Kommentarer

Kløverdame

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Kjenner jeg er lei, eller blir lei meg, av å få kommentarer på størrelsen på magen...

Spesielt det å bli sammenlignet med andre. Helt unødvendig. Ingen er like.

Blir bare mer irritert av å bli sammenlignet med personen som kommenterer, når de var gravide for ca 100 år siden. Tviler på at noen husker akkurat hvor stor gravidmage de hadde langt tilbake i tid, og i hvilken måned.

Burde bli sint, men kjenner at det faktisk går innpå meg.

Måtte bare lufte litt [emoji22]

Jeg er overrasket over hvor lei jeg blir av "stor mage"- kommentarer. "Jøss, så mye du har vokst de siste ukene"! "Oooi, hvordan skal dette ende?" "Hei, tjukken" (Svigermor som tuller, men jeg har gitt beskjed om at jeg ikke er i humør til den slags tull..).
Altså, unnskyld meg? 1. Jeg er i 3. trimester, og han trenger jo plass der inne. Selvsagt har magen vokst! 2. Faktisk er magen litt mindre enn "normalen", sf-målet, men den følger sin kurve. 3. Andre med sosial intelligens kaller magen min fin. Er det så vanskelig?

Motsatt her [emoji28] Får høre at jeg er så liten ift hvor langt jeg er på vei. Ofte med en litt bekymret undertone som om de lurer på om jeg spiser for lite eller at lille vokser for lite...

Så kjedelig at dere har folk rundt dere som kommenterer på den måten :( Må være slitsomt og frustrerende. Jeg har heldigvis bare fått kommentarer jeg synes er koselige angående magen og graviditeten :) Mannen har noen gravid-kallenavn på meg, men det synes jeg bare er søtt. Ellers har jeg fått kommentarer på hvor flott jeg ser ut, og da blir jeg jo såklart bare enda mer stolt!
Skulle vært sånn for alle! Gravide kvinner er noe av det fineste som finnes, og alle er forskjellige og fine på hver sin måte etter min mening :Heartred Det er jo tross alt et lite mirakel som vokser inni magen.
Tror nok ingen mener noe vondt med kommentarene sine, men det er vel dessverre noen som er litt tankeløse når det gjelder formuleringen...

Jeg har også fått høre at jeg har liten mage. Føler den er stor jeg! Men det er ikke ille, får veldig veldig lite kommentarer generelt, bare spørsmål om jeg er i fin form innimellom. :) flere i svigerfamilien kaller meg tjukka, men det er bare koselig, jeg liker sånn tullekommentarer :wacky:

Jeg tenker at det er jo litt vanskelig å vite hva man skal si til gravide og så føler man at man må kommentere noe, for å ikke være frekk, også sier man kanskje litt feil. Noen liker jo at man blir gjort litt stas på som gravid og andre ikke, også tåler man ulik mengde tull. Kjente ihvertfall på det før jeg ble gravid selv, at det var vanskelig å vite hva man skulle si til gravide for å ikke tråkke i salaten.

Jeg har også fått mange kommentarer på magen. Med forgje fikk jeg høre at jeg var både stor og liten, så det er mye unødvendig synsing. Denne gangen har jeg bare fått høre at jeg er veldig stor. Noe jeg tror jeg er, men blir liksom litt lei meg allikevel. Jeg tror ikke noen mener å være slemme. Har også fått høre av fler at jeg er fin, og da blir jeg veldig glad, men de kommentarene fester seg ikke like godt.

Mye tjukkasvitser fra samboer og min familie, men de er bare teite.

Får høre begge deler jeg.. Mange mener jeg er helt normal, og hører «nei, stor er du ikke». Fra andre så kommer det «denna ungen må jo komma snart» eller « detta blir nok en stor gutt».. Ikke alle kommentarer som er like hyggelige nei, og jeg ligger helt normalt ift sf kurven ihvertfall :smug:
Så tenker folk kan tenke seg om 2 ganger før de slenger ut noe, er selv førstegangsgravid og lurer selvfølgelig om det er noe galt når man får slike kommentarer. Vi bærer alle på små mirakeler, og bør være fornøyde med oss selv! :happy:

Første svigermor sa til meg da vi så henne første gang på to år, var «der kommer jo bolla!», på en tullete måte, og jeg kjenner at hadde noen andre sagt det hadde jeg blitt litt lei meg. Var helt greit, og morsomt når hun sa det :p
Fikk litt kommentarer på liten mage sist gang, nå får jeg mest at jeg ser pigg ut, noe jeg ikke er veldig fornøyd med at jeg får.... føler at hvis jeg seg pigg ut, så ser folk på det som at jeg skal ha energi til alt. Har sinnsykt vond konstant, så ikke lett å leve opp til forventningene... men så vet jeg de mener det snilt, så prøver å ikke ta det negativt.

Glad jeg ikke har mye kommentarer alle veier, syntes synd på dere som får det..

Jeg har også fått høre både «har du sjekket hvor mange som er der inne?» og «ja, denne blir svær» og det er så vanvittig irriterende. Og så irriterer det meg også på et overordnet nivå at jeg lar plage av det. Jeg vet jo egentlig at det ikke betyr noe, at det stort sett bare er noe folk sier uten å tenke seg om, men det er kjipt å høre likevel! Dette er tredje gang for meg og de andre gangene har kommentarene vært mer i retning av «så liten du er» og det er ikke like sårende - teit nok!

Jeg har fått mange fine kommentarer på magen, noe som har vært veldig hyggelig. Har også fått kommentarer fra folk jeg kjenner som sier «Så stor du har blitt», uten at jeg har tatt meg nær av det. Men hele den greia med å være gravid har fascinert meg, for i hvilke andre situasjoner er det noe som helst greit å kommentere at andres kropper har blitt store?
Har blitt overrasket over en kollega som jeg aldri hadde pratet med, som stanset meg og kommenterte at magen min var mye større enn hennes svigerdatter sin mage, og hun hadde termin i september. Hun uttrykte bekymring over magestørrelsen min. Hadde jeg vært litt mer hormonell den dagen hadde jeg sikkert blitt lei meg, men jeg tenkte inni meg «Hvem faen er du? Og hvorfor har du så rar bollehårsveis:eek:»

Jeg har fått mange fine kommentarer på magen, noe som har vært veldig hyggelig. Har også fått kommentarer fra folk jeg kjenner som sier «Så stor du har blitt», uten at jeg har tatt meg nær av det. Men hele den greia med å være gravid har fascinert meg, for i hvilke andre situasjoner er det noe som helst greit å kommentere at andres kropper har blitt store?
Har blitt overrasket over en kollega som jeg aldri hadde pratet med, som stanset meg og kommenterte at magen min var mye større enn hennes svigerdatter sin mage, og hun hadde termin i september. Hun uttrykte bekymring over magestørrelsen min. Hadde jeg vært litt mer hormonell den dagen hadde jeg sikkert blitt lei meg, men jeg tenkte inni meg «Hvem faen er du? Og hvorfor har du så rar bollehårsveis:eek:»

Lo godt av den siste delen din [emoji23] det er jo litt som om man skulle ha sagt alt det man tenker om folk, det virker som om det er helt greit til gravide i alle fall!

Jeg fikk masse kommentarer på hvor liten jeg var i starten ifht hva de sikkert tenker er "normalt". Særlig på jobb. "Hadde vi bare sett det", var en av mange kommentarer. Noen prøvde å dra i trøya mi også; "få se om du har fått mage"... synes det var ekkelt. Det viser seg at han er litt større enn gjennomsnittet, så størrelsen på magen har ikke noe å si. Jeg er ganske høy, så han har god plass inni der. Samboeren er også veldig fin, for han vet jeg hater å få kommentarer. Så visst noen kommenterer magen min, så pleier han å si: men hva med min da???[emoji23]

Har en svigermor som har kommentert helt siden starten at magen er stor og at jeg kommer jo til å bli enorm på slutten av svangerskapet... Hver forbanna gang sier ho det... Og jeg syntes ikke at den er så stor jeg... Ser at andre har mer kul enn meg ved samme tidspunkt...
Men nå er jeg jo snart ferdig for denne gang, så holder vel ut i 10 uker til...

I forrige svangerskap, da jeg hadde 10 uker igjen til termin, fikk jeg høre av ei i slekta at jeg hadde så svær en mage. Den var jo mye større enn svigerdatteren hennes sin, og hun hadde termin ca 2 mnd før meg... jeg blir lei meg av kommentarer som dette, men folk tenker ikke før de snakker tror jeg. Så jeg prøver å huske dette selv når jeg treffer andre som er gravide. Sier alltid at de ser kjempefine ut med magen:)

Har en svigermor som har kommentert helt siden starten at magen er stor og at jeg kommer jo til å bli enorm på slutten av svangerskapet... Hver forbanna gang sier ho det... Og jeg syntes ikke at den er så stor jeg... Ser at andre har mer kul enn meg ved samme tidspunkt...
Men nå er jeg jo snart ferdig for denne gang, så holder vel ut i 10 uker til...
Akkurat dette opplever jeg også, og det er forbanna irriterende :hilarious: Jeg har faktisk blitt litt sånn at jeg velger å holde litt avstand, men kanskje bare hormonene mine som løper litt løpsk om dagen o_O

Akkurat dette opplever jeg også, og det er forbanna irriterende :hilarious: Jeg har faktisk blitt litt sånn at jeg velger å holde litt avstand, men kanskje bare hormonene mine som løper litt løpsk om dagen o_O
Velger å holde litt avstand jeg og, men noen ganger så må man jo treffe dama... Ho har generelt mye meninger om det meste, så jeg må bare velge å luke ut mye av det ho sier... [emoji85]

Velger å holde litt avstand jeg og, men noen ganger så må man jo treffe dama... Ho har generelt mye meninger om det meste, så jeg må bare velge å luke ut mye av det ho sier... [emoji85]

Får fra den kanten jeg og. Kan skjønne at folk sier ting uten å tenke for mye, men her er det flere ganger i løpet av en dag når vi er på besøk. Er ikke så lett å si rett ut at man er lei av det.

Har fått litt kommentarer med om jeg venter tvillinger [emoji44]Var mest før ul, så da begynte jeg jo å lure selv... [emoji28]

Også må jeg legge til dagens opplevelse. Det var faktisk ingen kommentar egentlig, men kroppsspråk sier mye det også. Ei som spør når jeg har termin, jeg svarer "8. oktober, så det er en stund igjen." Da kikker hun ned på magen, opp på meg, ned på magen og opp på meg igjen, og sier "Ja, jeg ser jo at du..." (med store øyne og munnen litt måpende)Hun er visstnok dårlig på å lyve, og her ble hun tydelig tom for ord.

Er nok litt som ei nevnte over her at folk føler de må si noe når man sees, og da er det fort at magen er det mest opplagte :-) Har ikke noe å si om magen er liten eller stor, gravidmage er fint uansett! Og det eneste som betyr noe er jo at lille vokser og trives :-)

Back
Topp