kolikk

BflyW

Elsker forumet
Er det flere som merker at nurket har kolikk?

Jeg var usikker i begynnelsen - trodde det var mme som gjorde det, og megyndte med malt (hun hadde nok vondt i magen av mme også - men avføringen er helt fin nå).

Jeg trodde at kolikksmerter kom etter hvert måtlid, så når Amaya bare gråt på morgen og kveld og ellers sov mellom måltidene, og også kunne ha dager uten disse vodsomme smertene, så trodde jeg ikke at det var kolikk. Men nå har jeg lest meg til at sånn er det visst ikke.

Hun får perioder hvor hun knyter hele kroppen, og hun griner uhemmet og ansiktet er helt knall-rødt. Det er tydelig at hun har veldig vondt. Hun roer seg stort sett når jeg tar henne opp og bysser henne, men så fort jeg legger henne ned, så er det ille igjen.

I disse periodene klarer vi ikke å få til spisingen - da blir det bare småspising, for hun kommer ikke langt inn i flaska før hun har kraftige smerter igjen. (utenom dette er spisingen fin - 125 ml og 3 - 5 timer i mellom)

I dag har jeg forsøkt sykkervann. 2 ganger har jeg gitt henne det når hun har begyndt med krampene, og det ser ut som det virker. Jeg var litt usikker på om jeg skulle prøve, for å gi raffinert sukker til et barn syntes jeg hørtes litt 'skummelt ut'. Men de gav det jo til henne på sykehuset også (når de tok føllings prøve)

Jeg skal fortsette med minifom til hvert måltid, og forsøke meg på sukkervann når krampene begynner... det er for tidlig å si enda om det har virkning eller om det er tilfeldig at hun roet seg og sovnet når jeg gav henne det....

Men sukkervann er jo bare smertestillende - det gjør jo ingen ting med årsaken - men det kan kanskje kiropraktoren hjelpe oss med til mandag?
Jeg orker ikke gå å vente å se om det går over... jeg vil helst gjøre noe med problemet med en gang. Sånn har jeg alltid vært og har i alle fall ikke blitt noe bedre når det gjelder min egen datter...

Back
Topp