Kom i form/trening etter fødsel..

Needlepin

Februar 2014 sin Miss Ammetåke
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Jeg har aldri vært en som sliter ut treningsapparatene, snarere tvert i mot! :p Men nå har jeg 3 graviditeter bak meg, de to siste var (veldig) tette og jeg nærmer meg 30! :o
Og det gjør virkelig noe med kroppen, så nå er jeg fast bestemt på å komme i gang! :)
Jeg leste tilfeldigvis om 30 day shred - Jillian Michaels.. Noen som har/skal prøve det??
Nå er jo lillegull 5 uker (allerede!!), men når er det anbefalt å starte med trening etter fødsel?!?
Kjenner jeg er skikkelig gira, vil ha kroppen min tilbake NÅ! ;p
Så adjø sjokolade, chips og digg og hallo trening, frukt og grønt! :)))

Tror de sier at man kan begynne å trene gradvis 6uker etter fødsel.

Har også vurdert å prøve 30days shred når tiden er inne. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Er inne på samme spor som deg:-) sålenge det ikke ender i et dårlig hastesnitt denne gangen og, vil jeg komme igang med trening så raskt som mulig, og føl at jeg har mulighet å få tilbake kroppen min. 30 day shred er noe jeg hvartfal har lyst å prøve. Hade til snopet, kosematen og hello til en bedre og mer sunn tid:-)

Jeg skal iallefall fortsette med ridning! Tror det er grunnen til at jeg ikke har fått bekkenløsning. Det er jo også kjempegod "knipe"-trening :)

Du bør ta en 6-ukerskontroll hos lege for å sjekke at underlivet er normalt igjen etter fødsel. Det er ikke bra å drive med styrketrening før etter 6 uker pga livmor. Ved keisersnitt må man vente 10 eller 12 uker (etterkontroll da også, husker ikke helt om det var 10 eller 12 uker).

30-days shred er bra :) du kjenner det godt og så er det bare 20 minutter om dagen. Man må ikke ta det hver eneste dag i begynnelsen.

har fått beskjed av fysio at jeg skal ikke begynne å trene før 3 mnd etter fødsel. Pga bekkenløsningen jeg har. Så her blir det kun rolige trilleturer i nabolaget før den tid. Planlegger ikke hvilken trening jeg skal begynne med når jeg er klar for det, men egentrening på treningssenteret har fungert for meg tidligere!

Nå er jeg i gang med å bli "sunn" pga svangerskapsdiabetes, så håper jeg klarer å fortsette noe lunde med denne "dietten" etter fødselen også :) Mer fiber i kosten, mindre karbohydrater og 0 snop (der tror jeg at jeg kan gå på en liten blemme, kommer sikkert til å smake på det innimellom) Det jeg synes er "verst" nå, er at jeg ikke kan ta meg en frukt uten å spise noe med fiberinnhold i forkant...

30 day shred er veldig bra :) eneste problemet mitt er at jeg blir så driiiiitt lei av å se samme klipp på dvd'en hver dag, etter noen dager kan man jo alle frasene til Jillian utenatt :P men det er effektiv trening og jeg tror helt sikkert på resultater om man klarer å holde seg til opplegget å faktisk gjøre det hver dag i 30 dager :)

Jeg er skikkelig rastløs etter å trene igjen! Har ikke født enda engang, og må jo vente til det har gått 6 uker etter det!! Føles som en evighet. Legen min og jordmora mi sa at det bare var å trene som normalt etter 6 uker. De sa ikke noe om at jeg måtte gjennom en gynekologisk undersøkelse på forhånd. De sa bare at jeg måtte ta det rolig... men det er vel ikke noe problem, har jo ikke muskler igjen i denne skrotten. Tenker å trene minst 6 timer i uka, sånn som før. Har allerede kjøpt inn treningsmatte, hoppetau, strikk og fitnessball! :-D

30 day shred er veldig bra :) eneste problemet mitt er at jeg blir så driiiiitt lei av å se samme klipp på dvd'en hver dag, etter noen dager kan man jo alle frasene til Jillian utenatt :p men det er effektiv trening og jeg tror helt sikkert på resultater om man klarer å holde seg til opplegget å faktisk gjøre det hver dag i 30 dager :)

Nå vet ikke jeg hva dette opplegget går ut på... men hva skjer etter at det har gått 30 dager?

Nå vet ikke jeg hva dette opplegget går ut på... men hva skjer etter at det har gått 30 dager?
Det er en trenings-dvd som går ut på å kombinere styrketrening og utholdenshetstrening (noe som skal være det beste for å forbrenne mest mulig), det er et opplegg på 20 min hver dag. Det består av level 1, level 2 og level 3. Man skal de første 10 dagene trene på level 1, deretter de neste 10 dagene på level 2 og tilslutt de siste 10 dagene på level 3, så blir det tyngre og vanskeligere på hver level. Etter 30 dager skal man liksom ha kommet i form da, så er det bare å fortsette eller avansere til enda tøffere opplegg på egenhånd :)

Det er en trenings-dvd som går ut på å kombinere styrketrening og utholdenshetstrening (noe som skal være det beste for å forbrenne mest mulig), det er et opplegg på 20 min hver dag. Det består av level 1, level 2 og level 3. Man skal de første 10 dagene trene på level 1, deretter de neste 10 dagene på level 2 og tilslutt de siste 10 dagene på level 3, så blir det tyngre og vanskeligere på hver level. Etter 30 dager skal man liksom ha kommet i form da, så er det bare å fortsette eller avansere til enda tøffere opplegg på egenhånd :)

Høres jo relativt greit ut. Men spørs om man orker å trene hver eneste dag? :-P

jeg blir nok å trene som jeg gjorde før men nu med ungen :p kan jo bruke vogna å ungen til flere forskjellige øvelser så får man jo litt kvalitetstid å :p blir nok å trene litt på ettermidagen så samboer kan passe ungen. jeg gleder meg til å begynne med vekter å maskiner for det er skøy med skikkelig trening men blir å starte mykt å så ta hardere etterhvert så man ikke ødelegger kroppen sin. å kosthold blir som før vi e ganske sunne å spiser 5 gang om dagen å mye frukt å grønt og det funker som bare det :) det viktigste er å gå sakte men sikkert ned i vekt eller så kan man risikere jojo vekt. jeg stoler ikke helt på slankekurer og sånt for jeg mener det ikke er helt bra for kroppen å tenker at man kan gå lettere opp i vekt etter du har hatt den kuren for det er bare for noen dager å det er ikke noen regulasjon i kostholdet :p

I utgangspunktet ønsker jeg å begynne å trene igjen 6uker etter fødsel, men må ta det rolig pga bekkenet. Skal sammen med fysioterapauten lage en plan på når og hva jeg kan trene. Fysio anbefalte å vente 3mnd etter fødsel med situp og mageøvelser. Slik at musklaturen skal få gå tilbake…

Ser fram til å løpe på fjellet igjen :D

Høres jo relativt greit ut. Men spørs om man orker å trene hver eneste dag? :p
Hehe, ja det er liksom det :P man får jo uansett treningsutbytte selv om man ikke gjør det hver eneste dag, men skal det være effektivt så bør man prøve å få til hver dag :) Går også an å hoppe til level 2 før det har gått 10 dager på level 1 om du synes det blir for enkelt :)

DVD er jo ikke dumt da man først går hjemme! Smart! Skal vurdere det.
Planen min er å ta med mini på treningstudio når han kan sove/sitte lenge i bilstolen.

Jeg drømmer også om å komme ned til trivselsvekta igjen. Gjør som anbefalt og venter til 6 uker etter fødsel og vel overstått etterkontroll. Frem til da blir det sunt kosthold og rolige trilleturer. Vet fra sist at for mye fysisk aktivitet går ut over melkeproduksjonen, så er mentalt forberedt på at det må gå sakte og rolig.

Jeg skal iallefall fortsette med ridning! Tror det er grunnen til at jeg ikke har fått bekkenløsning. Det er jo også kjempegod "knipe"-trening :)

Oioi, finnes det flere hestemennesker her altså? ;) bekkenet mitt har holdt seg ganske stabilt, helt frem til det ble bare is og lite hyggelig å trene hest :( er 38+6 i dag, og har store planer om p komme meg på hesteryggen et par turer tilfør mini kommer ut :D

30 day shred er veldig bra :) eneste problemet mitt er at jeg blir så driiiiitt lei av å se samme klipp på dvd'en hver dag, etter noen dager kan man jo alle frasene til Jillian utenatt :P men det er effektiv trening og jeg tror helt sikkert på resultater om man klarer å holde seg til opplegget å faktisk gjøre det hver dag i 30 dager :)
Greit å få med seg hva hun sier første gangen så man vet å gjøre det riktig. Men etter det er det bare å slå av lyden og sette på musikk istedet :)

Høres jo relativt greit ut. Men spørs om man orker å trene hver eneste dag? :-P
Hvis man drar å trener på studi er det gjerne en time med trening. Dette er bare 20 min og man trenger ikke dra hjemmefra. Så det er egentlig ganske fort gjort. Mye lettere å få gjort enn å få somlet seg ut døra og avgårde til et treningssenter. Synes jeg ihvertfall.

30days shred er et treningsprogram for de som vil forbrenne fett. Man blir selvfølgelig sterkere og strammere også da. Men det går ut på intervaller som forbrenner fett: 3min styrke + 2 min kardo + 1 min styrke for mage (dette repeteres tre ganger).

Tror nok jeg sksl klare å legge av 20 min hver dag til trening:-) blir sikkert lei, og må kunne motivere meg selv gjennom, men skaaal klare en 30 dagers før jeg begynner på treningssenter igjen:-)

Back
Topp