Kommende november mamma?

Samme her! En sier 04.11.25 og en sier 08.11.25. Tror den ene beregner etter mens og den andre etter el. Forholder meg foreløpig til mens (siden da er jeg kortere på vei, gøyere å evnt bli satt frem enn tilbake tenker jeg :hilarious: ). Gøy at vi kanskje har samme termin! Når var din mens/el?
Jeg har fått alt fra 28. oktober til 21. november :hilarious: Men de fleste resultatene har vært ca. 4. november. Jeg hadde første dag i siste mens den 20. januar og eggløsning den 8. februar :love017 Ja det er gøy! Gleder meg sånn til å følge dere alle

Hvilke ulike verktøy bruker du? Jeg har søkt på terminkalkulator på google, og tok babyverden sin - der kan du velge ut fra enten befruktning eller fra siste mens.

Jeg har aldri være gravid med eggløsning på dag 14, så har ikke testet dette før, men jeg trodde jeg kom til å få samme termin på eggløsning og mens når den var på dag 14? Men eggløsning blir 3. November og mens 4. November, rart..
Jeg har brukt terminkalkulatorer jeg har funnet på google, blant annet babyverden, NHI, Spiren fertilitetsklinikk osv. Har lagt inn forskjellige måter å regne ut på, har brukt både første dag i siste mens, eggløsningsdato og unnfangelse :hilarious: Har fått alt fra 28. oktober til 21. november :laughing001 Jeg tenker at jeg forholder meg til det resultatet jeg har fått flest av, som er ca. 4. november, og etterhvert jordmor sine beregninger når jeg kommer så langt!

Jeg har sjekket litt flere plasser nå, og ser ut som eggløsningstermin er 2. november, ikke 3. Menstermin fortsatt 23. oktober. Ikke bare bare med eggløsning på dag 25 :hilarious:

Sniker med med her! Termin 28. oktober, men førstegangsfødende så muligheten er vel stor for at det blir november?:happy:

@Frostbite har lagt ut noen tråder under "våre leker", chip gjerne inn! Det er ikke for ingen grunn altså, men vi trenger 5000 innlegg her inne før vi kan få en lukket novemberforum :) Så i et ledd å samle innlegg :hilarious:

Sniker med med her! Termin 28. oktober, men førstegangsfødende så muligheten er vel stor for at det blir november?:happy:
Tja, både og? Hvor sikker er du på terminen? Er uansett godt med en fot i hvert leir!

Last edited:
Når dere sier det, nå vet jeg ikke helt hvilken termin jeg får på ultralyd, men eggløsningsterminen tror jeg er ganske rett (og bare en dag fra menstermin). Så rundt 3.-4. November. Men mulig jeg får litt hjelp før, forrige svangerskap var det vurdering en uke før.. Så da er det jo en sjanse for at det blir oktoberbarn. Men ang min greie, så er det ikke egentlig noen medisinsk grunn, så jeg får lov å velge litt selv. Det er bare fordi jeg har så raske fødsler, vi prater 30 min liksom. Har født en gang i bil før, så prøver liksom å unngå det :hilarious::bookworm: merkelig nok har det gitt meg litt angst for å føde :bag: Så derfor har det vært igangsetting de to fødslene etter bilen for å ha kontroll, og siste nå valgte jeg selv å vente til etter helga fordi jeg også nom at det skjer mest mulig naturlig). Var én uke til termin liksom.. Men tror du ikke luringen bestemte seg for å komme noen dager før (alle andre har enten vært over eller satt i gang) :hilarious: vi rakk det akkurat, men så vidt.. Så.. Ja.

Men kan jo uansett holde meg her, noen må jo evt være først og!

Sorry sniker litt. Jeg trodde også det da jeg var førstegangsfødende i 2021. Jenta vår kom 2 uker før terminen og jeg gråt så mye når jeg innså at jeg mistet to uker mer permisjon, hvor jeg skulle kose meg hjemme, roe ned og nyte dagene :hilarious: så jeg jobba 1 uke før jeg fødte, selv om alle sa jeg kom til å gå langt over termin :hilarious:

Ps, har du forresten sjekka ut den nørs sin terminkalkulator? Det sies at den skal være veldig nøyaktig fordi den tar utgangspunkt i veldig mye forskjellig informasjon. Det rare er at når jeg la inn all infoen om meg og mannen, og latet som at jeg ble gravid med jenta vår nå og hun skulle bli født i "september" i følge mensenterminen, så gjetta kalkulatoren riktig på at hun kom til å komme to uker før tida, dagen før hun faktisk er født (hun er i tillegg født rett over midnatt).

Back
Topp