Kolikk? Sukkkkk........

Junie

Glad i forumet
Huff, her i huset er det  mye magevondt om dagen.... Minst en skrikeøkt hver kveld, hender vi har en runde på dagen også. På kveldene tar det 2-3t å roe han ned/sove. Det er forferdelig å se at han har så vondt.......... Har kjøpt minifom på apoteket i dag, ellers prøvd alt: ammete, ikke spise løk, kål, sterkt krydder, melkeprodukter, badebøtte, ligge på armen, rape i måltidet, ligge på magen. Men hjelper det? Andre m liknende problemer?

Uff, det hørtes slitsomt ut...stakkar! Reis å prøv akupunktur, det er mange det har hjulpet på assa...

Prøv kiropraktor!!! Sønnen min som er 2,5 år nå, hadde kolikk. Vi prøvde ALT, men ingenting hjalp. Tok ha med til kiropraktor og etter et par behandlinger var han smertefri[:D] (Han hadde en låsning i nakken og i bekkenet[:(]) Hadde noen behandlinger etter det for at han skulle bli helt fin.

Ammer du eller gir du erstatning?
Vi hadde også noen slike dager for noen dager siden .. hun hylskrek non-stop i timesvis, ingenting vi gjorde hjalp .. fikk så utrolig vondt av henne stakkars for det var tydelig hun hadde vondt ..
Kjøpte miniform på apoteket som vi har gitt noen dager, er usikker på virkningen ennå MEN jeg er positiv .. vi har hatt en helt ny unge siden søndag .. krysser fingrene for at det varer .. (vet ikke hva jeg gjør ellers)
ellers skal det nevnes at jeg også har kuttet ut melkeprodukter og byttet mme (gir et måltid før hun skal sove på kvelden!!) .. nå tør jeg ikke endre noe i frykt for at skrikinga skal komme tilbake [8|]

Har også bestilt time hos kiropraktor på onsdag .. har hørt masse positivt om det, så om det kan hjelpe er det verdt å prøve [;)]

drikk fenikkel te. jeg gir flaske, men gir henne 2 ts før hvert måltid.. dette har vært redningen vår[:)] dette kan også drikkes av ammende mødre, kjøpes på apotek[:)]

Jeg har hatt god hjelp i sukkervann... Jeg gav det til han om kvelden, så gikk det en liten stund (alt fra 10 min til en time) før det kom noen eksplosjoner i bleia[:)] Etterpå sovnet han momentant! Verdt å prøve! 2-3 ss utblandet i 1 dl kokt vann... Gi et par ts.

Usj... [:@] stakkars liten.. og deg, man blir sliten av kolikk barn.
Min nr 2 slet veldig med kolikk. Vi prøvde også alt....
Vil anbefale deg en tur til kiropraktor, og kanskje akupunktur. Har ikke prøvd det selv, men tror de også kan være til stor hjelp. Lykke til! [;)]

Vi har startet med kiropraktorbehandling. Vært 2 ganger nå...
Etter den første gangen var han som en helt ny unge og kunne være tilfreds i fanget mitt uten smukka og sitte og se på meg.... Det har han nesten ikke gjort tidligere!
Enten er det skriking, soving (sjelden) eller amming som gjelder!

Skal et par ganger til iallefall for å se om det blir bedre! Var på 2. behandling i går og da holdt han det gående i 6 timer etterpå. Vi fikk høre at det var vanlig med ettervirkninger like etter behandling. Enten blir de helt rolige samme dag som behandlingen eller så slår de seg helt vrang.

I dag har han vært litt roligere iallefall [;)] Håper det varer..
Man blir så frustrert når man føler man ikke strekker til og ingenting hjelper [8|]

Det høres lovende ut med kiropraktor!
Har tro på at det vil fungere med vår jente også .. krysser iallefall fingrene for det, for det er slitsomt med slik magevondt ..
På helsestasjonen sa de at man måtte ha minst tre behandlinger for at det skulle ha noen virkning, så vi skal på vår første i morgen! [;)]

tusen takk for tips!!!!!

har god erfaring m akupunktur fra sv.skapet, så tenkte å prøve det. og kiropraktor... noen som kan anbefale kiropraktor i oslo?

Back
Topp