ene siden, og hadde vist masse røyk inni seg så brannvesenet på plass sa at ingen barn burde sitte i den bilen.

Venter på svar fra forsikringen men lurer på om noen her har hvert i lignende situasjon og fått bilen kondemnert?

20190506_054704.jpg 20190506_054719.jpg

Grusomme bilder :(
Håper dere snart får svar. ❤️
Håper jeg også, det verste er egentlig ventingen på om vi må ut å kjøpe ny bil.

Pappa anbefaler ny bil uansett siden vi ikke kan være 100% sikker på at de finner alle skjulte feil og at vi i verste fall kan få en brannfare tilbake om de velger å ordne den :eek:

Håper jeg også, det verste er egentlig ventingen på om vi må ut å kjøpe ny bil.

Pappa anbefaler ny bil uansett siden vi ikke kan være 100% sikker på at de finner alle skjulte feil og at vi i verste fall kan få en brannfare tilbake om de velger å ordne den :eek:
Jeg er enig med pappan din. Jeg tenker at man aldri kan vite 100% sikkert etter en sånn runde.
Jeg hadde ikke følt meg helt trygg.

Svigers var i en ulykke i fjor (ikke deres skyld) og bilen ble kondemnert. Fikk ny bil på forsikringen, var aldri snakk om noe annet til tross for at det hadde vært mulig å reparere det meste, men som du sier vet man aldri... De hadde forsikring gjennom der de hadde kjøpt bilen (nybil under 1 år gammel), og fikk en helt ny bil etter noen måneder.

Vet ikke hvor ny bilen er, men her er jo omfattende skader som koster atskillig å reparere. Mulig dere får en pris for bilen rett og slett, hvis skaden er mer kostbar enn bilen. Ellers får dere vel i utgangspunktet en sum utbetalt,og kan velge å fikse eller ikke. Jeg tror denne bilen blir kondemnert, hele siden må byttes.

Når jeg i gamledager var litt uheldig med mammas gamle bil (kremt) så fikk hun utbetalt en sum som var verdien av bilen, fordi de mente at det kostet mer å reparere den enn å betale ut den summen. Så dere får håpe at verdien av bilen er lavere enn reparasjonssummen og voila dere får utbetalt en sum penger :)

Vi fikk bilen kondenmert for ett år siden. Da ar det en takstmann som bestemte hva vi skulle få igjen for bilen. Han brukte vist finn.no for å finne priser og gikk ut i fra det. Vi ble positivt overrasket.

De regner ut det ved å regne prisen på skaden i forhold til bilens listepris( merk at listepris ikke er det samme som salgspris og er som regel lavere). Hvis skaden er over listepris så blir den kondemnert. Men regner i grunn med at den blir det. I forhold til sikkerhet så er de mer nøye ved sånne skader enn ved vanlig verksted besøk. Det er verksted og forsikringsselskap som er ansvarlig hvis ikke det blir bra og det vil de ikke. Har to biler her som har vært i ulykker. Men kan aldri tenke meg at den bilen der blir fikset. Det er veldig dyrt å bytte alt interiøret og de delene utvendig.

De regner ut det ved å regne prisen på skaden i forhold til bilens listepris( merk at listepris ikke er det samme som salgspris og er som regel lavere). Hvis skaden er over listepris så blir den kondemnert. Men regner i grunn med at den blir det. I forhold til sikkerhet så er de mer nøye ved sånne skader enn ved vanlig verksted besøk. Det er verksted og forsikringsselskap som er ansvarlig hvis ikke det blir bra og det vil de ikke. Har to biler her som har vært i ulykker. Men kan aldri tenke meg at den bilen der blir fikset. Det er veldig dyrt å bytte alt interiøret og de delene utvendig.
Vel mekanikere jeg snakket med idag ordla seg som om vi får bilen tilbake.
Ringte for å mase på dem for forsikringen venter på overslag over pris før de jo får gjort noe mer.

Men hun fra forsikringsselskapet sa at i de fleste sånne tilfeller blir bilen kondemnert.

Ifølge artikler jeg finner på nett her er det markedsverdi som skal betales (bor i Sverige), og er kun en lignende bil litt eldre på blocket (lignende finn.no) til 85.000 så om bilen blir kondemnert satser vi på å få minst 80.000

Vet ikke hvor ny bilen er, men her er jo omfattende skader som koster atskillig å reparere. Mulig dere får en pris for bilen rett og slett, hvis skaden er mer kostbar enn bilen. Ellers får dere vel i utgangspunktet en sum utbetalt,og kan velge å fikse eller ikke. Jeg tror denne bilen blir kondemnert, hele siden må byttes.
2012 mod, så ikke så ny nå lengre.

Ringte forsikringen igjen idag og hun virker utrolig koselig ihvertfall, ba meg mase på verkstedet som har bilen for de har ikke fått inn et prisoverslag og hun mente de burde ha fått sendt det for noen dager siden.
Ba meg ringe over helga for da skulle hun sjekke om prisoverslag har kommet inn også gi saken høy prioritert hos dem, vi vil jo for det meste bare vite om vi får bilen tilbake eller ikke. Men hun sa at i de fleste sånne tilfeller betaler de heller ut bilen.

Ringte så verkstedet og han der ordla seg på en sånn måte at man fikk følelsen av at han var sikker på at de skulle ordne bilen for han mente vi skulle få den om noen uker :rolleyes: en kollega av han ordla seg lignende på tirsdag så blir jo også bekymret for akkurat nå vil jeg ikke ha bilen tilbake.

Vel mekanikere jeg snakket med idag ordla seg som om vi får bilen tilbake.
Ringte for å mase på dem for forsikringen venter på overslag over pris før de jo får gjort noe mer.

Men hun fra forsikringsselskapet sa at i de fleste sånne tilfeller blir bilen kondemnert.

Ifølge artikler jeg finner på nett her er det markedsverdi som skal betales (bor i Sverige), og er kun en lignende bil litt eldre på blocket (lignende finn.no) til 85.000 så om bilen blir kondemnert satser vi på å få minst 80.000
Dere får igjen det bilen blir solgt for på finn. Men verdien på bilen i forhold til skaden då brukes andre tall. Men blir spennende å se. Ja de som pratet med oss ang ene bilen her virket også som om vi skulle får en tilbake, men den ble kondemnert.

Dere får igjen det bilen blir solgt for på finn. Men verdien på bilen i forhold til skaden då brukes andre tall. Men blir spennende å se. Ja de som pratet med oss ang ene bilen her virket også som om vi skulle får en tilbake, men den ble kondemnert.
Får håpe verdien egentlig er mindre enn hva de blir solgt for da :p

Håper vi får noe svar iløpet av neste uke ihvertfall.

Da er den fort for skadet til å fikse. Det er mye som må byttes ut der.
Ja det er det, og håper jo de ikke vil ta snarveier heller, pappa hadde nemlig problemer med sin forsikring når ekskona fikk en bil i siden og forsikringen der hadde bedt verksted bruke brukte deler fordi delene som var ødelagt jo var brukte :rolleyes:

Bare synd han bodde på et lite sted og kjente mekanikere som jobbet på bilen

Får håpe verdien egentlig er mindre enn hva de blir solgt for da :p

Håper vi får noe svar iløpet av neste uke ihvertfall.
Ja det er den verdien som står i skattepapirene( gravid hjerne her så husker ikke hva det heter). Hadde litt problemer ang det pga den ene bilen her. Den fikk en bulk og den holdt på å bli kondemnert pga akkurat det med pris, men heldigvis hjalp verkstedet til der. Vi ville jo beholde den bilen.

Ja det er den verdien som står i skattepapirene( gravid hjerne her så husker ikke hva det heter). Hadde litt problemer ang det pga den ene bilen her. Den fikk en bulk og den holdt på å bli kondemnert pga akkurat det med pris, men heldigvis hjalp verkstedet til der. Vi ville jo beholde den bilen.
Aha, helt glemt bort at jeg ikke har sett den delen av skattemeldingen, så måtte inn og se, Sverige har ikke med bil, så får ikke sett etter heller ca pris.

Men om de opererer med det samme her kan jeg ikke tro vi får igjen bilen :D

Aha, helt glemt bort at jeg ikke har sett den delen av skattemeldingen, så måtte inn og se, Sverige har ikke med bil, så får ikke sett etter heller ca pris.

Men om de opererer med det samme her kan jeg ikke tro vi får igjen bilen :D
Selv om det virker som de på verkstedet mener dere får bilen igjen så er det jo heldigvis forsikringsselskapet som tar avgjørelsen etter prisoverslaget ☺️

Back
Topp