Koking

SHS

Elsker forumet
Koker dere fortsatt vannflasker, smokker og drikkevann?

Tenkte jeg skulle slutte å koke vannflasker, men kan vel egentlig slutte med drikkevann også. Er det ikke rundt 6 mnd de sier?

Jeg koker alt ennå, selvom mini er 6mnd.. Smokker bør vel man alltid koke?

Kommer til å forsette å koke flaskene en liten stund til.. Vannet mini drikker må være lunket, så koker det også en stund til... Prøver å venne han til kaldere og kaldere vann.. Greit å bare kunne tappe fra kranen :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Koker ikke vannet han drikker, men flasker som brukes til mme hiver jeg i sterilisatoren enda. Koster meg liksom ingen kalorier å gjøre det. Smokkene steriliserer jeg også, ca en gang i uka.

Februar-14 mamma <3

Helsesøster her sa at det kalde vannet i springen i Norge er så rent at man egentlig aldri trenger å koke vann hvis babyen skal ha det som drikke. Noe annet er selvfølgelig om baby ikke godtar kaldt vann. Men da kan de jo evt. Varmes i mikro også. Koker kun smokkene til flaskene nå. Det skulle man visst alltid gjøre.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

De kan drikke vann rett fra springen fra 4mnd i Norge har jeg hørt fra 2 hs.

Jeg koker brystpumpe med tilhørende flasker og sånne beholdere til å fryse melk i. Men eller koker jeg ingenting, tutekoppen går i oppvaskmaskinen. Flasker og smokker bruker vi ikke.

Nei, sluttet da hun var 4 mnd.

koker kun brystpumpa med tilbehør og smokkene innimellom.. ellers gir jeg vann fra springen og vasker det andre han bruker..

Her på helsestasjonen sier alle helsesøsterene 6mnd. En venninne fikk beskjed om at man ikke trengte å koke i det hele tatt, og andre til 4mnd.. Stor variasjon på hva de sier rundtom.. Nå er mini 6mnd og jeg hadde gidd han springvann om han drakk kaldt vann. Det gjør han ikke, så da koker jeg vannet og kjøler det ned..

Vi har aldri koket vannet, men så er det heller ikke lenge siden hun begynte å få vann som drikke. Smokkene og flaskene koker jeg i ny og ne, det er vel egentlig etter hvor mye bruk det er. Vi bruker sjeldent flasker og smokkene har jeg en del av, slik at jeg samler opp når de er brukt en stund for å få mer enn en smokk å koke.

Kokar opp vatn til grauten og kokar da samtidig opp ein del meir enn eg trenge.
Synes også at smukkar osv ikkje blir så reine i springen så kokar dei og :)

❤️Gutt 24.02.14❤️

Koker dere fortsatt vannflasker, smokker og drikkevann?

Tenkte jeg skulle slutte å koke vannflasker, men kan vel egentlig slutte med drikkevann også. Er det ikke rundt 6 mnd de sier?

Liker tråden for dette har jeg lurt på også ;-)

Så fra i dag blir det bare smokker.

Februar -14 mamma <3

Koker ikke drikkevann

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

koker brystpumpen, flaske-deler, oppbevaringsbeger og lokk for morsmelk og smokkene. Koker ikke vannet jeg gir han, men ikke så ofte jeg har gitt han vann. Helsesøster sa til meg på 3 mnd kontrollen at jeg ikke trang og koke vann fra springen her i byen og at det holdt å vaske brystpumpedelene i oppvaskmaskinen, men jeg liker å koke brystpumpen så vet jeg at den er ordentlig ren :)

Back
Topp