Komme seg avgårde om morgenen

Labbetussa

Glad i forumet
Himmelbarn
Marsipanene 2019
❤ Aprilbarna19 ❤
Hva er deres beste tips til å komme seg effektivt ut døra med barnehagebarn om morgenen? :)
 
Legger frem og pakker alt vi kan på forhånd, dusjer på kvelden, senker kravene og kjappest mulig ut døra (mindre sjans for forsinkelser). Min har faste oppgaver han 9/10 morgener digger og får ham videre om det blir vanskelig, her er det å sette frem mat til hunden. Verken jeg eller mini spiser frokost hjemme (han i bhg og jeg på jobb), så vi er stort sett ute under 30 minutter etter at vi har stått opp.
 
Her går det betydelig fortere hvis frokost er smørt kvelden før, og sendes med i bhg (i tillegg til å gjøre klart alle ting man kan kvelden før) :D hun bruker så lang tid på å spise :p
 
Min går ikke i barnehage. Men skal vi noe tidlig på morgenen og må ut døra fort. Så gjør vi i stan alt dagen før. Pakker sekken med det vi trenger, legger frem klær, osv
 
Vi har rutiner på eldste, 3,5år, legger frem klær og gjør klar det som kan gjøres klart dagen i forveien, men det er ikke alltid plankekjøring med en som skal gjøre alt selv :hilarious:
Men veldig greit å ha ting klart uansett hva morgenen bringer ;)
 
Nå har ikke jeg barnehagebarn lenger å kommer nok ikke til å ha det på enda et års tid igjen, men da eldste gikk å jeg dro tidlig på jobb så pappan gjorde klar å leverte hver dag pleide vi å legge frem klær, sjekke værmelding ift skotøy/ ytterklær kvelden før å ha alt ellers på sin plass lett tilgjengelig som hårbørste, hårstrikk, kliper etc :)
 
Back
Topp