Koldtbord - what to do??

NyttNick2012

Elsker forumet
Til dere som har vært gjennom svangerskap tidligere:
Hvordan forholdt dere dere til koldtbord?

Nå er det jo snart julemiddager og julebord hvor det ofte er nettopp dette som er menyen og man aner jo ikke hva som har stått ute lenge og liknende.
Finner forskjellige meninger om dette på nettet, og regner med at varmmaten er OK. Selvfølgelig styre unna Nei-maten, men hva med f.eks. pålegg man kan spise som kokt skinke eller kylling: vet jo ikke hvor lenge det har stått og om det har vært oppvarmet?

Eggerøre og potetsalat er vel bænkers, men er jo litt kjedelig å spise bare det da... [&:]

Hmm, dette har jeg ikke tenkt på... Merker jo at jeg er ganske skeptisk til ferdiglagde baguetter osv med kjøttpålegg.

Prøv å være først i køen[8D] Nei, jeg vet ikke jeg. Tror jeg kommer til å se det an litt...

eg tenker bare på alt det goe eg ikkje for ete!:p Sjømaten, spekamaten og roastbiffen (ana ik skrivemåten) ;D

Blir jo ofte servert kjøttkaker/karbonader :) det sammen med eggerøre, sennep, lompe er jo digg og ingen som tenker over att du ligger unna spekematen :)

ORIGINAL: _gjotterii_

Blir jo ofte servert kjøttkaker/karbonader :) det sammen med eggerøre, sennep, lompe er jo digg og ingen som tenker over att du ligger unna spekematen :)

Det er sant, men spiser ikke blandingsprodukter jeg ikke vet hva består av (tåler ikke gluten, ofte mel i sånne ting), men finner nok noe! [:D]
Eggerøre er jo dødsgodt, så kan jo hive innpå et lass med det dersom jeg får matlysten tilbake innen den tid hehe.

Vi kan vel spise sjømat?[8|] Jeg har ihvertfall ikke lest noe sted at man skal unngå det (bortsett fra brunkjøtt i hummer og krabbe og et par deler av kamskjell og blåskjell http://matportalen.no/artikler/2010/5/1272962411.99).

ORIGINAL: Adrian_å_Mamma

hmm, akoratt det hadde nok ikke jeg tenkt så mye over faktisk. tror ikke at det skal ha så mye å si om det har stått fremme lit. så lenge alt er kokt/gjennomstekt så burde det vel gå helt fint.. [:)]

tenkte jeg og - aldri hørt at man skal være spesielt forsiktig med mat som står fremme. Greit nok at det er en kontinuelig bakterievekst der men det popper jo ikke opp toxoplasmose plutselig i produktene. Men det er kanskje noe jeg ikke har fått med meg her, har ikke oppdatert meg så mye på anbefalinger til gravide innen matveien i det siste.  

Back
Topp