Komme i form...

Linkii

Forelsket i forumet
Jeg har en gutt på 3 uker og kjenner at kroppen har en lang vei å gå.
Ved forrige svangerskap var jeg veldig opptatt av vekten. Jeg har ikke tenkt til å veie meg.
Denne gangen tenkte jeg å fokusere på å få en sterk mammakropp. Med det tenker jeg en kropp som fungerer i hverdagen. Sånn som det er nå har jeg sykt vondt i skuldrene og ryggen pga amming.

Mitt mål i første omgang er: Gå en lang tur med vognen hver dag.

Hvordan er formen deres? :)

Jeg fødte i går, så formen er passe mørbanka :p

Jeg har samme mål som deg, gå en tur hver dag og ha et sunt men bevisst syn rundt kropp og mat.

Jeg har også lengtet etter det, og komme i aktivitet igjen. Hadde sett frem til lange trilleturer i høyt tempo osv.
Men det har gått ut vinduet med brokk, kraftig betenennelse, og kompresjonssår :o
Håper virkelig jeg blir bedre før finværet gir seg tenker jeg hele tiden. Har bare blitt korte turer i daffe tempo nå. Jajja bedre enn ingen tur:p

Gutten min er 5 uker i morgen. Jeg har fortsatt litt vondt i ryggen etter svangerskapet og kjenner at formen generelt ikke er på topp! Satt ganske mye i ro på slutten.. ammingen tar også på slik du beskriver linkii..!
Jeg har nok en 10kg mer enn da jeg ble gravid, men blir jo så sulten og tørst av den ammingen. Men å gå turer er det jeg også har tenkt at jeg bør gjøre.

Stadig bedre. Jeg går en tur daglig, og selv om tempoet ikke er så veldig høyt, er jeg per akkurat nå fornøyd med å kunne gå normalt uten krykker.

Jeg er mer bekymret for bekkenbunnen, der må det trening til altså!

Er i ganske grei form, og det går fremover. Blitt lite bevegelse da jeg har hatt endel plager der jeg ble sydd og ganske nettopp har blitt smertefri. Men nå kjenner jeg at jeg kan bevege meg mer igjen, så da blir fokuset først og fremst på å gå noen rolige daglige turer med vogn og hunder, og så etterhvert øke på med lengde og deretter tempo. Tenker å ta det veldig gradvis, for jeg kjenner at det å ha gått gravid i nesten 64 uker siden september 2016 har slitt på kroppen, i tillegg til at jeg revna mye nå. Og bekkenbunnen står det tragisk til med, så der er jeg i gang med kniping. Føler ikke jeg har så veldig god kontakt med musklene akkurat. :p Har lasta ned en app for å gjøre den treningen litt mer systematisk.

Har også som mål å gå ned til trivselsvekta mi igjen før neste sommer. Så får vi se da, hvordan det går.

Jeg er helt fin i formen mtp fødsel og svangerskapet. Meeen, er utrolig sliten psykisk pga masse hyling. Hun sover kun på meg eller i vognen under bevegelse (alt før 16, kan vognen stå i ro). Og fordi jeg syns det er så mye styr hver kveld, blir jeg veldig lat på dagen når hun faktisk sover. Da er det mye bedre med egen tid og litt husvask.. sier til meg selv hver dag at jeg skal skjerpe meg. Venter ennå på dagen jeg skal høre etter. Haha:hilarious:

Last edited:
Formen er fin. Manglet noen magemuskler dagene etter fødselen, men de er på plasd igjen nå.
Jeg var ute å malte hus 4 dager etter fødselen :p

Jeg er 7kg lettere enn før jeg ble gravid, men ikke helt i toppform. Slet veldig med formen i graviditeten og har ikke trent på mange måneder. Kjenner kroppen begynner å bli klar for forsiktig trening og lengre trilleturer nå! :D
Begynner nok med Yoga på stuegulvet som styrketrening!

Nå gikk ikke jeg opp mer enn 4-4 1/2 kg i svangerskapet , men bekken og form var helt på tryne og måtte holde meg veldig mye i ro.
Nå 1 mnd etter fødsel er formen mye bedre. Gått ned 14 kg , og klarer mye mer nå. Men har fremdeles en lang vei igjen med opptrening av bekken, rygg og kondisjon igjen. Prøver få meg en liten tur til dagen , så blir det nok lengre turer og mer trening etter hvert jo bedre formen blir [emoji4]

Baby på 2,5 uker! 5 kg igjen til startvekt! Hadde keisersnitt, men i kjempeform! Gått tur hver dag fra dag 3. Ikke kjempelange, men godt å få bevege seg. Klør etter en joggetur men må vente litt

Er i ganske grei form, og det går fremover. Blitt lite bevegelse da jeg har hatt endel plager der jeg ble sydd og ganske nettopp har blitt smertefri. Men nå kjenner jeg at jeg kan bevege meg mer igjen, så da blir fokuset først og fremst på å gå noen rolige daglige turer med vogn og hunder, og så etterhvert øke på med lengde og deretter tempo. Tenker å ta det veldig gradvis, for jeg kjenner at det å ha gått gravid i nesten 64 uker siden september 2016 har slitt på kroppen, i tillegg til at jeg revna mye nå. Og bekkenbunnen står det tragisk til med, så der er jeg i gang med kniping. Føler ikke jeg har så veldig god kontakt med musklene akkurat. [emoji14] Har lasta ned en app for å gjøre den treningen litt mer systematisk.

Har også som mål å gå ned til trivselsvekta mi igjen før neste sommer. Så får vi se da, hvordan det går.
Hvilken å på?

Hvilken å på?

Kegel trainer heter den, til android. Er gratis å prøve er level eller 2 (fikk vel åpna noe mer gratis ved å svare på noen få spørsmål), jeg likte den så godt at jeg ordna meg pro bruker. Må ha noen (eller i dette tilfellet noe :p ) som sier hva jeg skal gjøre. :hilarious:

Som PT og akrobat var jeg i toppform i fjor, men ikke under graviditeten. Har sydd og er først nå, 3,5 uker senere begynt å bli smertefri. Jeg er vant med hardkjør hele tiden så er utfordrende å bremse ned meg selv.

Nå er størst fokus på bekkenbunn. Kniper og puster dypt med magen. Går turer i motbakke, både med vogn og bæresjal, alt ettersom. Sniker inn litt hverdagsaktivitet som å f.eks støvsuge og vaske gulv etc med mini i bæresjal. Og må jeg bøye meg ned så blir det «knebøy-style».

Diastasen har trukket seg tilbake på meg men venter med å trene magemuskler til bekkenbunnen og kjernen er forbedret og stabilisert.

La på meg 20 kg og målet er å passe inn i mine gamle klær samt oppnå samme gode styrke som i fjor. Skal ikke veie meg, men bruke buksene mine og styrken som indikasjoner på hvor jeg trives.

Jeg er egentlig i forholdsvis god form, var veldig dårlig i svangerskapet, så det er deilig :happy3 merker bare at jeg nå begynner å få ganske vondt i skulder/nakke og overarm, sikkert pga mye byssing og bæring, og feil ammeposisjoner. Sikkert mange andre som også kjenner på dette - er det noen som har forslag til øvelser for å styrke muskulaturen her og forebygge/forhindre at det blir verre? Vil jo helst slippe senebetennelse... hadde vært gull med noen fine YouTubevideoer :smiley-angelic003

Back
Topp