koldtbord

*Linn*

Glad i forumet
Dere som hadde hjemmelaget koldtbord til feks dåp/bryllup, hva betalte dere for alt? 

Vi hadde hjemmelaget koldtbord til dåpen til lillegutt, men førte ikke opp noen sted hvor mye penger vi brukte på det... Og husker ikke ca-pris engang..

Vurderer det til bryllupet vårt... Vi blir ca 70stk..

Eller har noen ett annet forslag som ikke blir dyrt?

Hva med okse eller kyllinggryte med salat og brød?
Tror det kan bli ganske styrete med 70 personer som skal gå frem og tilbake for å hente seg mat.
Ville derfor hatt noe som kan serveres mens gjestene sitter tilbords.

Har vært i bryllup med koldtbord og det gikk kjempebra. Jeg er veldig kresen i matveien([:-]), så med koldtbord finner jo alle noe de liker.. Det er hvertfall min tankegang.. [8|]

jeg har sjekka litt priser å sånn på mat her nå i det siste. Endelig har vi fått bestilt en kokk!

Vi fant hvert fall da ut at det er mye billigere å kontakte en "privat" kokk eller kokke, istedet for å ta det gjennom cateringbyråer.. Er jo mange som driver alene og er rundt å koker til bryllup. I det ene tilfellet var forskjellen på 10 000... Vi skal ha ca 60 gjester.

Eller så er alt vanlig i bryllup nå til dags, både middag og koldtbord. Ta noe du/dere er komfortable med!

Vår meny ble:

forrett: hjemmerøkt lammelår med appelsin og fennikelsalat
*
hovedrett: marinert- og stekt kalkunbryst med rosenkål og bacon, portvinsaus og kokte poteter
*
dessert: panacotta servert med skogsbærcoulis

da vi gifta oss laga vi alt sjøl, fikk familie med på å hjelpe oss. vi hadde vel 75-80 gjester. vanlig koldtbord med masse forskjellig salater,pålegg,rundstykker,fenalår,kjøttkaker,kalkun+++++ var veldig vellyket og folk syns maten var kjempe god[:D] brukte ca 3-4000 kr på maten.

kan man servere ris i bryllup istedet for potet? Eller? feks kalkun, ris, grønnsaker og fløtesaus?

ORIGINAL: *Linn*

kan man servere ris i bryllup istedet for potet? Eller? feks kalkun, ris, grønnsaker og fløtesaus?

Det er brudeparet sin dag, og dagen skal være perfekt for dere.
Vil du ha ris i bryllupet ditt, så har du ris i bryllupet ditt! Enkelt og greit!
dessuten gjorde du meg litt sulten nå!:P

ORIGINAL: Netteliten..

ORIGINAL: *Linn*

Det er brudeparet sin dag, og dagen skal være perfekt for dere.
Vil du ha ris i bryllupet ditt, så har du ris i bryllupet ditt! Enkelt og greit!
dessuten gjorde du meg litt sulten nå!:P

Hehe, flott ! [;)]
Har det vært opp til meg har vi hatt pølse og potetmos, men det blir visst altfor simpelt [:)] haha[:D]

Har vært i bryllup med koldtbord der det også var laget en stroganoff gryte med ris til. Så fikk de som ville gryte og de andre koldtbord.
Hvis du ber f.eks svigers om å ta med karbonader/løk og loff - foreldrene dine eggerøre og laks og reker, så har du alltid noen som er flink til potetsalat og kanskje en pastasalat? Så lager du salat selv [;)] Voila! Enkelt og greit.

Men kan være lurt å ha iallefall 1 med ansvar for koldtbordet (servitør el. lignende) så får du de til å ha ansvaret for å fylle på fatene når det blir tomt - og til å ta av bordet når dere er ferdige. (og som bartender etterpå?)

Priser på koldbord varierer veldig.
Mye etter innhold og kvaltitet.

Jeg jobber som kokk til daglig og er avdelingsleder for ett Cateringfirma.
Vet at prisene etter størrelse på bordene kan variere veldig.
Vi har 3 ulike størrelser på våre men best selgeren er mdium koldt bord til ca 255 pr pers.
Er det noe som mangler kan man jo lage det lille ekstra selv for og spare penger.

Personlig synes jeg koldtbord ikke passer til bryllup.
Lite lite FEST over det om dere skjønner hva jeg mener.
Det finnes mye annet som er billigere og mye bedre.

Hva med bare hovedrett og dessert ,og heller lage desserten selv ?
Koldtbord hører hjemme i konfirmasjoner og dåp etter min mening.
Julebord er jo også ett enormt koldtbord [:)]

Er det bryllup så er det bryllup.
Det er deres dag så velg noe du liker selv,men så klart ikke velg det mest spesielle på menyen i fare for at ingen andre liker det. [;)]

Og leie kokk er heller ikke dumt,da får du ett tett samarbeid og 100 % silk du ønsker det.

har du noen gang som kokk da servert ris til bryllupsmiddag?[:)]

Back
Topp