Komme seg til føden

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hvis mannen deres ikke er hjemme, tenker dere da å ta taxi, buss eller ambulanse til føden?

Har liksom for meg at ambulanse er noe man ringer ved øyeblikkelig hjelp. Føles rart å ringe 113 for en sjekk på føden... :p

Forrige gang tenkte jeg å busse innover, men så kom samboeren min hjem. :)

Hvis jeg ikke skulle fått tak i mannen hadde jeg først ringt til ei venninne som bor i nabohuset eller til noen andre venninner her i nærheten ;)

Storesøster Mars 2009
Lillesøster er ventet 11.07.13

Vi hadde allerede avtalt at han måtte være tilgjengelig en god del uker før, og det var han da det skjedde. Og det ble god tid til at han kom seg hjem, lagde middag og vi spiste den før vi måtte kjøre. Er vel de færreste som har så akutt dårlig tid. Men så klart om han hadde vært langt unna, så... Da hadde jeg nok enten spurt noen venner om å kjøre meg eller tatt taxi :-)

RInger ikke 113 for det, er vel heller føden som sender en ambulanse til deg om du skulle trenge det. Her blir det taxi til føden om min kjære er på jobb eller jeg av en eller annen grunn ikke får tak i han. Ellers så har jeg mange venninner i området som jeg kan plage :P

Om han ikkje er hjemma så må eg ringa svigers, dei skal ha storesøster når eg er på føden. Ellers så har eg søstera mi som skal være med, så får jo bare håpa på at hu evt kan henta meg. Men stresse ikkje med det, samboeren har ingen planer om å kjøra så langt vekk fra byn, og jobben ligge 2 min fra oss - og tar han ikke mobilen så tar han tlf'en på jobben siden det er han som er sjefen der nå som sjølve sjefen er på ferie.

Då må eg ringe søster som bor ikkje så langt unna.. Sko någe skje å han ikkje sko nå d blir d på dagtid, då e jo vesla i barnehagen så henne får eg mormor og morfar til å hente...

venter en prins 6juli

Hvis ikke mannen er tilgjengelig så blir det nok taxi på meg å hvis jeg av en eller annen grunn skulle få akutt dårlig tid så ringer jeg føden så rekvirerer dem ambulanse men det trengs sikkert ikke ;) regner med jeg har såpass god tid at samboer kommer seg hjem i fra der han er. :)

Termin 16 Juli

Bor så pass nærme at det er raskere å spasere enn å vente på taxi, ambulanse eller noen som kan kjøre.
Men mannen har ikke tenkt seg noen steder, så det går nok fint.
Regner med vi kommer til å spasere bort uansett. Med mindre føden sier jeg må ligge eller sitte da av en eller annen grunn.

❤Termin med prinsen 10 juli❤

Om dette også blir en styrtfødsel, gjelder det bare å komme seg av gårde. Har har mannen startet ferie slik at vi smmen kan dra når det skjer.

Hvorfor han skulle vært utilgjengelig vet jeg ikke, men da hadde det vel vært å bry naboen, tante eller andre som er hjemme.

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Her blir det amulanse uansett. Har 2,5 time til sykehuset og 2 styrtfødsler bak meg..

Da hadde eg ringt søstra mi eller besteveninna som bort rett oppføre :)

Snakket med jordmor om dette, og om fødsel er godt i gang blir det ambulanse, ikke så mange taxisjåfører som ønsker en fødende kvinne i bil.. Og det kan jeg jo forstå ;) Men om det bare er for en sjekk blir det taxi.

Hvis mannen må være hjemme med storesøster, blir det taxi på meg. Tar bare med noe å sitte på slik at taxisjåføren slipper å være redd for at vannet skal gå i bilen. Nå er det bare 5-10 minutter i bil bortover, så jeg er ikke akkurat redd for å føde i bilen.

Jeg bor 40 min fra sykehuset og jordmor sa til meg at om fødselen starter og mannen ikke er hjemme kan jeg ringe føden, de sender da en taxi og jeg betaler kun egenandel som er under 150kr. Tror dette gjelder hele landet. Lykke til alle sammen med å komme frem på best mulig måte :p

Venter ei lita frøken 8. Juli :-)

Ringer samboeren og ber han komme fra jobb for nå skal vi på sykehuset, da kommer han nok ganske fort :) Jobber bare 5 minutter unna, så det går kjapt! Forestiller meg at jeg kommer til å ha god tid før jeg skal avgårde på sykehuset allikevel.. Planlegger å pakke fødebagen og dusje osv før jeg drar, hvis jeg ikke rekker det har jeg skrevet liste over hva som skal i fødebagen så samboeren får med seg alt :p

Termin 7.juli

Er det litt for optimistisk å tenke at man kan kjøre selv? :P (15 min til sykehuset og lav fartsgrense hele veien).
Ellers er nok mannen i nærheten uansett :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Venter en liten gutt 25. juli <3

Om samboeren min av en eller annen grunn ikke er å få tak i når fødselen starter satser jeg på at en av foreldrene mine kan kjøre meg til sykehuset :P

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app

Back
Topp