Kolikk

Zophia

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Flere som fremdeles har baby med kolikk? Hva synes dere hjelper?
Og dere som har hatt kolikk-baby, når ga det seg??

Hun begynner å nærme seg 3 mnd, så håper virkelig det gir seg snart!!! :confused:
 
Jeg biter tenna sammen, ser fremover og krysser fingrene for at det er over fra den ene dagen til den andre når han blir tre mnd om en uke;)
 
Jeg biter tenna sammen, ser fremover og krysser fingrene for at det er over fra den ene dagen til den andre når han blir tre mnd om en uke;)
Ja, huff. Det er så forferdelig slitsomt. Ikke minst for de stakkars små!
Er det noe du synes hjelper?
Her fungerer ofte trilling i vogn eller byssing under kjøkkenvifta, men noen ganger er det faktisk ingenting som hjelper :eek:

Ei jeg snakket med fra Polen, sier at der har de sånne små sugerør de putter i rompa på babyen. Og de fungere visstnok helt fantastisk... Aldri hørt om at de har dette her...
Uansett. Nå er hun jo straks 3 mnd, så krysser fingre for at det snart snur!!
 
Ja, huff. Det er så forferdelig slitsomt. Ikke minst for de stakkars små!
Er det noe du synes hjelper?
Her fungerer ofte trilling i vogn eller byssing under kjøkkenvifta, men noen ganger er det faktisk ingenting som hjelper :eek:

Ei jeg snakket med fra Polen, sier at der har de sånne små sugerør de putter i rompa på babyen. Og de fungere visstnok helt fantastisk... Aldri hørt om at de har dette her...
Uansett. Nå er hun jo straks 3 mnd, så krysser fingre for at det snart snur!!
Jeg bare går og bærer han på underarmen. Har nok fått både senebetennelse og ryggvondt, men hva skal man gjøre:)
 
Jeg bare går og bærer han på underarmen. Har nok fått både senebetennelse og ryggvondt, men hva skal man gjøre:)
Nei, hva kan man gjøre annet enn å håpe at dette snart går over... :)
 
Lille er helt kolikk fri heldigvid, men min første hadde det i 5 mnd. Etter å ha prøv "alt" var det 3 timer med fotsoneterapi som ble reddningen.. føler med dere som har kolikk unger nå.. huff :(
 
Her føler jeg det hjelper med probiotika og minifom.
 
Var til fotsone terapi i dag med min. Vært glad gutt og sove som en Stein skikkelig rolig å fredelig i dag. Ser på han at han har det godt akkurat nå. Hun fant ikke noe plager i tarmene, men i magesekken. Men han er ekstremt dårlig til å rape. Det blir ferre og ferre skrike dager.. Men de er der enda :(
 
Lille er helt kolikk fri heldigvid, men min første hadde det i 5 mnd. Etter å ha prøv "alt" var det 3 timer med fotsoneterapi som ble reddningen.. føler med dere som har kolikk unger nå.. huff :(
5 mnd? :eek:
Fotsone har vi ikke prøvd på henne. Kanskje verdt et forsøk :)
 
Var til fotsone terapi i dag med min. Vært glad gutt og sove som en Stein skikkelig rolig å fredelig i dag. Ser på han at han har det godt akkurat nå. Hun fant ikke noe plager i tarmene, men i magesekken. Men han er ekstremt dårlig til å rape. Det blir ferre og ferre skrike dager.. Men de er der enda :(
Å, men så deilig å se at han har det godt :)
Hva slags plager i mage mente hun dette kunne være? Og hva mente hun var løsningen?
 
Huff. Håper det roer seg fort. Skriker babyen fortsatt timesvis?

Det som funker her er at jeg har et veldig kjedelig kosthold (Savner sjokoladen). Melkefri diett og forsiktig med å spise for mye av en ting, unngår løk, kål, hvitløk osv.

Hjalp litt med kiropraktor da hun hadde låsning, og siste redning homeopat.
 
Kolikken ha seg helt her når hun var 1,5 mnd. 3 behandlinger hos kiropraktor så var det helt borte :) før gråt hun når hun bæsjet og prompet. Nå smiler og småler hun etter hun har prompa :p
 
5 mnd? :eek:
Fotsone har vi ikke prøvd på henne. Kanskje verdt et forsøk :)

Ja det drog godt ut med han. Sukk :( meeen anbefaler å prøve fotsone! Han var dysmatur (prematur i utvikling i forhold til alder)og hadde mye plager og utfordringer pga dette, mye av dette kunne hun gjenfortelle mens hun holdt på bare ved å kjenne under foten hans! Helt utrolig :) han skrek av fulle lunger under første behandling, gråt under andre behandling, og flirte under tredje. Hehe :)
 
Minifom har ikke hjulpet her, men probiotika gir vi og :)
Jeg gir dobbelt så mye minifom enn det som står på. Trodde først det ikke funket, men ser forskjell når jeg har stoppet med det. Og jeg må være konsekvent å bruke det før hver amming og helst 10 min før ammingen. Den må stå kaldt og man må huske å gi på natta også.
 
Å, men så deilig å se at han har det godt :)
Hva slags plager i mage mente hun dette kunne være? Og hva mente hun var løsningen?

Er jo det som er dumt, hun kan jo bare føle seg frem til hvor han har vondt. Ut fra reaksjonen til han da hun traff de forskjellige punktene under føttene. Han syns jo den massasjen var deilig helt til hun traff punktet til magesekken. Da skrek han som bare det! Hun kan jo ikke si noen diagnose. Så det må man jo evt undersøke hos en lege. Men her har ikke gutten noen symptomer på noe galt utenom noen grinetimer i døgnet, og at han ikke er storspiser. Men han legger jo på seg 150-300 gram i uka. Å vokser som bare det! Å sover hele natta. Så legene vil jo ikke undersøke noe mer siden han er liten og magebesvær ofte avtar etter 3 mnd ? Men fortsetter det vil jeg slå hånda i borde å kreve utredning!
 
Huff. Håper det roer seg fort. Skriker babyen fortsatt timesvis?

Det som funker her er at jeg har et veldig kjedelig kosthold (Savner sjokoladen). Melkefri diett og forsiktig med å spise for mye av en ting, unngår løk, kål, hvitløk osv.

Hjalp litt med kiropraktor da hun hadde låsning, og siste redning homeopat.
Jepp. Skriker fremdeles i timesvis. I går skrek hun nesten hele sin våkne tid på dagen :eek:
I dag litt bedre. Så går litt opp ned, men stort sett hver kveld står vi under kjøkkenvifta :confused:
 
Jepp. Skriker fremdeles i timesvis. I går skrek hun nesten hele sin våkne tid på dagen :eek:
I dag litt bedre. Så går litt opp ned, men stort sett hver kveld står vi under kjøkkenvifta :confused:

Sniker fra november ;)

Prøvd å laste ned app med hvit støy?? "Lilly sleep" er lagd av foreldre med kolikkbarn mener jeg. Koster noen kr da...

Har ikke kollikbarn men god erfaring for å stilne gråt.... Slipper dere stå under kjøkkenvifta ;)
 
I dag har vi ikke hatt ETT skrik.
Burde kanskje ikke si det, så bankbank
Så fantastisk!
Og nei, sånt må man virkelig ikke si høyt! Det er akkurat som babyene hører hva vi sier, og vil protestere... :p
 
Back
Topp