Kommet over?

Suverina

Gift med forumet
Jeg tenker mer å mer på fødselen... [8|]
Er dere kommet "over den"?
Tenkte ikke så mye på fødselen den 1 uken, den var liksom litt glemt da..
Men nå når jeg slapper av og slike ting, så kommer tankene... [:(] Er dette normalt? Er jo ikke noe jeg vil gå å tenke på fødselen liksom... [:@] 
Huff, vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre.. Ikke fortalt noe til samboer om dette enda..
Vil bare gråte... [:(]

kjenner ei som hadde det sånn..prat om det,det er viktig..[:)]ta deg en prat med sambo i kveld..

Det værste er at jeg kan heller ikke sette fingeren på noe med fødselen som var skremmende, eller noe slikt..
Det er hele opplevelsen egentlig..
Hadde en fin fødsel, i grunn..
Hmmm, vanskelig å sette fingeren på hva det er som plager meg.. [:@]
Godt å ha dere...

Prøv å prate med samboern din...ikke sikkert han klarer å forstå hvorfor du er så oppskaket og trist...men er bedre å få sagt det enn å holde det inni deg[:)] Om ikke med han...snakk med en venninne eller jm eller no sånt...noen som muligens har hatt en fødsel selv?

Uansett...så har du jo oss her inne[:)]

Jeg tenker ikke på fødselen så mye nå. Det var heller motsatt med meg. Første uken hente det jeg kom til å tenke på den.
Kan hende du skal snakke med samboeren din, så kanskje det hjelper. Men jeg skjønner at det ikke er så lett heller....
( jeg har ikke snakket med min kjæreste om at jeg er så trist på kvelden...)
Uansett håper jeg det blir bedre for deg. [:)]

min fødsel var veldig fin. helt for j**** vondt men alikevel fin. har i tillegg alt på video . men det er nok normalt å føle sånn. hadde det sånn med førstemann, enklere med nr 2.

Jeg tenker masse på fødselen. Men det er bare fordi jeg er så fornøyd med den. var så redd for at det skulle bli ks siden jeg hadde det med Ine,men så ble det en vanlig fødsel. I begynnelsen så det skremmede likt ut når jeg fikk Ine, men så ble det bare bedre og bedre. Fikk en vanlig fødsel[:D][:D][:D][:D]

Men felte mangen tårer da jeg fikk Ine. Tenker enda på den fødselen. Har snakket med sambo om det mangen ganger. Men det er mest fordi alt tok så lang tid før de bestemte seg for at de skulle ta ks(46timer) Også fordi jeg ikke fikk født henne vanlig.Var og så dopet da jeg fikk se henne første gang at jeg så vidt husker det[:(]  Tok laaaang tid før jeg fikk den mors følelesen. Når jeg snakket om henne så sa jeg ikke navnet hennes, men jeg sa hun  eller henne. Klarte ikke si navnet....[:(]Var veldig langt nede en periode, men kom opp igjen[:)]

Men jeg ville snkket med din sambo om det.Min sambo støttet meg kjempe masse, og det gjorde veldig godt[:)] Håper det ordner seg for deg

ORIGINAL: T.W

Om du går og tenker mye på fødselen,så anbefaler jeg deg å snakke med jm, helst den som var der under fødselen.
Så får du gjennomgå fødselsforløpet (alt står på partogrammet/fødselsforløp-skjema),og får dekt alle "svarte hull" (en jm sa det sånn til meg) og stillt alle spørsmål og lufta alle tankene dine om fødselen.

Jeg synes det var svært nyttig å snakke med jm etterpå,for å få klarhet i alle tig man lurer på.
(hadde du en ettersamtale med jordmora som tok imot barnet,før du reiste hjem?)

Hadde en samtale med en JM før vi reiste hjem. Men var ikke den JM som var med under fødsel..
Men tankene var ikke på samme måte når jeg reiste hjem. De kom liksom litt mer i etter tid, da man var kommet hjem og slikt...
Blir liksom litt deppa når jeg sitter med Aleksander, kan fort bli til at jeg tenker litt da.. [:(] Redd det går ut over min mors kjærlighet til han[:(][:(]

etter jeg hadde født sleit jeg sånn med fødselen min at jeg fikk snakke med jordmoren min som jeg hadde. de hjalp meg kjempe masse, anbefales

Back
Topp