Jeg hadde det akkurat slik sist svangerskap. Grusomt!! Jeg spydde hver dag frem til 19+5, fra da av gikk det gradvis bedre, tok lang tid å komme seg, men det gjorde det. Har lest at en god del av de som ikke blir bedre til andre trimester blir bedre da. Denne gangen har jeg medisinert meg med 3x phenergan daglig fra jeg kjente kvalmen, pluss afipran ved behov. Det hjelper, men det tar lang tid før det begynner å hjelpe, så du må smøre deg med tålmodighet før du evnt gir opp. Nå er jeg 13+1, fremdeles dårlig, men på et helt annet nivå enn sist. Glemmer jeg tabletter, blir det verre, selv om jeg i starten ikke trodde de hadde effekt.
Sist svangerskap gav jeg opp for tidlig, fordi jeg kjente null effekt av et par tabletter. Derfor lovte jeg meg selv å prøve alt om jeg skulle gjennomgå en graviditet til. Fikk også svært dårlig oppfølging av legen, var for dårlig til å hjelpe meg selv og kreve. Jeg ville ha fått time på gynekologisk, sjekket om du har ketoner i urinen, evnt fått iv og medisiner og begynt på kvalmestillende fast over en lengre periode. Min erfaring er i alle fall at om du får til å snu det, har kroppen bedre sjanse til å komme seg.
Så krysser jeg fingrene for at du blir bedre snart!!