Koldtbord konfirmasjon

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
På listen har jeg følgende:
- Roastbiff
- Svinerull
- Kyllingklubber
- Hvitløk og chilimarinert schampi spyd
- Røkelaks
- Diverse spekemat
- Majones
- Remulade
- Eggerøre
- Waldorfsalat
- Salet med hvit castello, druer og spekeskinke
- Smør og hvitløksdampede amadinepoteter
- Rømme
- Rødbeter
- Sylteagurk
- Smør
- Brød

Hva mangler jeg?
(Karbonader er ikke aktuelt, det er det ingen som spiser)

Er 4 kaker til etterpå

Kommer litt an på hvem som kommer? Hvis jeg hadde vært invitert så hadde jeg kanskje syntes det var litt stusslig for de som ikke spiser kjøtt. Jeg spiser ikke kjøtt så da kunne jeg bare spist brød, potet, waldorfsalat og eggerøre.

Kommer litt an på hvem som kommer? Hvis jeg hadde vært invitert så hadde jeg kanskje syntes det var litt stusslig for de som ikke spiser kjøtt. Jeg spiser ikke kjøtt så da kunne jeg bare spist brød, potet, waldorfsalat og eggerøre.
Har du noen forslag til hva du kunne ha likt å ha i tillegg som ikke er kjøtt?

Siden du har litt spekemat og diverse ville jeg hatt et fat med diverse meloner :)

Har du noen forslag til hva du kunne ha likt å ha i tillegg som ikke er kjøtt?
En frisk salat, kanskje pastasalat :) hvis du ikke vil lage to så kan du eventuelt bare droppe spekeskinka i den andre salaten.
Siden jeg ikke bor i Norge så er jeg ikke så oppdatert på hva slags kjøtt alternativer som finnes der nå. Men her i Uk så får man jo kjøpt «alt mulig» uten kjøtt. Kylling alternativer for eksempel.
Men som sagt, det kommer jo an på om det kommer noen som ikke spiser kjøtt.
Jeg skal selv i selskap snart, og jeg er den eneste i hele slekten/vennene til slekten som ikke spiser kjøtt, så da er jeg ikke så kravstor selv. Jeg syns ikke at de skal styre så fælt når det bare er meg som ikke spiser kjøtt.
Har man en god salat med litt diverse så kommer man langt mener jeg :)

Ville savnet noe for de som ikke er så glad i kjøtt og litt mer grønnsaker. Evt lage en salat uten hvit castello (ha den ved siden av), ikke alle er glad i ost.

Jeg hadde savna ei god skinke (ikke spekeskinke, men vanlig) men jeg hadde funnet mat der.

Vi skal til med dette om et år, men siden vi har med en veganer blir det noe "ikkekjøtt" både i varmmat og salat eller noe pate av et slag, skal høre med henne hva som er mest fristende.
Men vi vet jo at det er et "behov", har du ikke vegetarianer eller veganer - gjester er det jo annerledes. (hos oss er f. Eks også karbonader et must. Vi kjenner våre gjester)

Jeg hadde savna ei god skinke (ikke spekeskinke, men vanlig) men jeg hadde funnet mat der.

Vi skal til med dette om et år, men siden vi har med en veganer blir det noe "ikkekjøtt" både i varmmat og salat eller noe pate av et slag, skal høre med henne hva som er mest fristende.
Men vi vet jo at det er et "behov", har du ikke vegetarianer eller veganer - gjester er det jo annerledes. (hos oss er f. Eks også karbonader et must. Vi kjenner våre gjester)
Jo, jeg kom på i går at jeg her en vegener.
Googlet vegar pasta salat og fant bare med pesto, pesto inneholder parmesan og er ikke vegan

Hørtes ut som en god plan, evt om du har vegan-skeptikere så lager du en salat med pasta, grønnsala tog grønnsakker, og ei skål med vegansk stæsj og ei med skinke/kylling/whatever, så akn de blande selv. Evt en vegansk dressing og en skål pesto så kan en ta det en selv vil av det også?

Jeg skal ha en prat med min svigerinne før vi skal igang med dette, men det er et år til

Hjemmelaget potetsalat, det er jo så godt. :) Spanske kjøttboller, potetbåter?

Tusen takk alle sammen.
Når det kommer til vegansk mat så fins det vegansk piskbar "fløte" og vegansk "majones".
Da blir waldorfsalaten lett å lage vegansk.
Kommer også til å lage en pastasalat med skinke hvor jeg bruker vagansk erstatning for skinke.

Tusen takk alle sammen.
Når det kommer til vegansk mat så fins det vegansk piskbar "fløte" og vegansk "majones".
Da blir waldorfsalaten lett å lage vegansk.
Kommer også til å lage en pastasalat med skinke hvor jeg bruker vagansk erstatning for skinke.

går fint ann å bruke kikerter eller bønner som erstatning for skinke.

Back
Topp