Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
. Koldtbord skal ikke være påsmurt så det skal være valgfritt å smøre.Noe jeg også har erfart er at det er fint om noe av det er uten smør. Jeg spiser ikke smør og takler ikke smaken overhodet, så det å skrape det av er ikke ett alternativ..
Oki det er sånn ja.. Koldtbord skal ikke være påsmurt så det skal være valgfritt å smøre.
Vi har ingen sånne å ta hensyn til, så det trenger vi ikke tenke påGodt brød, både lyst og grovt.
Varm mat, kylling og karbonader (hjemmelagde, gode) i alle fall.
Mye godt pålegg. Fisk og kjøtt. God skinke, roastbiff, steik, egg, spekemat. (fenalår, skinke og mør) Salat/grønnsaker en kan ta det en vil.
Jeg er vant til at når det er i min familie så lager mamma det, med sine gode små kjøttkaker/karbonader som passer på små skiver for vi har ofte pariserloff.
Også må det tilpasses "de som ligger på det lille fatet er uten pepper" og det må være noe godt til min veganske svigerinne, de første ungene jeg døpte var hun vegetarianer og spiste egg, men med yngste var det veganer og det er det til konfirmasjonene også. Hun spiser sånn vegansk"kyllingfilet" og soyaboller eller noe sånt, men tenker det blir en sånn vegansk post ei som hun liker og selvsagt salat som det er valgfritt å ha dressing på (ofte egg eller melk eller sånt i sånne ting) men det får jeg avtale med henne eller få hjelp av svigermor til å få på plass.
Er godt koldtbord inneholder nemlig noe alle liker og noe alle tåler, tilpasset allergier og dietter og valg gjestene forholder seg til. Sånn vil jeg et godt koldtbord skal være. Gode alternativer for alle.
Det vanlige er vel å ha smør ved siden av? Aldri opplevd ferdig smurte brødskiver på et koldtbordNoe jeg også har erfart er at det er fint om noe av det er uten smør. Jeg spiser ikke smør og takler ikke smaken overhodet, så det å skrape det av er ikke ett alternativ..
Synes det er mange gode forslag over. Focaccia, spekemat og eggerøre setter jeg ekstra pris påog gjerne aioli. Liker også godt når det er litt tapas retter der også, som oster, bacon dadler, tomat salat etc. Er det nå i nærmeste fremtid du skal ha det? Hvordan er det i forhold til corona? (Skal selv ha arrangement, og lurer litt på hvordan det er lurt å gjøre ting
)
Jeg vet ikke. Alle steder jeg har fått noe sånt å spise så har det vært påsmurt, så kanskje jeg tenker på noe annet? Og det er alltid smør på, noe jeg ikke skjønner...Det vanlige er vel å ha smør ved siden av? Aldri opplevd ferdig smurte brødskiver på et koldtbord![]()
Jeg vet ikke. Alle steder jeg har fått noe sånt å spise så har det vært påsmurt, så kanskje jeg tenker på noe annet? Og det er alltid smør på, noe jeg ikke skjønner...
Helt sikkert. Fortsatt ett irritasjonsmoment.Du tenker på snitter![]()
![]()
Nei er en del mnd igjen, men om det fortsatt er restriksjoner blir det pekebuffetSynes det er mange gode forslag over. Focaccia, spekemat og eggerøre setter jeg ekstra pris påog gjerne aioli. Liker også godt når det er litt tapas retter der også, som oster, bacon dadler, tomat salat etc. Er det nå i nærmeste fremtid du skal ha det? Hvordan er det i forhold til corona? (Skal selv ha arrangement, og lurer litt på hvordan det er lurt å gjøre ting
)