Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: susidusi
setter di i oppvaskmaskinen jeg også men har di i steriliseringmaskinen etterpå.
ORIGINAL: Sommermamma =)
setter di i oppvaskmaskinen jeg også men har di i steriliseringmaskinen etterpå.
what? har du en slik??
jeg koker alt, at par ganger for dag,,,noen ganger skyller jeg de bare i kaldt vann..
mamma gjorde det slik når vi var babyer, og lever i este velgående[;)]
men hvor lenge aner jeg ikke???[8|]
hvor lenge bør vi holde på med det??
ORIGINAL: Monicus
Måtte ringe apoteket igjen jeg da..
Fikk litt mer forklart her..
Nå som babyen er over 2 måneder så trenger det ikke være sterilt. Alle bakterier dør på 60 grader, bortsett fra tuberkulose som da er utryddet her. Babyene puster inn all dritten vi omgis oss så det å sterilisere var kun viktig de første leveukene. Magesyren er såpass sterk at den tar knekken hvis det skulle være noe de fikk i seg via luft etc..
Så det er nok å bare la flaskene putre i noen sek - ca 20 - 30 sek.
Jeg skulle helst villet koke det i 5 min, men da går flaskene mine i stykker igjen. Så jeg vasker dem veldig, veldig godt og koker i ca 1 min.
ORIGINAL: BflyW
ORIGINAL: Monicus
Måtte ringe apoteket igjen jeg da..
Fikk litt mer forklart her..
Nå som babyen er over 2 måneder så trenger det ikke være sterilt. Alle bakterier dør på 60 grader, bortsett fra tuberkulose som da er utryddet her. Babyene puster inn all dritten vi omgis oss så det å sterilisere var kun viktig de første leveukene. Magesyren er såpass sterk at den tar knekken hvis det skulle være noe de fikk i seg via luft etc..
Så det er nok å bare la flaskene putre i noen sek - ca 20 - 30 sek.
Jeg skulle helst villet koke det i 5 min, men da går flaskene mine i stykker igjen. Så jeg vasker dem veldig, veldig godt og koker i ca 1 min.
OK - det er ikke nok å få det inn med teskje... si det på nytt [:)]
Vil det si at når min lille snuppe blir 2 mnd, så trenger jeg ikke å sterilisere lenger?
Jeg vasker jo allerede i oppvaskmaskin på 65 grader.....
ORIGINAL: Labben
Leste et sted at man bør koke flasker o.l helt frem til barnet er 6mnd