Kommentarer om magen

Studinepetrine

Flørter med forumet
Septembergull'17
Jeg er så lei av alle som skal kommentere magen min. Går ikke en dag uten at noen sier "er det to inni der eller?" Eller "du er veldig stor" . Jeg er i utgangspunktet veldig stolt av magen min, og ligger på gjennomsnittet i alle målinger. Synes selv jeg er kjempe flott med akkurat passe mage, men nå merker jeg at dette går utover selv selvtilliten min. Skjønner virkelig ikke folk at det er utrolig frekt å si sånt? Det er ingen som i løpet av hele graviditeten som gar sagt "så fin mage du har" etc. Jeg føler heller at jeg må forsvare magen min for hver kommentar som kommer.

Er det fler som føler det samme som meg? Hehe.. Nå ble det mye klaging her.. men måtte bare få det ut ;)

Jepp. Føler meg ikke fin i hele tatt fordi alle rundt mener jeg er så stor. I tillegg blir jeg sammenlignet med andre som har mindre mage. Går ikke en dag uten at noen kommenterer meg. Dette gjør at jeg isolerer meg litt og prøver å gjemme magen. Selvtilliten er på bånn.

Fikk hele svakapet med forrige og nå høre hvor liten mage. Er 6mnd på vei men flere ser ikke jeg er gravid engang [emoji848] det er ikke no hyggelig det heller!

Vær stolt av magen din!

:excited001:excited001Skjønner virkelig ikke at folk ikke skjønner at slike kommentarer sårer? Jeg ville aldri sagt slike kommentarer til noen. Før jeg ble gravid så var jeg alltid bevist på å skryte av de flotte magene til venninnene mine som var gravide. Syntes de alle var veldig flotte! ❤️

Jeg fortsetter og være stolt av magen min, men fortsetter kommentarene er jeg redd jeg kommer til å sprekke i sinne en dag:gen014

Jeg får selv veldig mange kommentarer på magen. Kom tilbake etter ei uke ferie på jobb, i stedet for å spørre hvordan jeg hadde hatt det var det første de gjorde å kommentere magen. Jeg skjønner ikke fokuset på det. Selv har jeg ikke så synlig struttende mage da jeg har blitt mest bred. Så jeg føler det er så ubehagelig når folk sier jeg har blitt stor. Hallo, vent til uke 35 med å si slikt iallfall. Da er jeg helt sikkert stor.

Nei, altfor mye magefokus. Blir sliten av både det og tankene mine etter alle kommentarene.

Får mange kommentarer - men tar meg ikkje nær av dei :) Ser på det som interesse og svarer bare tilbake :) Feks så har eg ganske stor mage allerede, spør nokon kor lenge det er igjen så seier eg 3 mnd, tipp kor diger den kjem til å vere då :D

Har heldigvis kun fått en kommentar på "oy, har du nesten 4 mnd igjen og er så stor allerede?" Men bare lo av det og sa ja, sist var jeg så full av vann at jeg ble diger!
Ellers har jeg fått mange fine kommentarer. På gravidtreninga sier fysioterapauten ofte at hun blir glad av å se alle struttende magene. Elevene mine viser stor interesse og foreldre og kollega gir kompliment! Det er veldig godt, så her fremheves magen og jeg føler meg egentlig ganske stolt!
Håper dere andre også får fine kommentarer og kompliment, for en gravidmage er vakker og bør ikke gjemmes under store klær! Vi er alle formet forskjellig, men en babymage er pen uansett synes jeg!

Jeg skjønner deg sååå godt!
Bare at jeg har det motsatt, ALLE kommenterer "oi så liten mage du har! Da jeg var like langt på vei var magen min mye større!" og lignende kommentarer.. jeg har også ligget under på målingene av magen, så alle disse kommentarene har gjort meg veldig bekymret for at alt kanskje ikke er som det skal.. så jeg har bestilt meg en privat ultralyd til uka bare for å sjekke.

Hadde vært mye bedre om folk bare sa: så fin du er! Jeg skal ihvertfall aldri kommentere størrelsen på magen til en gravid dame igjen.

9fabedf236c1e6b8c241b38dc8374713.jpg

Stolt av magen min uansett hva andre måtte mene :) men det er sårende å få slike kommentarer!

Stolt av magen min uansett hva andre måtte mene :) men det er sårende å få slike kommentarer!
Burde du være, du har flott mage som ser kjempefin ut.
Neste gang noen kommenterer noe teit kan du jo svare "ja er den ikke fin?" Smile og klappe litt på magen [emoji6] noen trenger tydeligvis hjelp til å si riktige ting..

Har ingen mage å skryte på meg, får hele tiden føre om jeg er sikker på det er noen i det hele tatt der inne. Såklart er jeg sikker! svarer jeg da. Herregud [emoji23]

Sniker fra oktober gruppen, har termin 7 Oktober.

Jeg har fått mye kommentarer på at jeg er stor, og desverre mange sårende kommentarer på om det er flere inni der.
Vi hadde jo to fram til uke 8, da mistet vi ene. Så selv om folk ikke er klar over det gjør det så vondt hver gang noen spøker om det er to inni der siden jeg er så stor...

Har heldigvis hatt noen rundt meg som har gitt meg komplimenter og sagt at jeg har en fin mage. For det er klart at jeg er stolt!
Dette er det største som noen gang har hendt meg :Heartpink

Du har kjempefin babymage! :Heartred
Bra at du er stolt av den, for det har du all grunn til å være!:happy:

Sniker fra oktober gruppen, har termin 7 Oktober.

Jeg har fått mye kommentarer på at jeg er stor, og desverre mange sårende kommentarer på om det er flere inni der.
Vi hadde jo to fram til uke 8, da mistet vi ene. Så selv om folk ikke er klar over det gjør det så vondt hver gang noen spøker om det er to inni der siden jeg er så stor...

Har heldigvis hatt noen rundt meg som har gitt meg komplimenter og sagt at jeg har en fin mage. For det er klart at jeg er stolt!
Dette er det største som noen gang har hendt meg :Heartpink
Åh...at ikke folk kan tenke litt før de sier ting. Nei klart de ikke vet alt om hva man har gått gjennom før, men gravide ER mer hormonelle og ofte mer nærtagende, så komplimenter er ok, men ikke slikt.
Vi har dessverre gått gjennom flere sa, noe jeg har tatt veldig tungt. Fikk i den tiden flere ganger spørsmål om når vi skulle ha nr.to eller om vi ikke skulle ha flere snart. Veldig sårende, men jeg orka ikke forklare hele verden om hva vi slet med. Jeg lærte meg etterhvert å svare at det ikke alltid er så lett å planlegge og ikke alle kan få mange barn. Men kommentarene sårer selv om de forhåpentligvis er godt ment.

Jeg får også kommentarer på magen, både veldig hyggelige som kommenterer hvor fin mage jeg har, og sånne rare om hvor stor jeg er blitt, underforstått at hele jeg er blitt stor. Jeg har lært meg å avvæpne dem tidlig ved å klappe på magen og svare "ja, det er fryktelig stas!!" Vær stolt av magen din, du gror et helt lite menneske inni der. Vi ser forskjellige ut alle sammen, men det gjorde vi jo før vi ble gravide også. Folk føler av en eller annen grunn at magen og babyen er litt allemannseie, men jeg tror veldig ofte det bare er fordi de synes hele tanken på baby er veldig hyggelig. Det ER jo skikkelig hyggelig! Og da kan vi velge å være stole av den "jobben" vi gjør, for det ligger jammen mye innsats i dette prosjektet.

Jeg har faktisk bare fått hyggelige kommentarer til nå. Har hatt et par kunder som har sagt 'Så fin mage du har fått' og 'Det er så hyggelig å se deg sånn' til og med. For meg er det verre med at folk på død og liv skal bort og tafse på magen min i hytt og pine, uten å spørre. Greit, det er stort sett hyggelige kollegaer, men HANDS OFF! Hadde dere satt pris på om jeg bare begynte å ta på dere? Nope. Men når man er gravid er visst intimsone og sånt helt utelukket.

Jeg har faktisk bare fått hyggelige kommentarer til nå. Har hatt et par kunder som har sagt 'Så fin mage du har fått' og 'Det er så hyggelig å se deg sånn' til og med. For meg er det verre med at folk på død og liv skal bort og tafse på magen min i hytt og pine, uten å spørre. Greit, det er stort sett hyggelige kollegaer, men HANDS OFF! Hadde dere satt pris på om jeg bare begynte å ta på dere? Nope. Men når man er gravid er visst intimsone og sånt helt utelukket.

Jaaaa! Hva er greia med det! Hands off

Utrolig hva folk kan finne på å kommentere. Nå som jeg har opplevd å være gravid selv vet jeg hvertfall hva jeg ikke skal si til andre gravide :p Å få høre at man er enten stor eller liten er ikke noe kjekt. Men veldig hyggelig å få kommentarer som: så flott mage du har. Det tar jeg gjerne i mot :D

Er så synd at ikke folk kan tenke lengre enn nesa rekker. Unødvendig å kommentere slikt, men jeg tror at det sjeldent ligger noe vondt bak kommentarene. Bare fasinasjon og korttenkthet. Hev dere over det!
Får kommentarer jeg også, men de fleste preller av. Etter hvert blir man litt imun. Om det er antall svangerskap bak meg eller at jeg har fått mer "gi f"-holdning med årene vet jeg ikke, men jeg orker ikke legge energi i å dvele over nabokjerringas kommentarer på magen.
Dog har jeg lært meg å svare folk også. En tante på mannens side kommenterte hvor stor jeg hadde blitt med en ikke helt hyggelig undertone. "Åja", sa jeg, "syns du jeg har blitt tjukk?" Hun skiftet samtaleemne tvert. Fikk litt dårlig samvittighet. Litt! Men jeg blir lei av og til. Mannen måtte snu seg vekk et øyeblikk for ikke å le :P Stort sett kommenterer folk hvor liten mage jeg har, eller spørsmål om hvordan det går med formen. De fleste vet jeg blir syk når jeg er gravid og sliter meg gjennom hverdagen.
Man er så stor eller liten man behøver å være ut i fra individuelle forskjeller. Vær stolt av magen og den bragden dere er så heldig å få utføre :)

Back
Topp