Kommende storesøsken

Chamonix

Supermamma
*MIA*
Ja dere med barn fra før, har dere tenkt til å kjøpe storebror/storesøstergave til barselsbesøket?
Hvor gamle er barna og hva har dere isåfall tenkt?
Har tenkt litt frem og tilbake og landet på at jeg kunne tenkt meg å kjøpe noe storebror kan få som han kan bruke på/med baby. Han er 5år da så da skjønner han konseptet med å få søsken veldig bra og tenkt fra kunne være gøy for han og hjelpe på evt sjalusi :-)

Når vi fikk nr to fikk storesøster på nesten 10 år da, en pakke fra lillebror på sykehuset. Hun fikk seg ny mobil da hennes var blitt knust 2 uker før ;) Denne gangen gjør vi nok ikke det, han minste er bare snart 22 mnd, så han blir vel fornøyd om han får en is :P Det fikk faktisk jeg når jeg ble storesøster når jeg var 23 mnd ;)

Når vi fikk nr to fikk storesøster på nesten 10 år da, en pakke fra lillebror på sykehuset. Hun fikk seg ny mobil da hennes var blitt knust 2 uker før ;) Denne gangen gjør vi nok ikke det, han minste er bare snart 22 mnd, så han blir vel fornøyd om han får en is :p Det fikk faktisk jeg når jeg ble storesøster når jeg var 23 mnd ;)

Hehe ja da skjønner de jo nødvendigvis ikke så veldig mye av hva som skjer og konseptet bak :-P

Det har vi også tenkt på, men vet liksom ikke helt hva det kan være. Alle forslag er veldig velkomne
Vår "storebror" er 4,5.

Sent from my iPhone using BV Forum

Storebror her vil være 20 mnd, og han får en brio stableklovn :)

Storebror vil være rett under 3 1/2 år og vil få ei eske med brio tog som han har ønsket seg lenge.

Storesøster på 20 mnd er veldig opptatt av dukker/babyer om dagen så hun får en baby born dukke med div utstyr! Så har både hun og mamma en baby og passe på :-) vet at de kommende besteforeldrene også planlegger å gi henne noe også.

Sent from my iPhone using BV Forum

Tenker å gi noe til 6åringen her også, men stpr fast på hva !? Hmf

Har kjøpt puzzlespill, fargeblyanter og tegnebok med kjøretøy i til storebror her:) som han skal få på sykehuset når han kommer å besøker baby:) så blir det ikke så kjedelig til han :p :) han er 2.5 år :)

Vi har kjøpt en dukkestol til storesøster, hun er 3 åf

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her får de ikke noen spesiell gave fra oss i forbindelse med at de får en lillebror.

Men jeg vet at familie som kommer på besøk ønsker å ha med seg en oppmerksomhet til dem :)

vi gjorde det forrige gang med great succsess! storebror på 2,5 fikk gravemaskin med lyd og motor i bommen..
har ikke hatt sjalusi i det hele tatt vil jeg våge å påstå.. Slekt og venner kom med gaver bare til lillebror, men vi lot storebror få leke med alt før babyen var så stor at det var intressant for han.. denne gang er de 5 og 7,5år.. blir helikopter som han minste har ønsket seg lenge, og fotball til han store..

Til storesøster på snart 4 har jeg kjøpt tusjer, tegnebok, puslespill og lottospill. Ho får det på sykehuset slik at hun har litt å drive med. Hun skal jo være litt der inne sammen med oss :)

Storebror er straks 2.5år.. skjønner ikke så mye at det kommer en bebis.. men prøver å fortelle og forklare.
Så jeg er meget spent på hvordan han tar det når hu kommer :)

Litt usikker på hva vi skal kjøpe... men kanskje noe med Sabeltann. Sist del av nrk serie pluss noe til... kanskje :)

Lego chima for en 5,5 åring! Da kan vi bygge sammen alle sammen!

Tror det er viktig å gjøre stas på kommende storesøsken

Storebror er rundt 22 mnd når han blir storebror, tenkte å kjøpe en Postman Pat-bil til ham :)

Da lillesøster kom, kjøpte vi en bilgarasje til storebror som han fikk da vi kom hjem fra sykehuset, det var stor stas!

Denne gangen tenkte jeg de begge skulle få en pakke lego, som de kan kose seg med når jeg sitter å ammer ;)

Jeg kjøper noe til storesøster som snart blir 5, hun er typisk jente, så gaven kan være hva som helst egentlig .. Hårpynt, ny kjole, en leppepomade, en ny såpe, såpebobler, tegnesaker etc etc Ja hva som helst .. Tror hun syns den beste gaven er lillebror uansett ..

Back
Topp