Kolikk

Jotaa

Glad i forumet
Septembermødre <3
Flere som sliter med kolikk og mye magevondt? Tips ?

Har prøvd malt, minifom, varme bad, massasje , ulike morsmelkerstatninger, amme , ikke amme, endre kosthold. Nå er det kun MME her. Trenger sårt råd. Mange som har god erfaring med kiropraktor? Evt pris, antall behandlinger osv. *pjuh* :-)

Flere som sliter med kolikk og mye magevondt? Tips ?

Har prøvd malt, minifom, varme bad, massasje , ulike morsmelkerstatninger, amme , ikke amme, endre kosthold. Nå er det kun MME her. Trenger sårt råd. Mange som har god erfaring med kiropraktor? Evt pris, antall behandlinger osv. *pjuh* :-)

Vet at manuellterapeut er gratis. Tror kiropraktor er det også. Men du må sjekke først for er visst ikke alle som er gratis... Har god erfaring men manuellterapeut. Kvelds-uroen har blitt mye bedre med noen få unntak. ;)

Vi trodde hun hadde kolikk en stund. Da ble det en del kjøretur. Kolikk-app er ganske effektiv og:)
Det gav seg bare plutselig her. * Bank i bordet*

Vet at manuellterapeut er gratis. Tror kiropraktor er det også. Men du må sjekke først for er visst ikke alle som er gratis... Har god erfaring men manuellterapeut. Kvelds-uroen har blitt mye bedre med noen få unntak. ;)

Hva gjør en manuellterapeut? Takk for tips :)

Oi app?? Hva heter den? :)
Lilly Sleep. Her er støvsugerlyd 1 populær:)
Har det på ipaden. Tar den litt nær henne, lyden er litt lav. Ofte stopper hun å gråte etter noen sekunder. Gjerne etter intens gråting. Har hjulpet flere ganger her:) Litt magisk. Og støvsugeren blir hun alltid rolig av. Ikke alltid man vil ta frem den da:)

Lilly Sleep. Her er støvsugerlyd 1 populær:)
Har det på ipaden. Tar den litt nær henne, lyden er litt lav. Ofte stopper hun å gråte etter noen sekunder. Gjerne etter intens gråting. Har hjulpet flere ganger her:) Litt magisk. Og støvsugeren blir hun alltid rolig av. Ikke alltid man vil ta frem den da:)

Fantastisk !! Må prøves her. :)

Hva med sukkervann? Eller "gripe water, kjøpes på iherb.com.

Og bæring i sjal/sele med nyfødtinnlegg?

Hva gjør en manuellterapeut? Takk for tips :)

Han sjekket hvor myk hun var og kjente etter låsninger og fant en mellom skulderbladene som han fikset. Da ble hun mykere i kroppen. Så fant han en muskelknute på høyre side av halsen som forklarte hvorfor hun likte best å ligge med hodet mot høyre. Han masserte den forsiktig tror jeg. Etter er par behandlinger var knuten borte og jeg merker at hun ligger oftere på venstre siden nå. :) Hun gråter nesten ikke på kveldene lenger. De siste kveldene er unntak. Da har hun hatt vondt i magen og vært trøtt.

Ingen kolikk her, men jenta vår sliter litt med magen. Så du du fikk tips om app med white noises. Anbefaler også white noise therapy på spotify, fungerer glimrende for å roe ned lille her.

Sniker fra august. Hjalp veldig å kutte ut alt av melkeprodukter! Jenta er ei helt annen om kvelden:)

Sukkervann når han gråter, men vi syns kiropraktor fungerte! Og vi brukte også minifom. 2 runder med kiropraktor og ble mer avslappet, sluttet å "trykke" så mye, driver heller ikke å strekker seg så mye + at han sover bedre når han først sover. Han sov kanskje halvparten av det som er vanlig for spedbarn før vi dro til kiropraktor :-) hos oss kostet første runde rundt 600,- og rundt 400,- for oppfølgingstimer. Hadde også telefonkonsultasjon etter runde nummer to. Jeg bare bestilte time uten henvisning, tenkte at enten får vi bekreftet at han låsninger, eller så vet vi at det er noe annet som plager ham!

Bra det er flere som tyr til white sounds på app. Jeg måtte «lure» hylende baby på t-banen i dag med støvsugerlyd nede i vogna via sleep baby app ;)
Når jeg vet hun er mett, har ren bleie og bare er overtrøtt eller noe, så er det en god hjelp:)

Back
Topp