Kolikk

Aprilmamma 1

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Lurer på om lille prinsen har Kolikk :( Gråter og gråter ikke noe som hjelper. Bare å ligge på puppen, små spise / kose. Da roer han seg litt. Har disse gråte tokten spesielt om ettermiddag / kvelden. I går måtte han ligge tre timer nesten ved puppen føre det var greit å han sovna litt. Står i bue å trekker til seg beina. Gjør jo så utrolig vondt i mamma hjerte mitt :( <3
Tenkte å prøve fysio/manuellterapi.

Noen råd / tips?
Flere som har det sånn?

Uff, stakkars liten. :( Har ingen erfaring med det selv, men det kan nok være litt å gå til fysio eller noe, ja. Har det vært sånn lenge?

Det er veldig vanlig at de er urolige på kvelden. Min er kjempe urolig og sinna på puppen fra 19-23 på kvelden :( jeg prøver med litt tillegg men hu ekke fornøyd!!!

Uff, stakkars liten. :( Har ingen erfaring med det selv, men det kan nok være litt å gå til fysio eller noe, ja. Har det vært sånn lenge?
Ja, får så utrolig vondt av han :( står i bu i armen våre å gråter :( nei, vært noen kvelder den siste tiden å litt på formiddagen. ( Kolikk er jo hvis de griner mer en 3 timer tre dager i uka i 3 uker) men vil jo ikke vente så lenge for å se, hvis fysio kan hjelpe. Kan jo så klart være låsning også men ser han trekker beina til magen å sparker fra så er tydelig at det er luft smerter også.
Han roer seg ved puppen men da vil han helst bare være der også i en del timer.

Det er veldig vanlig at de er urolige på kvelden. Min er kjempe urolig og sinna på puppen fra 19-23 på kvelden :( jeg prøver med litt tillegg men hu ekke fornøyd!!!
Sånn det er her også :( men har i det siste så tydelig vondt til tider. Føler meg veldig rådvill til tider. Tenkt tanken på å gi litt tillegg, men vil jo ikke gjøre vondt verre.

Her gråter han mesteparten av tiden han er våken og han vil helst spise hele tiden. Han roer seg i blant med smokk og nærhet da, og er som oftest rolig fra morgenen av, så er litt usikker på om det er kolikk. Men han virker å ha vondt i magen, vrir seg og gråter før han gulper osv.

Her gråter han mesteparten av tiden han er våken og han vil helst spise hele tiden. Han roer seg i blant med smokk og nærhet da, og er som oftest rolig fra morgenen av, så er litt usikker på om det er kolikk. Men han virker å ha vondt i magen, vrir seg og gråter før han gulper osv.
Er ikke lett med de små :/
Han kan være våken uten å grine en periode på dagen, å da virker alt bra.

Her er skrikinga blitt mye bedre, han roer seg stort sett med byssing og smokk, og er mer fornøyd generelt når han er våken. Håper det holder seg sånn :)

Hvordan er vekten?
Her går han opp jevnt og trutt ;) gulper mye, så er nok også et tilfelle av riktig mengde mat og å venne seg til mer mat enn i magen

Her er skrikinga blitt mye bedre, han roer seg stort sett med byssing og smokk, og er mer fornøyd generelt når han er våken. Håper det holder seg sånn :)
Så bra :) får håpe det :)
Hadde to dager her hvor lille prinsen hadde det veldig bra å var kjempen blid :) Men i går hadde han tydelig vondt igjen å var bare puppen som kunne trøste.

Det kan ikke være noe du har spist som han ikke tåler? Husker første fikk slike gråtebyer på kvelden og skjønte ikke hva som var galt. Trodde det var kolikk, men visste seg at det var juicen jeg hadde kjøpt.
Håper du finner ut av det:) ikke noe godt for hverken mor eller barn å gå slik.

Det kan ikke være noe du har spist som han ikke tåler? Husker første fikk slike gråtebyer på kvelden og skjønte ikke hva som var galt. Trodde det var kolikk, men visste seg at det var juicen jeg hadde kjøpt.
Håper du finner ut av det:) ikke noe godt for hverken mor eller barn å gå slik.
Har vært inne på tanke, men har nesten spist det samme hverdag siden han kom. Trappa litt ned på løk. Så vet ikke helt hva det skulle vært :/ Han vil ha pupp veldig ofte, så har tenkt at han svelger litt luft, men han har en fint tank så virker ikke sånn heller :/ Nei ikke godt i det hele tatt :( tårene kommer lett når jeg hører han har vondt :/ glad for at han finner trøst på puppen selv om det blir noen timer :p :)

Her er det uten tvil magerelatert. Skrek som en gal i 5 minutter, deretter bæsja han og gulpa 5 ganger, og nå er han helt fin

Har vært inne på tanke, men har nesten spist det samme hverdag siden han kom. Trappa litt ned på løk. Så vet ikke helt hva det skulle vært :/ Han vil ha pupp veldig ofte, så har tenkt at han svelger litt luft, men han har en fint tank så virker ikke sånn heller :/ Nei ikke godt i det hele tatt :( tårene kommer lett når jeg hører han har vondt :/ glad for at han finner trøst på puppen selv om det blir noen timer :p :)
Satt akkurat sånn med førstemann så skjønner deg godt. Eneste jeg kan si er at det blir bedre:) og når/hvis nr 2 kommer blir en mye tryggere på seg selv som mor;)

Back
Topp