Koking/sterilisering av flaskene

BareEnMamma

Glad i forumet
*MIA*
Ei venninne av meg sa i dag at når babyene bikker 3 måneder trenger man ikke å koke flaskene lenger (jeg har kokt til nå), at man bare kan vaske dem i oppvaskmaskinen. Så hva gjør dere?

Har lest flere artikler der det står det samme, blant annet en her på BV.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har sterilisator og bruker den...tror jeg gjorde det frem til forrige var 6 mnd...har liksom sett for meg det denne gangen også.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Syns det er like greit å bare koke hver gang for sikkerhets skyld :) men bruker jo ganske sjelden flaske og da :)
 
Ja, smokkene på flaskene og de andre smokkene må jo kokes uansett. Her pumper jeg slik at pappa og lille får litt ekstra kvalitetstid hver dag og for å holde flaksematingen ved like siden vi skal i bryllup denne måneden.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Helsesøster her sa at det holdt å vaske i opvaskmaskin nå men at smokkene til flaskene alltid skulle steriliseres.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Baby er 3 1/2 mnd, men vi steriliserer fremdeles. Kommer nok til å gjøre det et par mnd til.
 
Oi... Vi har bare kjørt i oppvaskmaskinen. Vi kokte flaskesmokkene og smokken da vi hadde trøste fra uke 6-10...
 
Oi... Vi har bare kjørt i oppvaskmaskinen. Vi kokte flaskesmokkene og smokken da vi hadde trøste fra uke 6-10...
Er nok ingen fare:)
Vi har så rene fine forhold her i Norge , pluss at vannet vårt er super bra!

Litt bakterier er faktisk bare bra:)
Jeg er ikke hysterisk av meg når det gjelder sterilisering.
 
Oi... Vi har bare kjørt i oppvaskmaskinen. Vi kokte flaskesmokkene og smokken da vi hadde trøste fra uke 6-10...

Som Anna1984 sier så går det sikkert helt fint. Barn våre her er nok mye mer beskyttet og skjermet enn andre barn som lever i helt andre forhold, og de overlever de også. Og så har jeg erfart at man lærer noe hele tiden når man har en baby, selv om det kanskje er "litt for sent" :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Som Anna1984 sier så går det sikkert helt fint. Barn våre her er nok mye mer beskyttet og skjermet enn andre barn som lever i helt andre forhold, og de overlever de også. Og så har jeg erfart at man lærer noe hele tiden når man har en baby, selv om det kanskje er "litt for sent" :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Kunne ikke vært mer enig:)
Learning by doing !
 
Sniker. Kokte flaskene fram til i dag. Baby er over 7 mnd. Kunne nok ha sluttet tidligere. Husk at vis man vasker i maskin så bør man vaske på minimum 70 grader.,


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg tar dem i oppvaskmaskinen :) sluttet å koke de når gutten min var litt over 3 mnd. helsesøster sa det var greit å slutte å koke når han var 3 mnd.
 
Sterilisere fortsatt :) iallfall smokker og smokkene til flaskene :)


Tutdelafrut
Lillegull 070414 :D
 
Back
Topp