Koking/sterilisering av flasker

*Laila*

Forumet er livet
Jeg lurer på hvor lenge man bør koke flaskene etter hvert måltid?!jeg gjør det hver dag enda,men er det anbefalt noe her?Evt hvordan gjør dere det?Jeg begynner å tenke på evt å koke de annen hver dag...men er det for tidelig når gutten min er 5 uker?[8|]

Bør kokes til ungen passerer 6 mnd alder.. så kan men gå over til å vaske de i oppvaskmasin bare...
Det ble sagt når Othilie var litta og fikk mme.

ORIGINAL: carina82

Bør kokes til ungen passerer 6 mnd alder.. så kan men gå over til å vaske de i oppvaskmasin bare...
Det ble sagt når Othilie var litta og fikk mme.
Mener du etter hvert måltid?

ja jeg kokte flaskene etter hvert måltid ja... Gjør ikke du?

skal de ha vann, så skal det å kokes først... til nurkene passerer 6 mnd...[;)]

ORIGINAL: carina82

ja jeg kokte flaskene etter hvert måltid ja... Gjør ikke du?

skal de ha vann, så skal det å kokes først... til nurkene passerer 6 mnd...[;)]
joda,jeg koker og steriliserer jeg[;)]Trodde bare at man ikke trengte å gjøre det så lenge[:)]Men jeg får nok bare fortsette med det da[;)]Takk for infoen Carina82[:D]

Det er ikke alle som er like strenge på det som jeg... Opp til hver enkelt. Jeg tar ingen sjangser...[;)] Tenker, det er en grunn til at det anbefales...

Kommer nok an på vannet der du bor.. her i kommunen har vi så bra vann at hs sier tre mnd tror jeg.

Jeg har kokt og styra etter hver bruk (noe som ikke har vært daglig, ettersom jeg stort sett bare gir pupp), men her om dagen glemte jeg hele greia på ovnen [&:] Noe som resulterte i at alt vannet dampa bort og pumpeutstyret mitt hadde smelta... #¤%&/()!"##¤ Så nå må jeg ut på jakt etter nytt. Tror jeg skal kjøpe meg elektrisk pumpe denne gangen...

koker flasker hver kveld,men d e som regel 2 måltid på hver flaske. spurt på helsestasjonen, å så lenge æ vaske flaskan etter hvert måltid kan æ godt kjør 2 måltider før æ koke sa dem. smokker kokes ca 3 ganger i uka. kanskje dem også må kokes hver kveld?

Smokker tåler dårlig å bli kokt ofte.. De skal kokes første gangen, ellers så skal de skylles... Må kokes ved trøske i munnen da...

Mener du tåtesmokkene til flaskene?

nei sutten ja...

Hm, jeg mener å ha kjøpt silikonsutt som det står at den kan kokes på...

Jeg spurte på helsestasjonen, og der sa de det holdt å enten koke eller vaske i oppvaskmaskinen en gang om dagen så lenge man var flink til å skylle i varmt vann rett etter mating. Kokte og styra fælt med førstemann med orker ikke nå når legen sa d ikke var nødvendig.

ORIGINAL: Mona83

Jeg spurte på helsestasjonen, og der sa de det holdt å enten koke eller vaske i oppvaskmaskinen en gang om dagen så lenge man var flink til å skylle i varmt vann rett etter mating. Kokte og styra fælt med førstemann med orker ikke nå når legen sa d ikke var nødvendig.

oi det har jeg aldig hørt.jeg koker flaskene etter hvert måltid og har fått beskjed om å gjøre det til di er 3mnd.koker også vannet om jeg skal gi henne det.hadde aldig tatt sjansen på noe annet![8|]

Back
Topp