Kolikk

sjukesøster

Forumet er livet
Etter å ha vert innlagt på barneavdelinga i 3døgn fann dei ut at nurket he kolikk. Dei fann aldri ut kvifor han hadde forhøya crp og temperatur toppa kvar 14dag.
Kolikken he forverra seg og han skrik no morgonen også, samt ettermiddag og kveld (søv natta, og godt e det). Han he det så vondt når han får kolikk anfall så vil gjerne ha tips om kva som kan hjelpe. Hittil har vi prøvd/prøver dette: (kom gjerne med erfaringer)
-Minifom
-Fenikkelte
-Osteopat&manuellterapeut (fann en som e utd. til begge dele).
-Dr.browns flaske
-Sukkervann (måtte slutte pga trøske)
-Massasje og bading
-Masse byssing

Vurdera og prøve ut ein kiropraktor som har godt rykte på seg med spedbarn om det ikkje fugerar med osteopaten. Skal også frå imorgo prøve ei uke med melkefri diett (blir ikkje lett å lage mat).

Vibrerende vippestol??? Hører det er gull verdt, så skal ha en slik selv!

sniker jeg:

Da snuppa mi var liten gråt hun fra 22- 02.00 hver kveld.. vi gikk til kiropraktior og det var som å skrue av en bryter. hun hadde skevt bekken, noe som resulterte i begynnende kolikk. så jeg hadde prøvd det ja om osteopaten ikke virker.( det har jeg ikke noen erfaring med)

Masse lykke til. håper han snart er bedre:)

Har ei lita snuppa med litt kolikk jeg å...
Vi har hatt tre behandlinger hos kiropraktoren, men er ikke kvitt det av den grunn.
Men hu her sliter litt med treg mage også....

Men, det jeg gjør når hun får kolikksmerter er å bære henne på magen, lar henne sitte i vibrerende vippestol, legger hu i vogna og vugger hardt på den eller bærer hu i mai taien min. Da roer hun seg som regel!
Av andre ting gir jeg nå litt sviskejucie hver dag for å sette fart på magen med tanke på luft og avføring, i tillegg til at jeg skal gi lactulose to ganger om dagen (fra legen)

Kjøre biltur fungerte veldig bra på meg, i følge moren min. Jeg skrek visst som et uvær i månedsvis. [8|]

ORIGINAL: Beijbi

Vi har hatt tre behandlinger hos kiropraktoren, men er ikke kvitt det av den grunn.

Men, det jeg gjør når hun får kolikksmerter er å bære henne på magen, lar henne sitte i vibrerende vippestol, legger hu i vogna og vugger hardt på den eller bærer hu i mai taien min. Da roer hun seg som regel!
Av andre ting gir jeg nå litt sviskejucie hver dag for å sette fart på magen med tanke på luft og avføring, i tillegg til at jeg skal gi lactulose to ganger om dagen (fra legen)

Hvor får man kjøpt det?

Jeg har hørt at støvsuging skal roe kolikkunger. Jeg vet om ei som tok opp lyden av støvsuging og spilte for babyen. [;)]

ORIGINAL: sparkle78

Kjøre biltur fungerte veldig bra på meg, i følge moren min. Jeg skrek visst som et uvær i månedsvis. [8|]

gullet mitt blir somregel stille av biltura også.. Og vogntrilling;)

Her hjelper biltur, trilletur, og å ligge på magen og høre på Cd'en fra Go'boken, "De aller første strofene for babyen..".
Vannkran på full guffe.
Har kjøpt vippestol i dag for å se om det hjelper.
Skal også til kiropraktor til uka.

Lykke til! Husk at det går over etterhvert, det trøster hvertfall vi oss med [;)]

ORIGINAL: fnissa

ORIGINAL: Beijbi

Hvor får man kjøpt det?

Jeg har hørt at støvsuging skal roe kolikkunger. Jeg vet om ei som tok opp lyden av støvsuging og spilte for babyen. [;)]

Det kjøper jeg på vanlig mat butikk. Står sammen med babyproduktene. Er fra 4 mnd.....

Jeg har hørt at kiropraktor skal hjelpe...og vippestolen med vibrering i er genial!!!!!!!

Jeg har erfart at svisker ikke bare er bare-bare.....min nr 2 tålte det ikke, og vi havna faktisk nesten på legevakta en gang vi ga han svisker....han skreik sånn at vi var redde for at han skulle konke helt ut av det.....

Håper det ordner seg[:)][:)][:)]

Tusen takk for alle svar og gode råd :) he fått vippestol i hus og den e toppers, han blir rolig oppi den. En frå fisher price.
Om osteopat behandlinga ikkje virker skal vi prøve kiropraktor :)

vibrerende vippestol og bæresele er gull verdt... storesøster hadde kolikk...  og kiropraktor... etter 3 timen var hun kurrert, vi gikk 4... [:)]
bæring i mageleie er også bra...

oki, vi he bjørn borg bæresele, men har ikkje prøvd den enda på han. Helsesøster anbefalte meitai elastisk bæresjal.
Satsa på at han blir kurert, eller ivertfall bedre etter osteopat behandlinga. Viss ikkje bær det rett avgårde til kiropraktor. Vi klare å tåle skrikinga, men ikkje at han he det så vondt [:(]

ORIGINAL: sjukesøster

oki, vi he bjørn borg bæresele, men har ikkje prøvd den enda på han. Helsesøster anbefalte meitai elastisk bæresjal.
Satsa på at han blir kurert, eller ivertfall bedre etter osteopat behandlinga. Viss ikkje bær det rett avgårde til kiropraktor. Vi klare å tåle skrikinga, men ikkje at han he det så vondt [:(]

bæring i bæretøy sa,tidig som man støvsuger, det var sovemedisin det kom eg plutselig på...
Rart hva man glemmer men plutselig kommer på igjen etter 3år...

skru på kjøkkenvifta og ha gullet i nærheten eller hårfønar. høyrest vist ut som inni magen din.. :)
eller kolikk-grepet? bære babyen på magen på undersida av armen din..
massere under føtta.. - nett som vi hadde sånne modningspunkt på føtta hjelper fotmassasje på babyen sin mage;)
leste tipset i går når eg trengte tips til gullet mitt som skreik heeeile dagen! viste ikkje mi arme rå når ingenting fungerte!

ORIGINAL: sjukesøster

er nettopp det... får jo lyst å grine med dei, fordi ein har så lyst at dei skal ha det bra!

Back
Topp