Kommentere mage størrelse

Mioloo

Flørter med forumet
Kjenner jeg er litt matt etter helgen, familien til mannen har vært hos oss hele helgen siden de reiser langveis fra, greit nok, det er koselig det. Men hver eneste sjanse svigermor har, så kommentere hun til min mann hvor liten mage jeg har, å stiller spørsmål om det overhode er en baby inni der. Hun er ikke norsk, så vet ikke om det har noe med saken å gjøre at hun forventer nye større mage. Men jeg et kun 17+0 idag, å var veldig tynn fra før, så jeg forstår ikke hvor stor mage hun forventer jeg skal ha?
Synes det er en skikkelig uting å kommentere magen til folk uansett stor eller liten, for ender jo opp med at jeg nå går rundt å er kjempe bevisst på det å lurer på om noe er galt, selvom jeg både har kjent spark og sett alt fint på ul. :rolleyes: Mannen tar meg heldigvis i forsvar å sier jo det er alt fint inni der og magen har definitivt blitt mye større enn før gravid, men argh uansett.. unødvendigo_O
 
Ser ikke fram til sånne kommentarer selv, nei - men som du sier, det er nok litt kulturbasert også. Likevel, er nok av folk som føler det er fritt fram å kommentere det meste! Det er vanskelig nok å se kroppen forandre seg, om ikke folk skal ha en mening om hvordan den velger å gjøre det også. Godt du har en god mann, i alle fall!
 
La være å kommentere kroppen min sier jeg til folk som tar seg friheten til å kommentere. Folk blir gjerne litt satt ut men det bryr jeg meg ikke om.
 
Det er ikke noe hyggelig :/ min er veldig liten denne gangen men sånn er det bare.. what can I do ;) Veldig lite gjennomtenkt når folk sier sånt! :(
 
Folk mister alle hemninger når noen er gravide. Da er det plutselig helt innafor å kommentere fritt at man har stor/liten mage, at man har lagt på seg mye/lite. Og så er det ok å klappe folk på magen helt uoppfordret. Man ville aldri funnet på noe sånn oppførsel mot ikke-gravide. Blir helt :banghead::depressed::dead:
 
Back
Topp