Kommentarer om kroppen

"Er du sikker på at det bare er én inni der?" Har jeg fått høre både sist jeg gikk gravid og denne gangen, av familiemedlemmer. De mener det som spøk, men det er ikke såå hyggelig egentlig.

Da jeg gikk gravid i 2018 fikk jeg konstant høre av en kollega at jeg hadde "såå mye mindre mage" enn venninna hennes, og det føles ganske leit i den perioden hvor man liksom ønsker å få denne magen tydelig frem snart.

Det merkeligste jeg fikk høre var en kunde som spurte meg "Er du bare oppblåst, eller er det noe mer inni der??"... :shifty:
Og en tante sa, da jeg fortalte at jeg var gravid (jeg var 6 mnd på vei), "åja, jeg trodde du bare hadde lagt deg ut litt". Ikke noe om at det var hyggelig, eller flott for familien at det første barnebarnet skulle komme. Neida, bare at jeg så tjukk ut.
Folk må liksom bare kommentere når de vet du er gravid, enten er er den ene eller den andre veien.

Men denne gangen har jeg fått svært få kommentarer da, kanskje pga korona og at ingen ser meg? :hilarious: Men jeg vet jeg definitivt har større mage nå, enn i 2018.

Slenger ved et bilde av mage-egget :D
Bildet tatt i dag, 27+4 (jada, juleonzie hele året her i huset!)
Vis vedlegget 328193

Det er jo ikke så lenge til jul, vet du. :hilarious: digger onzien din.

Jeg fikk kommentar på H&M en gang av ei eldre dame. Det må ha vært ca 7 år siden. Jeg var ikke gravid, men dama kom fra andre siden av butikken, la hendene sine på magen min å spurte hvor langt jeg var på vei. Jeg svarte at jeg bare var feit, men hvor langt var hun på vei? Tafsa tilbake. Tror hun ble litt flau. :hilarious:
På min jobb river vi litt kjeft, som det heter. Ene på jobb sa "Dævven, kor feit du e blitt! Må hold dæ unna sjokkisen ei stund" mens ei anna sa "E d sommerkeoppen du jobbe med?" Jeg river kjeft tilbake. Det er et veldig godt miljø på jobb hvor vi tuller med hverandre daglig.

Jeg fikk kommentar på H&M en gang av ei eldre dame. Det må ha vært ca 7 år siden. Jeg var ikke gravid, men dama kom fra andre siden av butikken, la hendene sine på magen min å spurte hvor langt jeg var på vei. Jeg svarte at jeg bare var feit, men hvor langt var hun på vei? Tafsa tilbake. Tror hun ble litt flau. :hilarious:
På min jobb river vi litt kjeft, som det heter. Ene på jobb sa "Dævven, kor feit du e blitt! Må hold dæ unna sjokkisen ei stund" mens ei anna sa "E d sommerkeoppen du jobbe med?" Jeg river kjeft tilbake. Det er et veldig godt miljø på jobb hvor vi tuller med hverandre daglig.

Ah, om jeg bare kunne svart sånne ting selv, det hadde vært gøy :hilarious: En kollega sa forresten til meg da jeg var 7.5 mnd på vei sist at "Det kan egentlig se ut som du bare er feit". Men da fikk han høre det, for han er ikke så tynn lenger selv, hehe

Jeg er så forundret over hvor forskjellig den samme kroppen kan være i to svangerskap, jeg. Sist gikk kommentarene (og det jeg følte selv) ut på at magen var liten (følte jo selv at jeg este ut alle andre steder enn magen og det stemte jo..!) og at jeg så/var sliten. Kommentar fra renholder på jobben var «å, venter du jente? Så det ja, jentene stjeler skjønnheten fra mora..» og det var seriøst den frekkeste måten jeg har fått vite at i dag så jeg jammen ufresh ut :hungover:
Denne babyen bærer jeg annerledes, og magen ligger an til å bli større mens jeg er samme størrelse på resten av kroppen :facepalm: så nå vises magen så godt så tidlig. Vis vedlegget 328505 Foreløpig bare positive kommentarer men folk blir litt overraska når jeg forteller at magen nærmer seg den størrelsen jeg hadde som høygravid sist.. og at jeg har fire måneder igjen enda :shifty:. Men det var jo forrige gang det var «noe unormalt», ikke denne så jeg bør jo bare slappe av og tenke at jeg kanskje slipper all oppfølgingen jeg hadde sist. Får svar på det i neste uke..! Da skal jeg måle blodgjennomstrømming for å sjekke om alt er normalt eller om det er litt lite som det var sist.

Uff, det var frekt av renholderen å si..! Syntes du ser kjempe fin ut!! :Heartred Ja, det er utrolig stor forskjell på begge mine svangerskap både fysisk og psykisk også. Håper prøvesvarene blir slik som du håper, lykke til! :Heartred

Back
Topp