Kompromiss mellom moderne og klassisk vogn?

Junifrue

Betatt av forumet
Jeg er veldig glad i de mer moderne vognene: Stokke Trailz, Emmaljunga NXT90f, Buggaboo Fox, Silver Cross Wave og Uppababy Vista er vel høyest på lista hos meg.

Mannen derimot syns ikke disse vognene er noe fine, han vil helst ha en helt klassisk Emmaljunga. Et must for meg er svingbare forhjul og de fleste Emmaljungavognene som har dette syns jeg ser så rare ut foran. F.eks liker han Emmaljunga Super Viking, og jeg syns understellet der bare er helt merkelig, stikker så langt ut foran.

Viktig for oss begge er at forhjulene ikke er for små samt god demping. Sittedelen må også være vendbar.

Forslag til vogner som kan være et kompromiss mellom det moderne og det klassiske?

Du har jo Emmaljunga Edge da, de kan du velge understell med svingbare hjul til - da får du det beste av to verdener etter min mening. Jeg synes ikke de ser rare ut jeg da, men det er jo en vane/smakssak.

Vi har Super Nitro, men den er vel utgått. Samme understellet som man kan velge til Edge dog. Vi hadde Super Viking bag til, og når den ble litt for liten, brukte vi bagen til en Edge jeg kjøpte brukt for 400kr. Jeg elsker den vogna!

IMG_20181009_214436_662.jpg

IMG_20180312_200723_311.jpg

Jeg har superviking og valgte den fordi jeg ville ha en moderne vogn :D den er jo ganske annerledes enn de mer tradisjonelle emmaljungaene. Elsker den vogna og bruker den til barn nr to nå.

Anbefaler virkelig superviking:-) langt bedre demping enn i nxt serien feks, ser likevell moderne ut og veldig annvennelig vogn. Jeg synes også understellet på feks nxt var penere, men man venner seg til superviking understellet fort:-)

Jeg er veldig glad i de mer moderne vognene: Stokke Trailz, Emmaljunga NXT90f, Buggaboo Fox, Silver Cross Wave og Uppababy Vista er vel høyest på lista hos meg.

Mannen derimot syns ikke disse vognene er noe fine, han vil helst ha en helt klassisk Emmaljunga. Et must for meg er svingbare forhjul og de fleste Emmaljungavognene som har dette syns jeg ser så rare ut foran. F.eks liker han Emmaljunga Super Viking, og jeg syns understellet der bare er helt merkelig, stikker så langt ut foran.

Viktig for oss begge er at forhjulene ikke er for små samt god demping. Sittedelen må også være vendbar.

Forslag til vogner som kan være et kompromiss mellom det moderne og det klassiske?

Vogner der forhjulene kan låses. Bugaboo for eksempel, der kan hjulene låses så kan han få den fast vogna.
Et annet spørsmål, har mannen din trillet masse barnevogn? :)
Den som har mest erfaring med å trille sin kunnskap bør veie tyngst. Jeg synes svingbare hjul er HELT nødvendig. Ja, vogna med faste hjul er kanskje ikke så tunge i butikken, men bare vent til ungen veier 10 kg og du må vippe opp forhjulene hver gang du skal svinge ;)
Tenker kanskje en av emmaljungavognene du nevner kan være en alternativ til kompromiss. Har dere prøvd å trille i butikk? Prøv også å legge sammen vogna, det er lurt å hvit hvor enkelt eller kronglete det er før man kjøper.

Back
Topp